اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین

  • کد خبر : 17519
  • 14 آبان 1397 - 12:41
شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین

وزیر اطلاعات از شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین در شهرهای مختلف کشور خبر داد. به گزارش اخبار جهادی، حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات در هفتمین همایش پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: از نظر معارف اسلامی انسان در معرض تهدید قرار دارد. در برابر این تهدیدات انسان گاهی نیازمند پدافند عامل است و […]

وزیر اطلاعات از شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات در هفتمین همایش پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: از نظر معارف اسلامی انسان در معرض تهدید قرار دارد. در برابر این تهدیدات انسان گاهی نیازمند پدافند عامل است و گاهی هم نیازمند پدافند غیرعامل است.

وی افزود: این دشمن است که نوع مقابله با خود را برای ما مشخص می‌کند. گاه بی‌پرده به آفند نظامی علیه ما دست می‌زند و گاه دشمن از تهاجم نظامی استفاده نمی‌کند و از ترفند نرم افزاری برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: یک ترفند دشمن وسوسه است و کاری می‌کند تا با دست خودتان برای او‌کار کنید.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: دشمن مانند شیطان کار نادرست را تزیین می کند و با این ترفند ما را آسیب پذیر می کند. همچنین دشمن با باور غلط دادن و خودباوری غلط ایجاد کردن به ما ضربه می زند. یکی از اصول پدافند غیر عامل داشتن برآورد صحیح از دستاوردها و نقاط صعف است تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین پدافندغیر عامل در برابر دشمن تحکیم باورها و ارزش ها است گفت: باید با اتکا به خدا و سرمایه های ملی با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی‌ کنیم. در فرهنگ دینی ما هم پدافند غیرعامل به عنوان اولویت دفاع در نظر گرفته شده است.

وزیر اطلاعات پدافند غیرعامل را مقوله ای بسیار حساس دانست و تاکید کرد: گستره پدفاند غیرعامل به اندازه تهدیدات است و مدل پدافند غیر عامل انعطاف پریر است زیرا تهدیدات دائما در حال تغییر هستند. پدافند غیرعامل کاملا علمی و‌تخصصی است و در بخشهای نظامی امنیتی صنعتی اقتصادی و بازرگانی نیازمند راهکارهای خاص خود است.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: بخش های مختلف پدافند غیرعامل از یک پیوستگی‌برخوردار هستند و بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند که نیازمند ستادی برای هماهنگی آنها است. در زمینه پدافند غیرعامل رمزگشایی از تهدیدات نیش ویژه ای دارد.

وی با اشاره به رعایت حقوق بشر در ایران گفت: دشمن با بهانه قرار دادن این موضوع با ما دشمنی می کند. ما بسیار بهتر از بسیاری از کشور ها حقوق بشر را رعایت می کنیم. اما رمز دشمنی آنها تاثیر‌گذاری منطقه ای و توان دفاعی جمهوری اسلامی است که از بازدارندکی بسیار بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: ما باید تهدیدات را به خوبی بشناسیم تا پدافند غیرعامل در مقابل آن برنامه ریزی کند. امروز تهدید نظامی از برنانه های دشمن خارج شده است زیرا هزنیه بالایی داشته و دستاودر مورد نیاز را هم ندارد. آخرین استراتژی آنها استراترژی اعمال فشار است. تمرکز فشار آنها هم در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و‌سیاسی است و آنها می خواهند سرمایه های ما را هدف قرار دهند.

وی‌گفت: آمریکا می خواهد با اعمال فشار سرمایه های ما را از بین ببرد. آنها می خواهند سرمایه دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواستند به ما حمله کنند و ماباید بدون تعارف سرمایه نظامی را افزایش دهیم و توان دفاعی ما قابل مذاکره با هیچ‌ کس‌نیست. جمهوری اسلامی بدون سرمایه گذاری آمریکا در بسیاری از کشورهای دیگر‌ در محیط پیرامونی خود تاثیر‌گذار است.ما باید تاکیرگذاری منطقه ای ادحفظ کنیم و اراده ملی را پشت این موضوع قرار دهیم.

وزیر اطلاعات تصریح‌کرد: بزرگترین سرمایه ملی ما رهبر معظم انقلاب هستند ‌و دشمن سعی در تقدس زدایی از رهبری و کاهش عقبه رهبری برای آسیب زدن به آن را دارند. دشمن انسجام ملی ما را مورد حمله قرار داده است ‌ در حال واگرایی قومی در کشور هستند. به ما القا می کنند قومیت ها یک چالش برای امنیت کشور هستند. در چند سال کذشته ۶۴ نشست ضد انقلاب در استرالیا ‌ مصر و سوئد برای نزدیکی آنها بر قرار کرده اند و در مال تلاش برای عملیاتی کردن آنها هستند. جریانات ضد انقلاب مه ۲۰ سال فعالیت نظامی نداشتند دورباره با حمایت عربستان و اسراییل و آمریکا وارد فاز نظامی شده اند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: هیچ‌یک از جریاناتی که نظام را باور دارند دشمن سعی می‌کند آنها را خارج از جارچوب نظام جلوه دهد تا آسیب پذیری آنها را بالا ببرد. باید بگذاریم تیم آبی و قرمز در زمین بازی که نظام برای آنها طراحی کرده فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد امنیت اقتصادی را سلب کند گفت: باید به هوش‌با باشیم امنیت اقتصادی خدشه داردنشود در عین حال نیازمند فعالیت اقتصادی عاری از فساد هم هستیم. فعالان فرهنگی و رسانه ای سرمایه هستند حتی اگر از ما نقد کنند. نباید نقد خود را نقد نظام بدانیم و‌نباید به جای نقد به تخریب و آبرو ریزی بپردازیم.

وزیر اطلاعات افزود: حرکتی که نخبگان را دچار واگرایی و مهاجرت کند در پازل دشمن است و باید در مقابل آن هوشیار باشیم. امروز امنیت بی‌بدیلی در نظام وجود دارد که باعث‌شده در مدت گذشته سربازان گمنام امام زمان ۳۰ تیم تروریستی را منهدم کرده و در ایام اربعین هم ۱۱ تیم‌ تروریستی را در شهرهای مختلف را شناسایی کرده و زیر ضربه بردند. امروز توانسته ایم بیش از ۹۵ درصد از اقدامات دشمن راخنثی‌کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل توجه به زیرساخت ها است. هیچ‌حوزه ای در کشور نیست که نیازمند پدافند غیر عامل نباشد و این سازمان باید طراحی و لازم در این زمینه را داشته باشد و باید ضلع مدنی این سازمان پر رنگ تر شود و هرچه این جنبه پررنگ تر شود تاثیرگذاری آن بیشتر می شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید به دنبال استفاده از ظرفیت های موجود باشد. حراست ها ظرفیت ارزشمندی است پدافند غیرعامل می تواند از آنها استفاده کند از موازی کاری و صرف هزینه جلوگیری کند. امروز با هدایت های رهبر انقلاب دشمن نا کام مانده است. امروز‌ با وارد کردن ضربه های مکرر بر دشمن جمهوری اسلامی از هر زمان بالنده تر و برای دشمن و هراس انگیز تر شده است.

انتهای ‌پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.