اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

همسرم آگاهانه به استقبال شهادت رفت/ حمید همیشه می‌گفت حرم حضرت زینب حال و هوای دیگری دارد

  • کد خبر : 16906
  • 07 مهر 1397 - 21:42
همسرم آگاهانه به استقبال شهادت رفت/ حمید همیشه می‌گفت حرم حضرت زینب حال و هوای دیگری دارد

همسر شهید «حمید قاسمی» از شهدای تیپ فاطمیون گفت: زمانی که حمید به شهادت رسید متوجه شدم پیش از اعزام از تمامی اطرافیان و اقوام طلب حلالیت کرده به همین دلیل معتقدم آگاهانه به استقبال شهادت رفته است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از صبح توس؛ اعضای تحریریه پایگاه خبری صبح توس مشهد امروز با […]

همسر شهید «حمید قاسمی» از شهدای تیپ فاطمیون گفت: زمانی که حمید به شهادت رسید متوجه شدم پیش از اعزام از تمامی اطرافیان و اقوام طلب حلالیت کرده به همین دلیل معتقدم آگاهانه به استقبال شهادت رفته است.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از صبح توس؛ اعضای تحریریه پایگاه خبری صبح توس مشهد امروز با خانواده شهید مدافع حرم افغانستانی، شهید حمید قاسمی در محله گلشهر مشهد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در منزل ساده و فضای سکونت بی آلایش این شهید بزرگوار برگزار شد طیبه توکلی، همسر شهید «حمید قاسمی» از شهدای مدافع حرم افغانستانی گفت: مدتی بود از شهید اطلاعی نداشتیم؛ اما گفته بود چند وقتی هوای زیارت کرده و حتی خواب دیده بود که فرش های حرم حضرت زینب(س) را غبارروبی کرده است.

 

وی افزود: خبر رسید و اطلاع پیدا کردیم که ایشان مدافع حرم شده و تأکید داشت که برایش دعا کنیم؛ چراکه میدان نبرد است و احتمال همه چیز و هر اتفاقی وجود دارد.

همسر شهید قاسمی اظهار کرد: همسرم نوبت دوم بود که برای اعزام ثبت نام کرده بود و پس از آن حال و هوای جبهه ها همیشه با او همراه بود.

وی با بیان اینکه من خیلی در جریان سختی های جنگ و جبهه مدافعان حرم در سوریه و در جوار حرم حضرت زینب(س) نبودم، افزود: زمانی که برای دومین بار اعزام شد فرزندانمان خیلی گریه کردند و همسرم نتوانست جلوی گریه و اشک های خودش را بگیرد.

توکلی تصریح کرد: پس از شهادت متوجه شدم که از همه اطرافیان و اقوام خداحافظی کرده و حلالیت طلبیده بود، بنابراین معتقد هستم همسرم آگاهانه به استقبال شهادت رفته بود و حقیقت این است که در عین خرسندی از نابودی دشمن (با کمی بغض و حسرت) فکر نمی کردیم بچه هایمان بی سرپرست شود.

وی با اشاره به شرکت شهید «حمید قاسمی» در منطقه حلب و حضور مستقیم در مناطق جنگی سوریه، افزود: دو ماه از اعزام همسرم گذشت و شب قبل از عید غدیر ایشان را با پیراهن سفید خواب دیدم.

همسر شهید قاسمی خاطرنشان کرد: حمید آقا دو ماه پس از اعزام در مسیر منطقه حلب  از ناحیه گردن زخمی شدند و در تاریخ ۱۱ مهر ماه سال ۹۳ در سن ۳۳ سالگی به شهادت رسیدند.

وی افزود: همسرم را در بهشت رضا به خاک سپردیم؛ شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر دورتر از خانواده و وطن و در جبهه مقاومت فعالیت می‌کردند.

توکلی با بیان اینکه شجاعت و دلیری در رفتار و کردار از خصوصیت بارز اخلاقی ایشان بود، گفت: ۱۲ سال با هم زندگی کردیم و در این مدت بارها مشاهده کردیم که نگران خانواده است.

وی افزود: شهید قاسمی در ابتدای زندگی پدر و مادر خود را از دست داده بود و به خواندن نماز اول وقت تأکید داشت و خودش عامل به این فریضه بود.

همسر شهید قاسمی با اشاره به این نکته که نظرمان بر این است که شهدا از قبل انتخاب شده اند، گفت: همسرم همیشه برایمان تعریف می کرد که حرم حضرت زینب(س) حال و هوای دیگری دارد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که عضویت در بسیج برای فرزندان و تربیت فرهنگی و معنوی ایشان تأثیر فراوان دارد، افزود: حمایت دولت و مراجع فرهنگی برای آموزش تربیتی و معنوی صحیح نوجوانان در راستای پر کردن صحیح اوقات فراغت ضروری است.

توکلی آموزش های هنری و مهارتی برای آینده نونهالان و نوجوانان را با توجه به هجمه های مختلف دشمن دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: از دیگر خواسته هایمان این است که باتوجه به خیل عظیم فرزندان شهدا در شهرهای کشور مراجع فرهنگی و حمایتی برنامه های فرهنگی و زیارتی برای خانواده های شهدا داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر تربیت صحیح فرزندان ابراز کرد: اکثر همسران شهدا که با هم در ارتباط هستیم تقریبا همگی دغدغه فرهنگی و تربیتی فرزندان خودشان را دارند که هر روز ضرورت آن بیش از پیش حس می شود.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.