اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش تازه آمریکا برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه/ انتقال بیش از ۹۰۰ کامیون تجهیزات نظامی به استان حسکه +عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 17362
  • 06 آبان 1397 - 23:10
تلاش تازه آمریکا برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه/ انتقال بیش از ۹۰۰ کامیون تجهیزات نظامی به استان حسکه +عکس و نقشه میدانی

آمریکایی ها در روزهای گذشته بیش از ۹۰۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی سبک و سنگین را از طریق مرزهای مشترک عراق و سوریه به مناطق اشغالی شمال شرق استان حسکه انتقال داده اند. به گزارش اخبار جهادی، همزمان با درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستیداعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان […]

آمریکایی ها در روزهای گذشته بیش از ۹۰۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی سبک و سنگین را از طریق مرزهای مشترک عراق و سوریه به مناطق اشغالی شمال شرق استان حسکه انتقال داده اند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستیداعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور)، تحرکات دولتآمریکا در مناطق تحت تصرف نیروهای کُرد در شرق و شمال شرق سوریه افزایش یافته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی ها در روزهای گذشته بیش از ۹۰۰ کامیون حاملتجهیزات نظامی سبک و سنگین را از طریق گذرگاه غیر رسمی «سیمالکا» در مرزهای مشترک عراق و سوریه به مناطق اشغالی شمال شرق استان حسکه انتقال داده اند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: مقادیری از این تجهیزات نظامی به شبه نظامیان کُرد اختصاص داده شده و میزان قابل توجهی از تجهیزات در پایگاه های نظامی آمریکا در مناطق شمالی سوریه توزیع می شود.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها برنامه ای برای خروج از مناطق اشغالی در شمال شرق و شرق سوریه ندارند و با انتقال تجهیزات جدید درصدد هستند تا پایگاه های خود را مجهز تر از قبل کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در دو سال گذشته با حمایت از شبه نظامیان کُرد موفق شده اند به بخش وسیعی از میادین نفتی سوریه در شرق رود فرات دست یابند و به راحتی از این منابع ارزشمند نمی گذرند.

به گزارش اخبار جهادی، میادین نفتی مهمی در شرق رود فرات از جمله «العمر، التنک، شعیطات، یونس، الشهدیها» به اشغال نیروهای آمریکایی درآمده است و آنان در حال غارت این منابع ارزشمند هستند.

ائتلاف غربی به سرکردگی دولت آمریکا، دلیل ادامه اشغالگری خود را در خاک سوریه از بین بردن تروریست های داعش در شرق رود فرات و حمایت از شبه نظامیان کُرد اعلام می کند این در حالی است که در میدان نبرد واقعیت دیگری حکم فرما است.

به گفته منابع میدانی، آمریکایی ها در حال مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از تروریست ها حمایت می کنند و همین مسئله نشان می دهد قصدی برای پایان نبردها ندارند.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها به شیوه های مختلف در  تلاش هستند از حجم درگیری ها در مناطق شرقی سوریه کاسته نشود تا زمان بیشتری برای خود بخرند و با ادامه بحران به اشغالگری و غارت ثروت ملت سوریه بپردازند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.