اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فیلم: پرتاب بمب ۳۴۲ از پهپاد بمب‌افکن صاعقه بر سر تروریست‌ها

  • کد خبر : 16965
  • 09 مهر 1397 - 18:37
فیلم: پرتاب بمب ۳۴۲ از پهپاد بمب‌افکن صاعقه بر سر تروریست‌ها

سپاه پاسداران در عملیات ضربت محرم علاوه بر استفاده از موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام برای اولین بار از پهپادهای صاعقه نیز برای بمباران مواضع تروریست‌ها استفاده کرده است. به گزارش اخبار جهادی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز دوشنبه با ۶ فروند موشک بالستیک و ۷ فروند پهپاد رزمی، مواضع و مقرهای تروریست‌ها را […]

سپاه پاسداران در عملیات ضربت محرم علاوه بر استفاده از موشک‌های بالستیک ذوالفقار و قیام برای اولین بار از پهپادهای صاعقه نیز برای بمباران مواضع تروریست‌ها استفاده کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز دوشنبه با ۶ فروند موشک بالستیک و ۷ فروند پهپاد رزمی، مواضع و مقرهای تروریست‌ها را در شرق فرات در خاک سوریه هدف قرار داد و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساند.

در این عملیات سپاه پاسداران از ۴ فروند موشک بالستیک ذوالفقار و ۲ فروند موشک بالستیک قیام استفاده کرده است. علاوه بر این، سپاه پاسداران اعلام کرده که در این عملیات غیر از عملیات موشکی، ۷ فروند پهپاد رزمی سپاه نیز مواضع تروریست‌ها را با بمب هدف قرار داده‌اند.

پهپادی که سپاه در این عملیات از آن استفاده کرده است پهپاد صاعقه است.

پهپاد صاعقه، یک پهپاد دوربرد بوده و قادر به حمل ۴ بمب‌ هوشمند و نقطه زن است که با استفاده از این بمب‌ها می‌تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد. “پهپاد صاعقه” از کلاس پهپادهای سیمرغ یا همان آرکیو ۱۷۰ ایرانی و در واقع اولین پهپاد بمب‌افکن ایرانی است.

بمب‌هایی که پهپاد صاعقه به سوی مواضع تروریست‌ها رها کرد، در واقع همان بمب‌های ۳۴۲ مشهور بود که پیشتر توسط سپاه رونمایی شده بود. این بمب‌ها، در واقع هم‌خانواده موشک‌های سدید هستند که پهپادهای صاعقه و شاهد ۱۲۹ قادر به حمل و پرتاب آنها هستند.

آنطور که در تصویر نشان داده می‌شود از دهلیزهای پهپاد صاعقه پرتاب شده‌اند و این بدان معنا است که پهپاد صاعقه به دهلیز داخلی پرتاب بمب مجهز شده است.

در ادامه فیلمی از پرتاب بمب سدید از پهپاد صاعقه را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

 

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.