اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش کامل رزمایش فدائیان حریم ولایت نهاجا؛ از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم توسط میگ ۲۹

  • کد خبر : 18475
  • 21 دی 1397 - 21:49
گزارش کامل رزمایش فدائیان حریم ولایت نهاجا؛ از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم توسط میگ ۲۹

در هشتم رزمایش فدائیان حریم ولایت ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب‌افکن، و ترابری با حضور در منطقه عومی اصفهان به‌مدت ۲ روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش پرداختند به گزارش اخبار جهادی، هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده […]

در هشتم رزمایش فدائیان حریم ولایت ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب‌افکن، و ترابری با حضور در منطقه عومی اصفهان به‌مدت ۲ روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش پرداختند

به گزارش اخبار جهادی، هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت پایان یافت. در این رزمایش ده‌ها فروند از  انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین با حضور در منطقه عومی اصفهان به‌مدت ۲ روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش  پرداختند.

در اولین روز از مرحله اصلی و هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب‌افکن اف۵ و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.

همچنین هواپیماهای اف۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای اولین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.


در این مرحله از رزمایش جنگنده های رهگیر میگ۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه‌شده R73، موشک رهاشده از هواپیمای اف۵ را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

در ادامه  هواپیماهای اف۴ با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین‌شده را با موفقیت منهدم کردند.


در آخرین مرحله از روز اول رزمایش فدائیان حریم  بمب‌افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به‌سمت اهداف ازپیش تعیین‌شده کردند و هواپیمای اف۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه کرد.


در دومین روز از مرحله اصلی و فازعملیاتی هشتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب افکن‌های اف۴ با استفاده از موشک های ماوریک و بمب های ۲۰۰۰ پوندی قاصد اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند.( متن کامل)


در ادامه این مرحله از رزمایش جنگنده‌های شکاری رهگیر اف-۱۴ با پرواز بر آسمان منطقه رزمایش جنگنده های مهاجم دشمن فرضی را رهگیری و با موفقت منهدم کردند.


در این مرحله همچنین بمب افکن های راهبردی سوخو ۲۴ با حمل انواع موشک های بهینه شده و نقطه زن kh-25 که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.


در آخرین مرحله از این رزمایش هواپیماهای ترابری C-130 با پشتیبانی هوایی( top cover)  جنگنده‌های اف ۱۴، اهداف از پیش تعیین شده را با بمبهای ۲۰۰۰پوندی مشقی و بمب‌های جنگی هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.