اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خرسندی صهیونیست‌ها از توقف فروش اف-۳۵ به ترکیه

  • کد خبر : 19621
  • 15 فروردین 1398 - 2:55
خرسندی صهیونیست‌ها از توقف فروش اف-۳۵ به ترکیه
تصمیم دولت آمریکا در توقف فروش جنگنده‌های پیشرفته به ترکیه، با خرسندی و استقبال صهیونیست‌ها مواجه شد.

تصمیم دولت آمریکا در توقف فروش جنگنده‌های پیشرفته به ترکیه، با خرسندی و استقبال صهیونیست‌ها مواجه شد.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی ضمن استقبال از توقف فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ به ترکیه، نوشت که با این کار برتری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه حفظ می‌شود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به تهدیدات مکرر و هشدارهای واشنگتن به آنکارا درباره خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه، آمده است: «خرید همزمان این سامانه‌ها و جنگنده‌ها، امنیت اف-۳۵ را از طریق فهمیدن روش شناسایی و رهگیری آنها، به‌خطر می‌انداخت».

جروزالم پست با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با رزمایش‌های هوایی متعدد، دست به آزمون سامانه‌های پدافند موشکی روسی زده است، نوشت: «مقامات اسرائیلی پیشتر از خرید جنگنده‌های (اف-۳۵) توسط ترکیه ابراز نگرانی کرده بودند و یک مقام ارشد نظامی در ماه آگوست به (روزنامه) هاآرتص گفته بود که اسرائیل می‌خواهد تنها دولت در منطقه باید که این جنگنده‌ها را در اختیار دارد. زیرا نگران است توانمندی‌های این جنگنده به کشورهای متخاصم درز پیدا کرده و برتری نظامی خود را از دست بدهد».

این روزنامه با اشاره به روابط مخدوش ترکیه و رژیم صهیونیستی و همچنین پرتنش شدن اخیر آنها درپی مسائل قدس اشغالی، راهپیمایی‌های بازگشت در غزه و جولان اشغالی سوریه، به نقل از تحلیلگر اندیشکده «موشه دایان» در تل‌آویو نوشت: «احتمال دارد که مسکو در زمان بروز یک اختلاف جدی در منطقه یا گسترش بالقوه اتحاد با تهران، اطلاعات سامانه‌های تسلیحاتی آمریکا را به تهران ارائه کند».

رژیم صهیونیستی تنها دولت در منطقه غرب آسیا است که اسکادرانی متشکل از ۱۴ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکایی در اختیار دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی، تعداد ۳۶ فروند دیگر از این نوع جنگنده‌ها را تحویل بگیرد. همچنین ارتش این رژیم، تنها نیروی نظامی در جهان است که از جنگنده‌های اف-۳۵ در عملیات واقعی جنگی و برای تجاوز به سوریه استفاده کرده است.

دسامبر سال گذشته (۲۰۱۷) ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه S-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

حدود دو ماه قبل، یک هیأت از کنگره آمریکا با سفر به آنکارا، به ترکیه پیشنهاد داد که اگر سامانه‌های S-۴۰۰ را از روسیه خریداری نکند، آنگاه می‌تواند جنگنده‌های F-۳۵ که پول آنها را نیز پرداخت کرده‌، تحویل بگیرد. وزارت خارجه آمریکا همچنین پیش از آن تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی S-۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد.

ترکیه طی قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، ۱۰۰ فروند جنگنده F-۳۵ از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است. این کشور هم‌اکنون مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ ۱ تیر ۹۷، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.