اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازداشت معاون «ابوبکر البغدادی» در دیرالزور/«ابو زید»کیست؟

  • کد خبر : 17829
  • 05 آذر 1397 - 17:08
بازداشت معاون «ابوبکر البغدادی» در دیرالزور/«ابو زید»کیست؟

شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در استان دیرالزور توانسته است یکی از مهمترین معاونان سرکرده داعش را دستگیر کند. به گزارش اخبار جهادی، شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر عناصر آن کُرد هستند-  در استان دیرالزور و به ویژه در شرق فرات با گروه تروریستی داعش […]

شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در استان دیرالزور توانسته است یکی از مهمترین معاونان سرکرده داعش را دستگیر کند.

به گزارش اخبار جهادی، شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر عناصر آن کُرد هستند-  در استان دیرالزور و به ویژه در شرق فرات با گروه تروریستی داعش درگیرند.

شبکه خبری «کردستان ۲۴» گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور موفق شده‌اند یکی از برجسته‌ترین معاونان «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش را دستگیر کنند.

نیروهای دموکراتیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که توانسته‌اند «اُسامه عوید ابراهیم» معروف به «ابو زید» را که مرد شماره دو داعش به شمار می‌رود، دستگیر کنند.

ابوزید در یک اتاق مخفی واقع در شهرک «الطیانه» در ریف شرقی دیرالزور پنهان شده بود که نیروهای کُرد موفق به دستگیری وی شدند.

در بیانیه نیروهای دموکراتیک آمده است که وی در مخفی‌گاه خود قصد داشت داشت خود را منفجر کند، ولی خواهرش مانع از این کار شد و به اسارت آنان درآمد.

نیروهای دموکراتیک در مخفیگاه این سرکرده داعش، ۲۰ تلفن همراه و دهها شمش طلا و مقادیر زیادی پول کشف کردند. همچنین در جریان جست‌وجوی نیروهای دموکراتیک، یک انبار سلاح نیز در الطیانه کشف شد.

در این بیانیه آمده است که ابوزید از مخفیگاه پنهانی واقع در زیر زمین خانه خود در دیرالزور، یک شبکه وابسته به داعش را مدیریت می‌کرده است.

ابوزید کیست؟

وی ۳۵ ساله و دارای لیسانس حقوق است. چهار برادر دارد که دو نفر از آنان کشته و نفر سوم نیز دو ماه توسط نیروهای کرد دستگیر شد. برادر چهارم وی اما متواری است و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه حضور دارد.

وی در آغاز بحران سوریه به گروه تروریستی «ارتش آزاد» و سپس به «جبهه النصره» و در نهایت به داعش می‌پیوندد.

ابوزید در هنگام مین‌گذاری توسط عناصر النصره دستگیر شده بود، ولی پس از مذاکره بین این دو گروه تروریستی، آزاد شد.

این سرکرده داعش چند سِمت در این گروه داشته که عبارتست از: «افسر امنیتی در دیرالزور، وزیر داخلی، عضو مجلس شورای اسلامی و مسئول امنیتی [داعش] در عراق و سوریه».

شاهدان عینی حاضر در این منطقه به کردستان ۲۴ گفتند که «ابومحمد العدنانی» سخنگوی پیشین داعش چند سال پیش و در جریان سفر به دیرالزور، با ابوزید بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.