اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فعالیت مخفیانه تیم ترور وابسته به امارات پس از ۲ سال لو رفت/ استخدام مزدوران آمریکایی و اسراییلی برای قتل فعالان سیاسی در یمن +عکس

  • کد خبر : 17306
  • 02 آبان 1397 - 10:50
فعالیت مخفیانه تیم ترور وابسته به امارات پس از ۲ سال لو رفت/ استخدام مزدوران آمریکایی و اسراییلی برای قتل فعالان سیاسی در یمن +عکس

مزدوران آمریکایی و اسراییلی مجموعا ماهانه، ۱٫۵ میلیون دلار دستمزد دریافت می کردند و در صورت موفقیت در هر ماموریت پاداش نیز می گرفتند اما شرط کرده بودند از لباس ها و علائم ارتش امارات استفاده کنند. به گزارش اخبار جهادی، قریب سه سال و نیم از شروع تجاوز همه جانبه به یمن می گذرد […]

مزدوران آمریکایی و اسراییلی مجموعا ماهانه، ۱٫۵ میلیون دلار دستمزد دریافت می کردند و در صورت موفقیت در هر ماموریت پاداش نیز می گرفتند اما شرط کرده بودند از لباس ها و علائم ارتش امارات استفاده کنند.

به گزارش اخبار جهادی، قریب سه سال و نیم از شروع تجاوز همه جانبه به یمن می گذرد و در این مدت، ارتش های سعودی و امارات از هیچگونه جنایت و کشتار علیه مردم بی گناه و بی دفاع این کشور دریغ نکرده اند که عمده این جنایت ها با همکاری مستقیم اطلاعاتی و تسلیحاتی غرب صورت گرفته است. پیش از این گزارش هایی از حضور مزدوران کلمبیایی و برخی از اهالی برخی کشورهای عمدتا جهان سومی در خطوط اصلی جنگ یمن منتشر شده بود که نشان می داد این قاتلان حرفه ای، بدون هیچ اعتراض و دخالت بین المللی، مشغول اجرای عملیات های ترور هستند.

اما پایگاه خبری آمریکایی BuzzFeed News اخیرا در گزارشی جنجالی، پرده از حضور یک تیم دیگر از مزدوران آمریکایی برداشته که نه در خطوط مقدم بلکه در مناطق خاص، به دنبال حذف مخالفان سیاسی امارات در یمن بودند و اگرچه برای دولتهای غربی، گروهی شناخته شده محسوب می شدند، اما مخالفتی با اقدامات و قتل هایشان صورت نمی گرفت. شرکت خصوصی مذکور، در اصل توسط یک اسراییلی و یک آمریکایی تاسیس شده و مزدورانی از کشورهای مختلف را گردهم اورده بود.

یک اسراییلی و یک آمریکایی در پشت ماجرا

شرکت امنیتی Spear Operations Group در ایالت دلاویر آمریکا توسط یک اسراییلی به نام آبراهام گولان که سابقه همکاری با موساد را داشته و ایساک گیلمور عضو سابق یگان کوماندویی سیلز نیروی دریایی آمریکا تشکیل شده. گولان همچنین سابقه عضویت در هنگ لژیون خارجی فرانسه را نیز داشته است. وی در گفت گوی خود با BuzzFeed News  می گوید در جریان سالهای بعد از خدمت در لژیون خارجی فرانسه، سابقه سفر به بلگراد و ملاقات با ژلیکو راژناتویچ  از جنیاتکاران معروف جنگی صرب را نیز داشته و البته احترام خاصی نیز برای وی قائل است!

گولان ایستاده در وسط سمت راست و گیلمور ایستاده در وسط سمت چپ و در پشت سر آنها هواپیمای C-17 اماراتی

کارکنان این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط امارات متحده عربی برای حضور در یمن و انجام یک سری از عملیات های تروریستی و از بین بردن یک سری از اشخاص خاص استخدام می شوند. اما این که چه کسی از طرف اماراتی ها هم برای استخدام این نیروها وارد مذاکره شده به نوعی جالب و به شکلی درد آور است. محمد دهلان مسئول سابق امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین رابط اماراتی ها برای راه اندازی این ارتباط بوده است.

محمد دهلان در میان گولان و گیلمور

گولان و یکی از نیروهایش در یمن

نفر اول لیست ترور، شخصی به نام انصاف علی مایو رهبر حزب للإصلاح یمن بوده چراکه امارات، این حزب را شاخه حزب اخوان المسلمین در یمن دانسته و آنها را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده است. البته دیدگاه ها درباره این گروه سیاسی بسیار متفاوت است و بسیاری این گروه را صرفا مخالفان سیاسی نفوذ امارات در یمن می دانند و اعتقاد دارند چون اماراتی ها به شیوه صلح آمیز توان مقابله با آنها را ندارند پس به دست به حمله قهر آمیز بر علیه آنها زدند.

