اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات در جنوب سوریه علیه هسته‌های خاموش داعش/ جست‌وجوی منطقه به منطقه نیروهای سوری در شرق استان سویداء و جنوب غرب استان دمشق + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19638
  • 15 فروردین 1398 - 12:04
عملیات در جنوب سوریه علیه هسته‌های خاموش داعش/ جست‌وجوی منطقه به منطقه نیروهای سوری در شرق استان سویداء و جنوب غرب استان دمشق + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه عملیاتی را در شرق استان سویداء و جنوب غرب استان دمشق برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه عملیاتی را در شرق استان سویداء و جنوب غرب استان دمشق برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی مشترک از نیروهای سوری پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در شرق استان سویداء (جنوب سوریه) برای کشف هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای مسلح سوریه در بخش‌های بیابانی و منطقه ناهمواره «الکراع» در حال انجام است و تاکنون ۵ تن از تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها از پای درآمدند و به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی در یک منطقه ناهمواره مخفی شده بودند که توسط نیروهای سوری رصد شدند و از پای درآمدند؛ عملیات برای شناسایی تجهیزات نظامی، انبارهای سلاح و تونل‌های عناصر مخفی داعش در این محور ادامه دارد.

نیروهای ارتش و مردمی سوریه در این عملیات همچنین توانستند مقادیر قابل توجه‌ای از تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش را کشف و مصادره کنند و تعداد زیادی تله انفجاری کار گذاشته شده را شناسایی و خنثی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای سوری در مناطقی شرقی استان السویداء از مردادماه سال گذشته آغاز شد اما ناهموار بودن برخی مناطق باعث شده هسته‌های خاموش داعش به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

خبرها حاکیست، جست و جوی منطقه به منطقه نیروهای سوری در جنوب غرب استان دمشق برای شناسایی عناصر مخفی داعش در بخش ناهموار «تلول الصفاء» از جمله منطقه «الوعره»جریان دارد؛ عملیات در این محور نیز از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است.

وجود دهها بلندی، صخره، غار، تونل و دره در بخش ناهموار دایره‌ای «تلول الصفاء» باعث شده شماری از تروریست‌های داعش به صورت مخفی در مناطق حضور داشته باشند و عملیات نیروهای سوری برای شناسایی آنان به اتمام نرسیده است.

بخش ناهموار تلول الصفا از غرب به استان السویداء، از شرق به استان حمص و از جنوب به کشور اردن و از شمال به شهر دمشق متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

این بخش کوهستانی و آتشفشانی تا شرق شهر «شهبا» امتداد دارد و از محور شرقی نیز با منطقه التنف حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد؛ مناطق باستانی «خربه الامباشی و خربه الهباریه» و کوه «السیس» در حومه منطقه «تلول الصفاء» واقع شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، بخش عمده‌ای از تلول الصفاء غیر قابل سکونت است و فقط معدودی از عشایر که از چند صد سال قبل از شبه جزیزه عرب به این منطقه آمده‌اند توانسته‌اند خود را با شرایط وقف دهند و در این محور ساکن شوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.