اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روزهای سرنوشت‌ساز استان ساحلی الحدیده/ حملات بی‌سابقه ائتلاف برای قطع ارتباط شهر الحدیده با پایتخت یمن + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16784
  • 01 مهر 1397 - 13:03
روزهای سرنوشت‌ساز استان ساحلی الحدیده/ حملات بی‌سابقه ائتلاف برای قطع ارتباط شهر الحدیده با پایتخت یمن + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی موفق شدند چند حمله گسترده شورشیان به اطراف فرودگاه شهر ساحلی«الحدیده» را دفع کنند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از غرب یمن حاکیست، حملات سنگین نیروهای شورشی با حمایت گسترده هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی، علیه نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در استان ساحلی الحدیده ادامه دارد. یک منبع میدانی به جزئیات […]

رزمندگان یمنی موفق شدند چند حمله گسترده شورشیان به اطراف فرودگاه شهر ساحلی«الحدیده» را دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از غرب یمن حاکیست، حملات سنگین نیروهای شورشی با حمایت گسترده هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی، علیه نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در استان ساحلی الحدیده ادامه دارد.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات نیروهای شورشی در استان ساحلی الحدیده اشاره کرد و افزود: حملات علیه نیروهای یمنی از محورهای جنوب و شرق فرودگاه الحدیده در جریان است.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات نیروهای شورشی از دوشنبه (بیست و ششم شهریورماه) آغاز شده، گفت: حجم سنگین حملات هوایی باعث شد رزمندگان یمنی به صورت محدود و موقت از برخی مناطق تحت کنترل در جنوب و شرق فرودگاه الحدیده عقب نشینی کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی پس از عقب نشینی محدود تاکتیکی، ابتکار عمل را در دست گرفتند و با کمین های متعدد، حملات دقیق موشکی و توپخانه ای موفق شدند پیشروی نیروهای شورشی را در منطقه کیلومتر ۱۶ در شرق فرودگاه الحدیده (میدان نانا یا همان سه راهی صنعاء – الحدیده – تعز) متوقف کنند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در ادامه حملات معکوسی را برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده در منطقه کیلومتر ۱۶ در حومه شرقی فرودگاه الحدیدهانجام دادند و در نهایت با پشتیبانی یگان های موشکی و پهپادی موفق به عقب راندن نیروهای شورشی شدند.

تک تیراندازهای انصارالله در منطقه کیلومتر ۱۶ در شرق فرودگاه الحدیده (میدان نانا یا همان سه راهی صنعاء – الحدیده – تعز) توانستند «عدنان الحکمی الیافعی»، فرمانده تیپ سوم نیروهای شورشی که تحت حمایت رژیم امارات هستند را هدف قرار دهند و به هلاکت برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، «الیافعی»، فرمانده اصلی عملیات در حومه شرقی فرودگاه الحدیده درصدد بود به همراه نیروهای خود منطقه کیلومتر ۱۶، (میدان نانا یا همان سه راهی صنعاء – الحدیده – تعز) را به اشغال دربیاورد.

به گفته منابع میدانی، تعدادی از فرماندهان اماراتی که مسئولیت حمله به منطقه کیلومتر ۱۶را در شرق فرودگاه الحدیده بر عهده داشتند توسط رزمندگان یمنی هدف قرار گرفته شدند و به هلاکت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه راهبردی کیلومتر ۱۶، دروازه شرقی برای ورود به فرودگاه شهر ساحلی الحدیده محسوب می شود و همین مسئله اهمیت این منطقه راهبردی را چند برابر کرده است.

انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت یمن (شهر صنعاء) به استان الحدیده از منطقه کیلومتر ۱۶ (میدان نانا یا همان سه راهی صنعاء – الحدیده – تعز) صورت می گیرد و نیروهای شورشی درصدد هستند با اشغال این منطقه، فشار را بر مردم الحدیده و نیروهای مدافع یمنی چند برابر کنند.

از حومه جنوبی فرودگاه شهر الحدیده خبر می رسد، حملات نیروهای شورشی از منطقه «المنظر» به سمت میدان الجمال نتیجه نداده است و حملات آنان برای نفوذ به فرودگاه ناکام مانده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی با متحمل شدن خسارت های سنگین (انهدام دهها خودروی نظامی) و از دست دادن تعداد زیادی از نیروهای خود در حومه جنوبی فرودگاه شهر الحدیده زمین گیر شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان های موشکی در تلاش هستند نیروهای شورشی را از حومه میدان الجمال عقب برانند تا امنیت فرودگاه الحدیده به طور کامل تامین شود.

نیروهای شورشی درصدد هستند با اشغال کامل میدان «الجمال»، نیروهای مدافع فرودگاه الحدیده را از محور غربی تحت فشار قرار دهند که تاکنون با واکنش قاطع رزمندگان مواجه شده اند و شکست خورده اند.

رسانه های وابسته به ائتلاف و نیروهای شورشی تاکنون چندبار از اشغال منطقه کیلومتر ۱۶ و میدان الجمال در حومه شرقی و جنوبی فرودگاه الحدیده خبر داده اند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق این ادعاها را تکذیب کرد وافزود: این مناطق همچنان در کنترل نیروهای یمنی هستند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای یمنی در روزهای گذشته حدود ۱۶۷ تن از نیروهای شورشی را در محورهای جنوبی و شرقی فرودگاه الحدیده از پای درآوردند و دهها تن دیگر را هم زخمی کردند.

وی از انهدام ۳۳ خودروی نظامی نیروهای شورشی خبر داد و گفت: در حال حاضر، درگیری ها به صورت پراکنده در محور جنوبی فرودگاه الحدیده (حومه میدان الجمال) و منطقه کیلومتر ۱۶ در حومه شرقی فرودگاه در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان حملات سنگین هوایی و دریایی ائتلاف، خسارت هایی به دانشکده نیروهای دریایی و مناطق تجاری شهر الحدیده وارد آمده است؛ در حملات به مناطق مسکونی هم دهها تن از شهروندان شهید و زخمی شدند.

از منطقه المخاء در غرب استان تعز خبر می رسد، نیروهای ویژه انصارالله موفق شدند تجمع فرماندهان نیروهای شورشی و ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی را شناسایی کنند و با حملات پهپادی محل نشست آنان را هدف قرار دادند؛ چند تن از فرماندهان ائتلاف در این عملیات دقیق به هلاکت رسیدند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.