مزدوران مذکور مجموعا برای هر ماه کار ۱٫۵ میلیون دلار دستمزد دریافت می کردند و در صورت موفقیت در هر ماموریت مقدار نا مشخصی نیز پاداش می گرفتند. آنها همچنین موافقت کردند که ماموریت اول را به صورت نصف قیمت برای اربابان اماراتی خود انجام دهند. در عین حال آنها شرط کردند که از لباس ها و آرم و علائم ارتش امارات استفاده کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکل به عنوان سربازان اماراتی و نه به عنوان مزدور شناخته شوند. این شروط مورد توافق قرار گرفته و سپس کار وارد مرحله عملیاتی شد.

۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ : حمله اول

بعد از ملاقات، به سرعت گولان و گیلمور به آمریکا بازگشتند و شروع به جمع کردن افراد و وسائل مورد نیاز برای کار کردند. آنها به دنبال اعضای سابق نیروی ویژه ارتش آمریکا رفتند و توانستند برخی از کلاه سبزها و اعضای یگان سیلز را برای این ماموریت جمع آوری کنند اما تعداد کافی نبود. پس به سراغ برخی از اعضای سابق هنگ لژیون خارجی فرانسه رفتند و این ترکیب عازم خاورمیانه شد. یک هواپیمای چارتر آنها را به اسکاتلند برده و سپس به یک پایگاه نظامی در امارات منتقل کرد. از آنجا با یک هواپیمای نظامی ترابری اماراتی به پایگاه نظامی امارات در اریتره رفتند. در آنجا یک افسر اماراتی یک لیست حاوی ۲۳ کارت را به آنها تحویل داد. هر کارت شامل یک نام ، یک عکس و یک سری مشخصات آدرس حدودی از افرادی بود که باید کشته می شدند.

نمونه ای از کارت های تحویل شده به تیم مزدوران

این تروریست ها بعد از رسیدن به شهر بندری عدن، سلاح های خود را دریافت کرده و البته تعجب کردند که یک سری سلاح تهاجمی از سری AK و راکت انداز RPG ساخت چین با کیفیت پایین به آنها تحویل شد. همچنین لباس ها و درجات ارتش امارات به همراه نام های اماراتی نیز به آنها تحویل شد.

به نوشته این رسانه، این تیم به سرعت به سراغ هدف اول یعنی انصاف علی مایو رفتند که در این شهر زندگی می کرد. نحوه حرکت وی، محل زندگی، مسجد محل نماز ، محل کار و ملاقات های وی شناسایی شده و تیم تصمیم گرفت که با یک انفجار در محل برگزاری جلسه حزبی، هدف را نابود کند. تاریخ شبانگاه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی برای حمله اول انتخاب شد و تیم در یک خودروی زره پوش شده به اسکورت دو خودروی نظامی اماراتی به سمت هدف حرکت کردند.

همانطور که در فیلم بالا مشخص است و توسط یک پهپاد مرتبط با ارتش امارات ضبط شده، یکی از نیروهای مزدور سعی در نصب بمب در ورودی ساختمان مذکور را دارد و یکی دیگر از نیروها به مردم عادی نزدیک محل شلیک کرده و باعث فرار آنها می شود. چند لحظه بعد نیروهای مزدور در داخل خودروهای ارتش امارات از محل خارج شده و بمب اصلی منفجر شده و سپس ماشین حامل آنها نیز منفجر می شود. در عین حال مشخص می شود که هدف آنها یعنی انصاف علی مایو ۱۰ دقیقه قبل، محل مورد نظر را ترک کرده و از این حمله جان سالم به در برده است.

گولان و گیلمور به همراه دو تن از نیروهایشان در یمن

ماموریت اول آنها به نوعی شکست خورد اما گولان معتقد است که آنها در عملیات خود موفق شدند چرا که انصاف علی مایو تا چند ماه به زندگی زیر زمینی روی آورد و از نظرها پنهان شد. در عین حال این گروه به فعالیت مخفی خود برای اجرای اهداف و نیات شوم امارات در یمن ادامه داد و گولان در این گفتگو هرگز حاضر نشده به تعداد دقیق یا نام قربانیان خود اشاره کند. آنها بعد از مدتی، نیروهای استخدام شده از لژیون را از خدمت خود خارج کرده و نیروهای آمریکایی را استخدام کردند و سلاح های بهتری را نیز از اماراتی ها دریافت کردند.

این تروریست ها بعد از مدت نه چندان طولانی و در سال ۲۰۱۶ از یمن خارج شدند که همین موضوع نیز با ابهامات و راز و رمزهای فراوان همراه است اما گولان همچنان یک پیمانکار امنیتی است که در شهر پیتسبرگ در پنسلوانیا فعال است و گیلمور نیز در کالیفرنیای آمریکا مشغول فعالیت در یک شرکت برای تولید روغن حشیش ! برای استفاده در بخور است.

به هر حال این بخش از ماجرای جنگ یمن در حد زیادی تاریک و ناگفته باقی مانده ولی مشخص است نقش غرب خصوصا آمریکا در جنگ یمن بسیار گسترده تر از آن چیزی است که تاکنون گفته شده و برخی از کشورهای منطقه خصوصا امارات مسیر بسیار خطرناکی را با استخدام مزدوران خارجی برای جنگ های خود انتخاب کرده اند که نیازمند رصد و بررسی دقیق تر و افشاگری در این خصوص است؛ موضوعی که علاوه بر تمرکز رسانه ای، به حمایت های دیپلماتیک هم احتیاج دارد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.