اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آتش‌بس القاعده و نیروهای تحت حمایت ترکیه در غرب حلب سوریه

  • کد خبر : 17428
  • 09 آبان 1397 - 14:36
آتش‌بس القاعده و نیروهای تحت حمایت ترکیه در غرب حلب سوریه

گروههای تروریستی «هیئه تحریر الشام» (القاعده) و «الجبهه الوطنیه للتحریر» پس از توقف درگیری بین خود در غرب حلب، اعلام آتش‌بس کردند. به گزارش اخبار جهادی، ائتلاف‌های تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- و «الجبهه الوطنیه للتحریر» -یکی از شاخص‌ترین گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه»- درگیری […]

گروههای تروریستی «هیئه تحریر الشام» (القاعده) و «الجبهه الوطنیه للتحریر» پس از توقف درگیری بین خود در غرب حلب، اعلام آتش‌بس کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ائتلاف‌های تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- و «الجبهه الوطنیه للتحریر» -یکی از شاخص‌ترین گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه»- درگیری فیما بین خود را متوقف کردند.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که این گروهها پس از حصول توافق آتش‌بس، درگیری در ریف غربی استان حلب واقع در شمال سوریه را به پایان رساندند.

درگیری بین این دو گروه در دوشنبه هفته جاری در شهرک «کفر حمره» واقع در غرب حلب شدت گرفت.

تحریر الشام و الجبهه الوطنیه بر سر ایجاد مقرهای نظامی در کفر حمره با هم دچار اختلاف شدند و این درگیری به سایر روستاهای غرب حلب رسید.

«محمد ادیب» عضو دفتر اطلاع‌رسانی الجبهه الوطنیه روز گذشته درباره جزئیات این درگیری گفت که «ابو ابراهیم سلامه» فرمانده تحریر الشام گروهی از عناصر مسلح خود را برای ایجاد پایگاه به این منطقه اعزام کرده و عناصر تحریر الشام نیز به سمت مقر  الجبهه الوطنیه اقدام به تیراندازی کردند که در پی آن پنج نفر زخمی شدند.

ادیب همچنین اعلام کرد که در تبادل آتش بین عناصر تحریر الشام و الجبهه الوطنیه، دو مسئول تحریر الشام به نام‌های «ابوتراب» و «خطاب ابو کرم» از پای درآمدند.

«عماد الدین مجاهد» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی تحریر الشام اما هرگونه تلاش عناصر این گروهک برای تاسیس پایگاهی در کفره حمره را تکذیب و تصریح کرد که کفره حمره قبل از آنکه گروهک‌های احرارالشام و نورالدین الزنکی پایگاه‌های خود را در این منطقه باز کنند، تحت سیطره آن قرار داشت.

در بیانیه امروز چهارشنبه بین تحریر الشام و الجبهه الوطنیه بر « آتش‌بس فوری و آزادسازی اسرای درگیریهایی که دو روز به طول انجامید» تأکید شده است.


بیانیه توافق آتش‌بس

در این بیانیه آمده است که ضمن توقف درگیری و آزادی بازداشتی‌ها، برای بررسی علت قتل خطاب و ابوتراب کمیته‌ای تشکیل شود تا عامل قتل مشخص و تسلیم طرف دیگر شود.

عنب گزارش داد که تا کنون الجبهه الوطنیه و تحریر الشام به صورت رسمی به این توافق واکنشی نداشته‌اند، بلکه طرفین بر سر تشکیل یک کمیته توافق کردند که به عنوان طرف ثالث، مسائل فیما بین این دو گروه را بررسی کند، مشروط بر اینکه «الشیخ انس عیروط» ریاست آن را بر عهده داشته باشد.

به گزارش این پایگاه، شهرک کفر حمره نیز عاری از پایگاه و مقر نظامی خواهد شد، ولی به احرار الشام اجازه داده می‌شود که از سمت «اللیرمون» اتاق عملیات تشکیل دهد.

این برای نخستین بار نیست که گروههای تروریستی در ادلب با هم درگیر می‌شوند؛ بلکه دو هفته پیش تحریر الشام و نورالدین الزنکی با هم درگیر بودند که در شهرک «کفر حلب» در غرب حلب چند غیر نظامی کشته شدند.

تحریر الشام یا جبهه النصره شاخه شبکه تروریستی القاعده در سوریه است که در ‌اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی و در اولین سال شروع بحران سوریه تشکیل شد و طولی نکشید که با افزایش قدرت خود به یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی در این کشور تبدیل شد.

الجبهه الوطنیه للتحریر یک گروه تروریستی است که زیر نظر ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت ترکیه قرار دارد و در می ۲۰۱۸ در قالب ائتلاف ۱۱ گروهک در شمال غرب سوریه تشکیل شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.