اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پرونده “اسرائیل در افغانستان”‌ــ۱|گام‌های رژیم صهیونیستی در افغانستان؛ آیا هدف ناامن‌سازی مرزهای ایران است؟

  • کد خبر : 18280
  • 09 دی 1397 - 22:55
پرونده “اسرائیل در افغانستان”‌ــ۱|گام‌های رژیم صهیونیستی در افغانستان؛ آیا هدف ناامن‌سازی مرزهای ایران است؟

بر اساس گزارش‌های متعدد، رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا به‌صورت نامحسوسی در لایه‌های سیاسی و نظامی افغانستان همگام با یار دیرینه‌اش آمریکا حرکت کند و با نزدیک‌شدن به مرزهای ایران به اهداف منطقه‌ای خودش دست یابد. به گزارش اخبار جهادی، نخستین گمانه‌زنی‌های تأییدنشده از حضور رژیم صهیونیستی در افغانستان طی سالهای گذشته در برخی رسانه‌های […]

بر اساس گزارش‌های متعدد، رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا به‌صورت نامحسوسی در لایه‌های سیاسی و نظامی افغانستان همگام با یار دیرینه‌اش آمریکا حرکت کند و با نزدیک‌شدن به مرزهای ایران به اهداف منطقه‌ای خودش دست یابد.

به گزارش اخبار جهادی، نخستین گمانه‌زنی‌های تأییدنشده از حضور رژیم صهیونیستی در افغانستان طی سالهای گذشته در برخی رسانه‌های افغانستان و جهان منتشر شد، مبنی بر اینکه تعدادی از نیروهای اسرائیلی به‌کمک ناتو در پایگاه هوایی «شیندند» در غرب افغانستان مستقر شده و در حال فعالیت هستند.

رژیم صهیونیستی اطمینان دارد که در جهان اسلام از محبوبیت برخوردار نیست و حضورش در کشوری که مردمش احساس همدردی با ملت فلسطین دارند، حساسیت‌برانگیز خواهد شد، از همین رو برای حفظ وجهه بین‌المللی و موفقیت در دنبال کردن سیاست خارجی خود در منطقه، از شگردهای خاصی برای فعالیت در افغانستان استفاده کرده است.

نخستین گزارش‌ها از حضور رژیم صهیونیستی در افغانستان

برخی گزارش‌ها از رسانه‌های افغانستان به‌نقل از «مرکز مطالعات امنیت ملی تل‌آویو» می‌رسانند که ناتو در سالهای گذشته نیروهای نظامی و جاسوس‌های رژیم اسرائیل را در پایگاه هوایی «شیندند» در محدوده‌ای خاص و مستقل مستقر کرده است.

این پایگاه هوایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۴ میلیون دلار بازسازی شده تا «موساد» بتواند فعالیت‌های جاسوسی خود را از این طریق دنبال کند.

«مرکز مطالعات امنیت ملی تل‌آویو» هشدار داده است که آمریکا و اسرائیل باید نفوذ تهران بر رسانه‌های افغانستان را جدی بگیرند.

همچنین بر اساس این گزارش تل‌آویو، برای مقابله با همکاری ایران، حزب‌الله و حماس علیه اسرائیل، بررسی‌های مناسب برای تعامل با بازیگران منطقه‌ای در افغانستان جهت مقابله با نفوذ جمهوری در منطقه حائز اهمیت ارزیابی شده است.

این نهاد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که تنها راه برای اسرائیل جهت توسعه روابط تل‌آویو با کابل می‌تواند از طریق هند باشد، زیرا «دهلی‌نو» در حال تقویت قدرت نرم خود در افغانستان برای تضعیف روابط اسلام‌آباد است.

البته این در حالی است که برقراری رابطه پاکستان با رژیم اسرائیل را نیز نمی‌توان اقدامی دور از ذهن تلقی کرد؛ «پایگاه آفتاب» در این باره می‌نویسد: از سالها قبل، ژنرال «پرویز مشرف» نخست وزیر پیشین پاکستان و بعضی دیگر از مقامات این کشور از نزدیک شدن به اسرائیل پشتیبانی، و ذهنیت مردم این کشور و منطقه را در این راستا آماده کرده بودند.

کماندوهای اسرائیلی با هویت آمریکایی در افغانستان و عراق

در اواخر سال ۱۳۹۶، روزنامه «روسیسکا گازیتا» چاپ مسکو از حضور کماندوهای ویژه رژیم اسرائیل با هویت آمریکایی در جنگ افغانستان و عراق خبر داد.

