اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا تقویت حضور نظامی آمریکا در یونان علامتی برای روسیه است؟

  • کد خبر : 16666
  • 22 شهریور 1397 - 13:51
آیا تقویت حضور نظامی آمریکا در یونان علامتی برای روسیه است؟

به عقیده برخی کارشناسان، امکان افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک یونان، هم واکنشی به سیاست اخیر ترکیه و هم ارسال علامت هشداردهنده‌ای برای روسیه خواهد بود. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: مقامات بلند پایه آمریکایی فاش کرده‌اند که رهبران این کشور در حال بررسی امکان افزایش استفاده از […]

به عقیده برخی کارشناسان، امکان افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک یونان، هم واکنشی به سیاست اخیر ترکیه و هم ارسال علامت هشداردهنده‌ای برای روسیه خواهد بود.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشته است: مقامات بلند پایه آمریکایی فاش کرده‌اند که رهبران این کشور در حال بررسی امکان افزایش استفاده از ساختارهای نظامی یونان در شرایطی هستند که روابط واشنگتن و آنکارا تیره شده است. در محافل کارشناسی یادآور شده‌اند که چنین اقدامی از سوی آمریکا ارسال علامتی نه تنها برای آنکارا، بلکه برای مسکو بشمار می‌رود.

بر اساس اطلاعات روزنامه «وال استریت ژورنال»، از لحاظ سیاسی روابط آمریکا و یونان در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارد و هر دو کشور نگران اقدامات ترکیه، شریک آنها در پیمان ناتو هستند که در یکی دو سال گذشته نه تنها در سیاست داخلی، بلکه در عرصه سیاست خارجی نیز تغییر مواضع مشخصی داده است.

در ماه مه سال جاری، نظامیان آمریکایی پایگاه نظامی “لاریسا” در خاک یونان در نزدیکی دریای اژه را به منظور پرتاب پهپادهای آمریکایی مورد بازسازی قرار دادند. برخورد آمریکا در رابطه با استفاده از این پایگاه نظامی هنوز مشخص نیست، ولی در شرایطی که ترکیه بارها مسئله حضور نظامیان آمریکایی پایگاه نظامی “اینجرلیک” را زیر سوال برده، امکان جایگزینی آن بعید نخواهد بود.

“کریم خاص” کارشناس مسائل سیاسی در ترکیه به این روزنامه گفته است: «واشنگتن سعی دارد تا از کارت یونان در اعمال فشار بر آنکارا استفاده کند. ترکیه دارای اختلافات ارضی با یونان است و به همین دلیل روابط دو کشور همسایه چندان دوستانه نیست. ضمن اینکه دریای مدیترانه منطقه راهبردی برای ترکیه محسوب شده و افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه بدون تردید مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.»

به گفته وی، اگر واشنگتن واقعا سناریوی تقویت حضور نظامی در خاک یونان را تحقق بخشد، این مسئله ممکن است عواقب منفی به همراه داشته باشد. اولا، آمریکا ممکن است به خاطر نزدیکی به یونان مشارکت ترکیه را بعنوان اصلی‌ترین شریک راهبردی خویش در ناتو از دست دهد. در این صورت سرنوشت پایگاه هوایی اینجرلیک نیز مشخص خواهد بود. در ثانی عامل روسیه و تقویت توان نظامی این کشور در منطقه دریای سیاه و دریای مدیترانه نیز ممکن است روی این مسئله موثر بوده و این اقدام آمریکا ارسال علامتی مشخص و هشداردهنده برای مسکو باشد که گویای آن است: آمریکا قصد دارد در دور نمای نزدیک در مناطقی که برای روسیه اهمیت راهبردی زیادی دارد، حضور نظامی خویش را تقویت کند. ضمن اینکه در هر صورت، اوضاع امنیتی در منطقه دریای مدیترانه متشنج‌تر از قبل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.