اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب استان حجه یمن/ دفع حملات ۷ تیپ مزدور سعودی پس از ۴ روز درگیری سنگین در بخش « حیران» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19642
  • 15 فروردین 1398 - 12:08
آخرین تحولات میدانی جنوب استان حجه یمن/ دفع حملات ۷ تیپ مزدور سعودی پس از ۴ روز درگیری سنگین در بخش « حیران» + نقشه میدانی و عکس
۷ تیپ مزدوران سعودی از چهار روز قبل حملاتی را برای اشغال بخش حیران در جنوب استان حجه انجام دادند اما در نهایت ناکام ماندند.

۷ تیپ مزدوران سعودی از چهار روز قبل حملاتی را برای اشغال بخش حیران در جنوب استان حجه انجام دادند اما در نهایت ناکام ماندند.

 به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان حجه در شمال غرب یمن خبر می‌رسد، نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی از ۴ روز قبل حمله گسترده و وسیعی را علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش «حیران» انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران در قالب تیپ‌های ۱۰۵، ۱۰، ۲۵، ۷، ۸۲، نخبه و امنیتی با پشتیبانی یگان‌های هوایی و دریایی رژیم عربستان در این عملیات شرکت کردند اما با واکنش قاطع و محکم نیروهای یمنی مواجه شدند.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی، دریایی و درگیری‌های نفس گیر زمینی در میدان نبرد مقاومت کردند و پس از ۴ روز موفق شدند هجوم مزدوران سعودی را به طور کامل در بخش حیران در جنوب استان حجه دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده‌های سعودی در ۴ روز گذشته بیش از ۴۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در مناطق مختلف حیران هدف قرار دادند تا راه برای پیشروی نیروهای مزدور باز شود که ناکام ماندند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، مزدوران سعودی عملیات را در ۳ مرحله علیه رزمندگان یمنی انجام دادند که هر بار با شکست روبه رو شدند و نتوانستند اهداف پیش بینی شده را در بخش حیران به اشغال دربیاورند.

رزمندگان یمنی در جریان دفع حملات در جنوب استان حجه موفق شدند ۱۶ خودروی نظامی و تانک مزدوران سعودی را منهدم کنند و انبارهای سلاح آنان را نیز با موشک بدر ۱ هدف قرار دادند؛ نیروهای یگان مهندسی نیز در یک کمین دقیق توانستند ۳ خودروی نظامی مزدوران را منهدم کنند.

خبرها حاکیست، حدود ۲۰۰ تن از مزدوران سعودی در درگیری‌های ۴ روز گذشته در بخش حیران کشته و زخمی شدند که نام شماری از فرماندهان بلند پایه میدانی در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

از بخش راهبردی «حرض» خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، حمله غافلگیر کننده‌ای را علیه مواضع مزدوران در غرب منطقه «مثلث عاهم» انجام دادند.

شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان این حمله کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ یگان توپخانه همچنین مواضع مزدوران را در شرق منطقه «مثلث عاهم» به شدت هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، حملات جنگنده‌های رژیم سعودی به بخش‌های مختلف استان حجه ادامه دارد و تاکنون تعدادی از شهروندان از جمله چند کودک در اثر این حملات هوایی کشته و زخمی شدند.

۱۰ درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن از جمله «صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق حیران و طوال» در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.