اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده خروج آمریکا از سوریه؛ از احیای داعش در مرزهای بغداد و دمشق تا قطع ارتباط طرفهای مقاومت

  • کد خبر : 18345
  • 14 دی 1397 - 12:20
پشت پرده خروج آمریکا از سوریه؛ از احیای داعش در مرزهای بغداد و دمشق تا قطع ارتباط طرفهای مقاومت

منابع کُرد اعلام کردند که آمریکا با تصمیم خروج نظامیان خود از سوریه قصد ندارد برگه این کشور را از دست بدهد، بلکه در تلاش است که از طریق طرفهای دیگر مانند داعش به نفوذ سیاسی و نظامی خود در سوریه ادامه دهد. به گزارش اخبار جهادی، منابع کُرد اعلام کردند که تصمیم خروج آمریکا […]

منابع کُرد اعلام کردند که آمریکا با تصمیم خروج نظامیان خود از سوریه قصد ندارد برگه این کشور را از دست بدهد، بلکه در تلاش است که از طریق طرفهای دیگر مانند داعش به نفوذ سیاسی و نظامی خود در سوریه ادامه دهد.

به گزارش اخبار جهادی، منابع کُرد اعلام کردند که تصمیم خروج آمریکا از سوریه در واقع به منزله تسلیم زود هنگام این کشور در سوریه و از دست دادن این برگه نیست.

این منابع به روزنامه «الاخبار» لبنان گفتند که شکست راهبرد پیشین آمریکا در خصوص سوریه و عراق، واشنگتن را در برابر دو گزینه قرار داد: خروج از منطقه بدون دستاورد یا تداوم نفوذ سیاسی و نظامی خود از طریق طرفهای دیگر.

منابع مذکور اعلام کردند که آمریکاییها گزینه دوم را انتخاب کردند و از طریق تقویت سیطره داعش در مرزهای سوریه و عراق دست به احیای این گروه زدند.

به گفته این منابع، آمریکا قصد دارد داعش را در منطقه راهبردی شرق فرات و به ویژه در مرزهای سوریه و عراق احیا کند تا تماس بین دو کشور و سایر طرفهای مقاومت قطع شود؛ مسئله‌ای که یکی از اهداف راهبردی آمریکا از آغاز جنگ علیه سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است.

الاخبار در ادامه گزارش داد، آمریکاییها حضور نظامی خود در منطقه مذکور را مبارزه با داعش و حمایت از «همپیمانان کُرد» خود عنوان می‌کردند، ولی آنچه عملا رخ داد این بود که آمریکا کُردها را بدون حمایت در برابر داعش رها کرد.

به عنوان مثال،  در اواسط اکتبر گذشته که کُردها عملیات موسوم به «طوفان الجزیره» را آغاز کردند تا سواحل شرقی فرات از حضور عناصر داعش پاکسازی شود، آمریکا به آنان گفته بود که نیروهای ترکیه‌ای به سمت مناطق شمالی تحت تسلطشان حرکت نخواهد کرد و به آنان وعده پوشش هوایی این عملیات را داده بود، ولی عهدشکنی واشنگتن باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰ عنصر کُرد شد و داعش توانست بخشهایی از مرزهای سوریه و عراق را به اشغال خود درآورد.
بر خلاف آنچه درباره اختلاف میان آمریکا و ترکیه گفته می‌شود، این منابع از «هماهنگی کامل» بین دو کشور در خصوص راهبرد جدید واشنگتن خبر دادند.

این منابع برای اثبات ادعای خود تصریح کردند، تهدیدهای پیاپی ترکیه درباره آغاز عملیات نظامی علیه مناطق تحت تسلط کُردها در «تل ابیض و رأس العین»، باعث شد که نیروهای کُرد بخشی از نیروهای خود را از مناطق درگیری با داعش در شرق فرات خارج و به مرزهای شمالی اعزام کنند تا با حملات ترکیه مقابله کنند. همین مسئله، جبهه مقابل داعش را سست کرد و باعث شد که این گروه چند منطقه از جمله میدان نفتی «عمر» را که یکی از میادین نفتی مهم شرق فرات است، به اشغال خود درآورد.

منابع مذکور در پایان تأکید کردند، همزمان با اشغال این مناطق، آمریکا نیز به صورت مشکوک همه سربازان خود را از پایگاه نزدیک به شهر «هجین» در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق خارج کرد. شیوخ عشایر سوریه نیز گفتند که «جیمز جفری» فرستاده آمریکا در سوریه در هنگام سفر به این منطقه در نوامبر گذشته از آنان خواسته بود که در روند رساندن مواد غذایی و نظامی به عناصر داعش تسهیل کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اواخر آذر ماه گذشته با بیان اینکه زمان خروج نظامیان این کشور از سوریه فرا رسیده اعلام کرد که واشنگتن پلیس غرب آسیا نیست و آمریکا از این اقدام خود چیزی جز هزینه کردن عایدش نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.