این گزارش به‌نقل از برخی رسانه‌های عربی افزود که طرح وارد شدن گروهی ۹۰نفره از نیروهای ویژه اسرائیلی به خاک افغانستان روی دست تل‌آویو است.

نکته حائز اهمیت حضور آنها استفاده از تابعیت و هویت آمریکایی است و در همین راستا در پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان ساکن می‌شوند.

کار ویژه این گروه تمرین عملیات واقعی در زمینه جنگ میدانی با گروه‌های اسلام‌گرا در خارج از اراضی اشغالی و هدف آنها کسب مهارتهای ویژه اطلاعاتی برای نبرد با گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان است که دارای پشتوانه مردمی هستند.

نکته مهم این مسئله، پشتیبانی آمریکا از مداخلات و نقض استقلال کشورها است به این دلیل که افغانستان و رژیم صهیونیستی با یکدیگر هیچ روابطی ندارند بنابراین وارد کردن نیروهای اسرائیلی با تابعیت و هویت آمریکایی، نوعی نقض استقلال افغانستان است.

علاوه بر این، کماندوهای اسرائیلی از تمامی مصونیت‌های وضع‌شده برای سربازان آمریکایی برخوردارند.

کماندوهای رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از شهروندان افغانستانی را خواهند کشت و این قانون آنها را در برابر پیگردهای بین‌المللی قانونی مصون خواهد داشت؛ چراکه تابعیت آمریکایی آنها دارای مصونیت قضایی است.

تأکید آمریکا به پنهانکاری درباره حضور رژیم صهیونیستی در افغانستان

گفته می‌شود به‌رغم هشدارهای آمریکا به رژیم اسرائیل در علنی شدن حضورش در افغانستان، اسرائیل یک واحد از نیروهای مخصوص موسوم به «ماتکال» یا واحد ۲۶۲ را به افغانستان فرستاد.

این واحد که در اواسط دهه ۶۰ تشکیل شد، متشکل از یهودیان عرب‌تبار و عرب‌زبان آفریقایی و آسیایی بود که به‌لهجه‌های مختلف عربی صحبت می‌کردند و یونیفورم ارتش‌های عربی و اسلامی می‌پوشیدند. وظیفه سازمانی آنها رخنه به عمق مناطق هدف در خاورمیانه و انجام عملیات‌های تخریبی و جاسوسی بود.

برخی از آنها لباس ارتش پاکستان را می‌پوشیدند. تعدادی از افراد این گروه، برای رخنه در مراکز هسته‌ای پاکستان در کویته و انجام عملیات تخریبی در درون آن آموزش دیده بودند.

رژیم اسرائیل به‌علت عدم مشروعیت سیاسی در منطقه و حتی صحنه جهانی و دغدغه امنیتی، بر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی خود تکیه زیادی دارد.

«شین بت» یا سازمان امنیت عمومی رژیم اسرائیل در داخل و سازمان امنیت خارجی (موساد) در خدمت سیاست خارجی و امنیت ملی اسرائیل است.

به‌نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی از طریق ایجاد مراکز استراق سمع، جاسوسی الکترونیکی، نصب رادار و پایگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات زمینی در مناطق نزدیک به شرق ایران و شمال پاکستان و همچنین مجاورت چین با افغانستان و حتی نیم‌نگاهی به روسیه در راستای تحقق اهداف استراتژیک خود که فشار امنیتی بر این کشورها است، گام برمی‌دارد.

البته پیش از این سیاستمداران عراقی از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند، چرا که از حضور نیروهایی اسرائیلی با هویت آمریکایی در عراق بیم دارند؛ زیرا گزارش‌های موثق اطلاعاتی حاکی از حضور نیروهای اسرائیلی در پایگاه‌های عراق و کردستان عراق است.

نزدیک‌شدن اسرائیل به مرزهای ایران

پیش از ناامنی‌های گسترده و حملات سنگین گروه طالبان بر ولایت فراه نیز گزارش‌هایی از حضور مستشارهای اسرائیلی و عربستانی در برخی خبرگزاری‌های افغانستان منتشر شده بود.

«خاورمیانه» در اوایل سال جاری نوشت: سیاست‌های مشترک آمریکا، عربستان و اسرائیل برای نزدیک شدن به مرزهای ایران و تضعیف جمهوری اسلامی منجر به این شده است که مستشاران عرب و اسرائیلی در ولایت «فراه» اقدام به فعالیت‌های مشکوک و سازماندهی‌شده کنند.

