اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انگلیس از آمار کشته‌های غیرنظامی حملات به عراق و سوریه ابراز بی‌اطلاعی کرد

  • کد خبر : 19567
  • 14 فروردین 1398 - 14:17
انگلیس از آمار کشته‌های غیرنظامی حملات به عراق و سوریه ابراز بی‌اطلاعی کرد

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید به درستی نمی‌داند در حملات هوایی این کشور به سوریه و عراق چند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، بعد از انتقادات گسترده از وزارت دفاع انگلیس به دلیل ارائه آمار نادرست از تلفات غیرنظامیان جنگ سوریه و عراق که در حمله هوایی انگلیس علیه داعش کشته […]

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید به درستی نمی‌داند در حملات هوایی این کشور به سوریه و عراق چند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، بعد از انتقادات گسترده از وزارت دفاع انگلیس به دلیل ارائه آمار نادرست از تلفات غیرنظامیان جنگ سوریه و عراق که در حمله هوایی انگلیس علیه داعش کشته شدند، «مارک لنکستر»معاون وزارت دفاع انگلیس اعتراف کرد که دولت بریتانیا اطلاعاتی از تعداد غیرنظامیانی ندارند که در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در سوریه و عراق کشته می‌شوند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد، لنکستر پس از آن چنین اعترافاتی را مطرح کرده است که وزارت دفاع بریتانیا مدعی شده بود که در عملیات نیروی هوایی انگلیس علیه داعش در سراسر سوریه و عراق، تنها یک غیرنظامی و بیش از چهار هزار نفر از عناصر داعش کشته شده‌اند.

وی به کمیته دفاعی گفت که اینکه «فقط یک غیرنظامی در نتیجه اقدام نظامی ما کشته شده است، موضع ما نبوده است».

این مقام دفاعی انگلستان در ادامه افزود: «چیزی که ما می‌گوییم این است که ما فقط شواهدی از آنچه که باور می‌کنیم در اختیار داریم و آن (شواهد) تلفات یک غیرنظامی است. این یک موضع متفاوت است».

لنکستر مدعی شد از آنجایی که نظامیان انگلیسی در سنگرهای هدف قرار گرفته داعش حضور ندارند، لندن با «چالش‌هایی» در خصوص آمار درست از تلفات مواجه است.

معاون وزارت دفاع انگلیس توضیح داد: «نشان دادن دقیق آنچه که در نتیجه یک حمله رخ داده است، دشوار است اما این به مفهوم آن نیست که ما از دور از رویکرد خود راضی و خشنود هستیم».

این مقام انگلیسی در توجیه کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی عراق و سوریه گفت: «ما بر این باوریم که قطعاً ضروری است که از تلفات غیرنظامیان خودداری کنیم زیرا بین مسبب تلفات غیرنظامی شدن و احتمال افزایش افراطی‌گرایی ارتباط وجود دارند.، ارتباط مستقیمی وجود دارد… اگر ما در استفاده از نیروی نظامی بی‌مهابا عمل کنیم، کاملاً غیرسازنده خواهد بود».

لنکستر توضیح داد که نیروهای انگلیسی از اطلاعات پیش از حمله استفاده می‌کنند و سپس اقدامات و حرکات افراد در محل‌های حمله را تحت نظارت قرار می‌دهند و سپس نتیجه را ارزیابی می‌کنند.

بنا به گزارش ایندیپندنت، نیروی هوایی انگلیس از آگوست ۲۰۱۴، دستکم ۱۷۰۰ حمله هوایی از ۳۴ هزار حمله هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سراسر سوریه و عراق را انجام داده است که در واقع پنج درصد کل این حملات هوایی را شامل می‌شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا مرگ ۱۲۵۷ غیرنظامی تا پایان فوریه را تأیید کرده، اما گروه «ایروارز» که آمار تلفات غیرنظامی در مناطق جنگی را رصد می‌کند، می‌گوید آمار واقعی بین ۷۵۰۰ تا ۱۲۳۰۰ غیرنظامی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.