اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی تعز/ دفع حملات در «القحیفه»/ درگیری‌ سنگین میان مزدوران تحت فرمان امارات و منصورهادی+ نقشه

  • کد خبر : 19344
  • 08 فروردین 1398 - 11:34
آخرین تحولات میدانی تعز/ دفع حملات در «القحیفه»/ درگیری‌ سنگین میان مزدوران تحت فرمان امارات و منصورهادی+ نقشه

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات مزدوران ائتلاف را در غرب استان تعز دفع کنند.  به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، درگیری‌های پراکنده نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب شرق و جنوب غرب استان […]

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات مزدوران ائتلاف را در غرب استان تعز دفع کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، درگیری‌های پراکنده نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب شرق و جنوب غرب استان تعز (محور حیفان و سه راهی الوازعیه) ادامه دارد.از غرب استان تعز خبر می‌رسد، شماری از نیروهای مزدور ائتلاف، عملیاتی را در منطقه«القحیفه» در بخش «مقبنه» انجام دادند که در همان گام نخست با واکنش به موقع و قاطع رزمندگان یمنی مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مستقر در منطقه با رصد تحرکات نیروهای مزدور موفق شدند پیشروی‌های آنان را در منطقه «القحیفه» متوقف کنند و ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند.

به گفته منابع میدانی، پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت نیروهای یمنی توانستند نیروهای مزدور را عقب برانند و حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ شماری از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

همزمان با درگیری‌ها در محور غربی استان تعز، زد و خوردها میان نیروهای مزدور تحت فرمان امارات و منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) در مناطق مختلف شهر تعز وارد دهمین روز شده است.

درگیری میان نیروهای مزدور در چند محله شهر تعز با انواع سلاح‌های سنگین و سبک در جریان است و خبرها حاکیست در یک هفته گذشته حدود ۷۵ تن از شهروندان قربانی شده‌اند و جان باخته‌اند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

۱۸ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و شماری دیگر هم زخمی شده‌اند؛ دخالت مزدوران تحت فرمان امارات در امور امنیتی، حمله به مراکز و ساختمان‌های تحت کنترل نیروهای منصور هادی از دلایل اصلی درگیری‌ها است.

نیروهای تحت فرمان امارات و منصور هادی در ماه‌های گذشته در بخش‌های دیگری از جنوب یمن از جمله مناطق مختلف استان «ضالع» با یکدیگر درگیر شدند که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به زیرساخت‌ها شد.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، حدود ۴۵ درصد از مساحت استان تعز از جمله مناطق شمالی، مرکزی و شرقی (الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و …) در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.