اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش ترکیه برای انجام عملیات در شمال و شمال شرق سوریه/ شبه نظامیان کُرد با حفر خندق به استقبال ۱۵ هزار تروریست مورد حمایت آنکارا می‌روند + جزئیات، نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18060
  • 27 آذر 1397 - 10:31
پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش ترکیه برای انجام عملیات در شمال و شمال شرق سوریه/ شبه نظامیان کُرد با حفر خندق به استقبال ۱۵ هزار تروریست مورد حمایت آنکارا می‌روند + جزئیات، نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش ترکیه و حدود ۱۵ هزار تن از عناصر تروریستی آماده حمله علیه شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه هستند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهایارتش ترکیه و گروه های تروریستی آماده حمله به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد مورد حمایت دولت امریکا […]

نیروهای ارتش ترکیه و حدود ۱۵ هزار تن از عناصر تروریستی آماده حمله علیه شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه هستند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهایارتش ترکیه و گروه های تروریستی آماده حمله به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد مورد حمایت دولت امریکا در حدفاصل شمال شرق استان حلب و شمال شرق استان حسکه هستند.

به گفته منابع میدانی، عملیات گسترده نیروهای ارتش ترکیه برای اشغال مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد از حومه غربی شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا منطقه «مالکیه» در شمال شرق استان حسکه امتداد دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در مرزهای جنوبی (ترکیه) مستقر شده اند و در انتظار دستور فرمان آغاز عملیات علیه نیروهای شبه نظامی کُرد هستند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها اشاره کرد و افزود: عملیات مشترک آنکارا و گروه های تروریستی در مساحتی حدود ۵۵۰ کیلومتر در طول و ۴۰ کیلومتر در عمق علیه شبه نظامیان کُرد صورت می گیرد.

این منبع میدانی از پرواز مداوم پهپادها و جنگنده های ارتش ترکیه در مناطق مرزی مشترک با سوریه خبر داد و گفت: فرماندهان ارتش ترکیه در آستانه شروع عملیات درصدد هستند تا تمام مناطق مرزی را با این پروازها بررسی کنند.

وی با بیان این که نیروهای ارتش ترکیه نقش پشتیبانی را در این عملیات ایفا می کنند و تروریست ها در خط مقدم نبرد هستند، تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن از عناصر تروریستی در عملیات علیه نیروهای شبه نظامی کُرد شرکت می کنند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که گروه تروریستی موسوم به «جیش الوطنی» در این عملیات حضور دارد، افزود: جیش الوطنی، ائتلافی از تروریست ها را در شمال سوریه تجمیع کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی «جیش الوطنی» که به شدت توسط آنکارا حمایت می شود، پیشتر در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در منطقه عفرین در شمال غرب استان حلب نقش ویژه ای ایفا کرد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، محور اصلی عملیات نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها علیه شبه نظامیان کُرد در مرحله نخست، مناطق «رآس العین و تل ابیض» در شمال استان حسکه و شمال استان رقه خواهد بود.

به گفته منابع میدانی، به با صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات، شبه نظامیان کُرداقدام به حفر دهها تونل و خندق در محله «العبره» در شهر مرزی «رآس العین» در شمال استان حسکه کردند تا بتوانند در برابر نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها مقاومت کنند.

عملیات نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی در شمال و شمال شرق در حالی در آستانه آغاز شدن است که دولت آمریکا به آنکارا هشدار داده که از انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد پرهیز کند.

به گزارش اخبار جهادی، هنوز مشخص نیست که آمریکایی چقدر مصمم هستند تا از نیروهای شبه نظامی کُرد به صورت مستقیم دفاع کنند و در روزهای آینده این مسئله روشن می شود که آیا آنان در پشت صحنه با دولت ترکیه توافق کرده اند یا خیر؛ اما برخی خبرها حاکیست آنان از برخی پایگاه های خود در شمال و شمال شرق سوریه عقب نشینی کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.