نمایندگان پارلمان افغانستان نیز از حضور این نیروهای عرب و اسرائیلی در «هرات» و «فراه» ابراز نگرانی کردند که حضور این نیروها سبب بی‌ثباتی در غرب کشور خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد آنچه گزارش تحت عنوان پروژه ناامن‌سازی ولایت‌های غربی افغانستان و مرز ایران توسط عربستان و اسرائیل با حمایت مالی آمریکا یاد می‌کند، پس از حملات گسترده گروه طالبان به این ولایت خنثی شد.

خاورمیانه در رابطه با دلیل حضور اسرائیل در افغانستان، می‌گوید: موفقیت تیم مخالف آمریکا در پارلمان عراق و پیروزی حزب‌الله لبنان آخرین شکست‌هایی بود که آمریکا و متحدانش متحمل شدند و این کار سبب شد که جنگ را به افغانستان بیاورند و از این راه بر ایران فشار وارد کنند.

آگاهان امور بر این باورند که حالا جنگ نیابتی چند کشور منطقه و جهان در سراسر افغانستان جریان دارد؛ از جنگ نیابتی هند و پاکستان تا جنگ اطلاعاتی و نظامی روسیه و آمریکا و از جنگ نیابتی عربستان تا جنگ بهانه‌جویانه آمریکا با ایران، چین و هند و چندین جنگ دیگر در این کشور جریان دارد و این جنگ همه‌روزه از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد.

آگاهان، حکومت وحدت ملی را در امر کوتاه کردن دست سازمان‌های اطلاعاتی منطقه و جهان ناکام می‌دانند و حضور سازمان‌های جاسوسی همچون موساد را موجب بحران‌آفرینی بیشتر در افغانستان ذکر می‌کنند.

اعزام نیروهای اسرائیلی برای  انتقال داعش به افغانستان

اخیراً نیز گزارش‌هایی از حضور نظامیان رژیم اسرائیل در افغانستان با هویت آمریکایی منتشر شد که در حال انتقال نیروهای داعش از عراق و سوریه به افغانستان هستند.

پایگاه خبری «وترنز تودی» اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی از سال ۲۰۰۴ تاکنون برای آنچه آموزش نیروهای پلیس افغانستان و مبارزه با مواد مخدر می‌خوانند به این کشور اعزام شده‌اند.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه تصریح کرد که حقیقت اما کاملاً متفاوت است و نظامیان اسرائیلی برای انجام عملیات علیه ایران و همچنین کمک به تیم‌های عملیاتی سیا و موساد برای انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان اعزام می‌شوند.

منابعی در پایگاه هوایی «جلال‌آباد» می‌گویند که سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا حدود ۱۸ ماه پیش مراکز آموزشی داعش را در افغانستان ایجاد کردند و از طریق پروازهای قراردادی از ترکیه و عراق تروریست‌ها را به افغانستان منتقل می‌کنند.

نتیجه

حضور نظامیان اسرائیلی در افغانستان در حالی گزارش می‌شود که افغانستان با رژیم صهیونیستی هیچ روابط دیپلماتیکی ندارد و حضور این نیروها با هویت جعلی، نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان است.

افغانستان به‌دلیل تسلط نداشتن بر بیشتر خاک خود و همچنین بی‌خبری از پایگاه‌های نظامی آمریکا، قربانی هر نوع سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا و رژیم اسرائیل و اهداف منطقه‌ای آنها شده است.

تل‌آویو برای نزدیک شدن به مرزهای ایران و تضعیف جمهوری اسلامی تلاش کرده است با هویت آمریکایی وارد خاک افغانستان شود و به‌طور نامحسوس فعالیت‌های خود را به‌دور از چشم رسانه‌ها و دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

افغانستان باید به‌طور قاطع با این اقدامات اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها برخورد کند و منافع کشورهای همسایه خود و سایر کشورهای اسلامی را که مخالف هر نوع سیاست اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی و دیگر نقاط جهان است، درنظر بگیرد.

بحران افغانستان نیازمند تعامل و همکاری‌های منطقه‌ای است و حضور اسرائیل که در همکاری با عربستان و آمریکا در افغانستان صورت گرفته است، نتیجه‌ای غیر از شعله‌ور شدن این بحران در پی ندارد و نیازمند این است که این حضور رسانه‌ای شود و با موضع رسمی دولت افغانستان محکوم گردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.