اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صهیونیست‌ها با شرط اصلی حماس برای توافق تبادل اسرا موافقت کرده‌اند

  • کد خبر : 17734
  • 27 آبان 1397 - 12:44
صهیونیست‌ها با شرط اصلی حماس برای توافق تبادل اسرا موافقت کرده‌اند

یک وبگاه نزدیک به قطر مدعی شد رژیم صهیونیستی با شرط اصلی حماس برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به تبادل اسرا موافقت کرده است. به گزارش اخبار جهادی، وبگاه «الخلیج آنلاین» به نقل از منابع دیپلماتیک مصری ادعا کرد مذاکرات غیرمستقیم در پرونده توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است. در […]

یک وبگاه نزدیک به قطر مدعی شد رژیم صهیونیستی با شرط اصلی حماس برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به تبادل اسرا موافقت کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، وبگاه «الخلیج آنلاین» به نقل از منابع دیپلماتیک مصری ادعا کرد مذاکرات غیرمستقیم در پرونده توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است.

در این گزارش آمده است واسطه آلمانی در پی تماس‌ها و دیدارهایی که طی هفته‌های اخیر به صورت محرمانه در منطقه انجام داده، پیشرفتی مهم و قابل ملاحظه داشته است. طرف صهیونیست به دو میانجی آلمانی و مصری اعلام کرد که آماده حمایت از مذاکرات توافق تبادل اسرا و نیز اجرایی کردن شرط اصلی حماس برای ازسرگیری گفت‌وگوها و دیدارهای غیرمستقیم در این زمینه است.

منابع دیپلماتیک مصری سپس گفتند اسرائیل موافقت خود برای آزادی تمام اسرای آزاد شده بر اساس توافق شالیت که بار دیگر دستگیر شده‌اند، اعلام کرده است. تل‌آویو به میانجی آلمانی که چند هفته پیش سفری محرمانه به تل‌آویو داشته ، این موضوع را اعلام کرده و تلاش می‌کند توافق تبادل اسرا هر چه سریعتر پیش برود.

در ادامه این گزارش آمده است در صورتی که اسرائیل به این موضوع پایبند باشد، گامی مهم در راستای قانع کردن حماس به بازگشایی دوباره پرونده مذاکرات غیرمستقیم است؛ موضوعی است که سالهاست متوقف شده زیرا تل‌آویو بارها اعلام کرده بود حاضر نیست اسرای توافق شالیت را آزاد کند.

منابع عالیرتبه مصری همچنین فاش کردند هیأت اسرائیلی عالیرتبه‌ای طی روزهای آینده به قاهره خواهند آمد تا با مسئولان مصری و آلمانی درباره تصمیمی که رژیم صهیونیستی درباره اسرای توافق شالیت گرفته‌، صحبت کنند؛ صحبت احتمالا بر سر برخی از اسراست که تل‌آویو حاضر به آزاد کردن آنها نیست.

این منابع افزودند: در حالی که اسرائیل حاضر به آزاد کردن تمان اسرای دوباره بازداشت‌شده توافق شالیت باشد و حماس نیز از مذاکرات در این پرونده حمایت کند، ما معتقدیم به یک توافق تبادل اسرای جدید بسیار نزدیکیم.

منابع دیپلماتیک مصری اعلام کردند نروژ هیچ نقش مستقیمی در صحبت‌ها در این زمینه ندارد و تمام دیدارهای محرمانه و تماس‌های گسترده به شکلی مستقیم از طریق دو میانجی مصری و آلمانی انجام می‌شود؛ نقش‌های غیر از این دو فقط کمکی است.

آنها درباره میزان ارتباط تحولات توافق تبادل اسرا به آتش‌بس اخیر در نوار غزه تصریح کردند ارتباط زیادی میان دو پرونده وجود دارد و آرامش در غزه، مقدمه‌ای برای گفت‌وگو و مذاکرات جدی و محکم در قرارداد تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این منابع در پایان اظهارات خود گفتند: روزهای آینده بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و قاهره به عنوان میانجی، میزبان دیدارهای جدیدی در این زمینه است و از رهبران حماس در خارج و داخل دعوت خواهد کرد که طی دو هفته آینده به مصر بیایند.

حماس در جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال ۲۰۱۴، چهار نظامی صهیونیست را اسیر کرد و تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره آنها نداده است.

خلیل الحیه: تل‌آویو گامی حقیقی برنداشته است

از سوی دیگر شنبه شب (دیشب) «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد رژیم صهیونیستی هیچ گام حقیقی برای توافق جدید تبادل اسرا برنداشته است.

وی به شبکه‌ «الاقصی» گفت قبل از آزادی تمام اسرای آزاد شده بر اساس توافق «شالیت» که بار دیگر بازداشت شده‌اند، حماس هیچ توافق جدیدی با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا امضا نخواهد کرد.

بر اساس توافق شالیت در سال ۲۰۱۱، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی صهیونیست «گیلعاد شالیت» مبادله شدند اما برخی از این اسرا بار دیگر در سال ۲۰۱۴ توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

خلیل الحیه در ادامه تصریح کرد رژیم اشغالگر همان طرفی است که در مسیر توافق برای مبادله اسرا سنگ‌اندازی می کند، با خانواده‌های اسرای صهیونیستی روراست نیست، برای تمام کردن تبادل اسرا آمادگی ندارد و تاکنون گامی حقیقی برنداشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.