اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال غرب استان حجه یمن/ تلاش گسترده ارتش و انصارالله برای جلوگیری از محاصره منطقه «حرض» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18292
  • 10 دی 1397 - 18:02
حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال غرب استان حجه یمن/ تلاش گسترده ارتش و انصارالله برای جلوگیری از محاصره منطقه «حرض» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی در نتیجه حملات سنگین هوایی و توپخانه ای، بخش های از شمال غرب استان حجه را تخلیه کردند و در آستانه یک خطر جدی هستند. به گزارش اخبار جهادی، صدها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم عربستان سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال غرب استان حجه […]

نیروهای یمنی در نتیجه حملات سنگین هوایی و توپخانه ای، بخش های از شمال غرب استان حجه را تخلیه کردند و در آستانه یک خطر جدی هستند.

به گزارش اخبار جهادی، صدها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم عربستان سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال غرب استان حجه انجام دادند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: حملات نیروهای مزدور سعودی از مناطق اشغالی شمال و شمال غرب استان حجه علیه نیروهای یمنی در شمال شرق و جنوب شرق منطقه «حرض» صورت گرفت.

این منبع میدانی با بیان اینکه حملات نیروهای مزدور با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های رژیم سعودی آغاز شد، گفت: حجم حملات هوایی و زمینی باعث شد تا نیروهای یمنی مناطق شمال شرقی و جنوب شرقی منطقه «حرض» را تخلیه کنند.

وی از اشغال مناطق مهمی از جمله «حوثله، الراحله» و بخش‌های مرکزی و غربی کوه «الحصنین» خبر داد و گفت: حمله نیروهای مزدور سعودی برای نفوذ به عمق و شرق منطقه «حرض» با شکست روبه رو شده و نیروهای یمنی در این محورها مقاومت می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌ها در حومه شرقی کوه «الهجه» در شرق منطقه «وادی حرض» همچنان در جریان است و نیروهای یمنی با ضد حملات کوتاه و مستمر تلاش می‌کنند تا مانع از سقوط مواضع در این محور شوند و از محاصره منطقه «حرض» جلوگیری کنند.

به گفته منایع میدانی، اگر نیروهای مزدور سعودی در مثلث «عاهم» بتوانند شمال منطقه را به جنوب کوه «الحصنین» متصل کنند، نیروهای یمنی در منطقه «حرض» محاصره خواهند شد و کار برای آنان سخت می‌شود.

اگر چه نیروهای مزدور سعودی با حملات سنگین هوایی و زمینی توانسته‌اند فشار را بر منطقه «حرض» افزایش دهند اما نیروهای یمنی در محورهای دیگر به ضد حملات خود ادامه دادند و ضریات سنگینی را به طرف مقابل وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ویژه یمنی در یک رصد دقیق موفق شدند چند گروه از نیروهای مزدور سعودی را در ارتفاع «العلم» در غرب کوه «النار» در نزدیکی مرزهای مشترک با استان جیزان شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان‌های موشکی و توپخانه ای قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان‌های موشکی و توپخانه ای پس از دریافت اطلاعات، مواضع نیروهای سعودی را در محورهای شناسایی شده به شدت هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

در جریان این عملیات دقیق، خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور سعودی وارد آمد؛ از صحرای «المیدی» در شمال غرب استان حجه و نزدیکی مرزهای عربستان خبر می‌رسد، یگان موشکی و توپخانه ای تجمع کاروان نظامیان رژیم سعودی را به صورت دقیق هدف قرار داد.

شماری از نظامیان عربستانی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و چند خودروی نظامی آنان منهدم شد؛ در حال حاضر، صحرای «میدی» در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی است.

به گفته منابع میدانی، کمین دقیق نیروهای یمنی در بخش حیران منجر به هلاکت شماری از نیروهای مزدور سعودی و انهدام دو خودروی نظامی آنان شد؛ نیروهای یمنی در یک ماه گذشته با انجام ضد حملات مستمر موفق شده‌اند پیشروی نیروهای مزدور سعودی را در بخش «حیران» متوقف کنند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان این ضد حملات کشته و زخمی شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد شده است؛ بخش‌های وسیعی از بخش حیران در حال حاضر در اشغال نیروهای مزدور سعودی است

به گزارش اخبار جهادی، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه (شمال و شمال غرب) به اشغال درآمده است اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستا و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.