اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سناریوهای پیش روی حامیان تروریسم پس از آزادی ادلب چیست؟

  • کد خبر : 16498
  • 13 شهریور 1397 - 18:03
سناریوهای پیش روی حامیان تروریسم پس از آزادی ادلب چیست؟

روزنامه سوری الوطن نوشت، به دنبال نبرد ادلب، حامیان تروریسم یا باید شکست را بپذیرند و یا منتظر دندان تیز داعشی‌هایی باشند که به کشورهایشان بازمی‌گردند و پاچه صاحبانشان را خواهند گرفت. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه سوری «الوطن» در یادداشتی با عنوان «سناریوهای پسا ادلب» به گزینه‌های پیش روی حامیان تروریسم پس از نبرد قطعی […]

روزنامه سوری الوطن نوشت، به دنبال نبرد ادلب، حامیان تروریسم یا باید شکست را بپذیرند و یا منتظر دندان تیز داعشی‌هایی باشند که به کشورهایشان بازمی‌گردند و پاچه صاحبانشان را خواهند گرفت.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه سوری «الوطن» در یادداشتی با عنوان «سناریوهای پسا ادلب» به گزینه‌های پیش روی حامیان تروریسم پس از نبرد قطعی و سرنوشت ساز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادلب آخرین استان اشغالی سوریه اشاره کرد.

نویسنده، نبرد ادلب را دارای اهمیت بی شمار داخلی، منطقه ای و حتی جهانی برشمرد  و گفت: این نبرد علاوه بر نتایج مثبتی که در داخل سوریه دارد، نشانه شکست محور جنگ علیه سوریه است و چه بسا نقطه عطفی در روند جنگ محسوب می‌شود، به گونه ای که با پایان جنگ ساختار ائتلاف‌های بین المللی شکل می‌گیرد .

وی افزود: پایان حضور تروریسم  در ادلب به همان اندازه که پیامدهای مثبت برای سوریه خواهد داشت، کشورهای حامی مالی و گرداننده گروه‌های تروریستی را حیرت زده خواهد کرد از همین رو همه سناریوهای مطرح برای حل بحران سوریه و پایان جنگ در آن به نفع آنها تمام نمی‌شود و به هیچ وجه آنها را از چشیدن طعم شکست بازنمی‌دارد، این در حالی است که برخی از همین حامیان تروریست‌ها در لباس مبارزان با ترویسم ظاهر شدند و به دنبال راهی هستند تا با تحمل کم‌ترین خسارت از بحران سوریه خارج شوند.

الوطن آورده است: اردوغان هم برای مبارزه با تروریسم درسوریه کمر همت بسته و بر اساس اطلاعات فاش شده وی قصد نابودی جبهه النصره را دارد آن هم پس از اینکه این گروهک را در فهرست تروریسم قرار داد تا معلوم شود که رئیس جمهور ترکیه تصمیم خود را برای گرایش به سمت شرق یعنی ایران و روسیه جزم کرده تا مقدمه بهبود روابط خود با سوریه را فراهم کند.

«این در حالی است که پیش از این، ترکیه با از این شاخه به آن شاخه شدن و تحمل پیاپی شکست در سوریه  به رغم حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم هیچ دوستی در منطقه برای خود نگذاشته بود، از همین رو با تحریم‌های دونالد ترامپ و مشکلات تازه ای روبرو شد که اقتصاد ترکیه را به لبه پرتگاه کشاند تا جایی که این کشور را به کمک گرفتن از قطر متوسل کرد تا با تزریق میلیاردها دلار به بازار مانع توقف ارزش لیره واحد پول ملی خود  شود.

اما به هر حال ترکیه از معضلی که در آن گرفتار آمده است خارج نشد بخصوص پس از تنشی که در روابط با شریک اروپایی خود ایجاد کرد و راهی جز پذیرش واقعیت و دست کشیدن از زیاده خواهی‌های خود نداشت.

نویسنده ادامه داد: در مقابل، اتحادیه اروپا، صرف نظر از برخی رجزخوانی‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دیگر رهبران اروپا سکوت اختیار کردند اما سکوت آنها آمیخته با نگرانی شدید از سرنوشت امنیت کشورشان پس از پاکسازی ادلب از وجود تروریسم است.

الوطن آورده است: این بار اوضاع با اتفاقات مربوط به دیگر مناطق نظیر غوطه و منطقه جنوبی سوریه متفاوت است، پس از ادلب دیگر خبری از اتوبوس‌های سبز برای انتقال تروریست‌ها به جای جدیدی در داخل سوریه نیست و سرنوشت آنها مشخص است یا کشته می‌شوند و یا به کشوری که از آن آمدند فرار می‌کنند.

این روزنامه ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد صدها تروریست، اگر نخواهیم بگوییم هزاران تروریست، از کشورهای اروپایی به سوریه آمدند و اگر هم اینک بخواهند به این قاره کهن بازگردند همچون گرگ‌های تنها برای کشورهایشان خطر بزرگی درست خواهند کرد.

الوطن گفت: از همین رو اروپایی‌ها چند گزینه پیش روی خود دارند که بهترین آن هم برایشان تلخ و دردناک است، آنها یا باید با دولت سوریه برای کاستن از سنگینی پیامدهای تروریسم همکاری کنند که این به معنای اعتراف ضمنی آنها به درستی خط مشی دمشق است و گام‌های بعدی آن رفع تحریم های ظالمانه از سر دمشق و از سرگیری روابط با آن است که این گزینه تلاش‌های قریب به هشت ساله آنها برای سرنگونی نظام سوریه را بر باد می‌دهد.

به نوشته الوطن، گزینه دوم حامیان تروریسم، پیش بردن همان سیاست خصمانه‌ای است که سناریوهای پیش روی آن، امنیت همه اروپا را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
به عبارت دیگر سران اروپا گزینه‌هایی پیش روی خود دارند که به نتیجه واحدی منجر می‌شود آن هم اعترادف به شکست است اما راه و شیوه دنباله روی از این گزینه‌ها شاید بتواند از پیامدهای منفی سیاست‌هایشان در مرحله پیش رو بکاهد.

این روزنامه ادامه داد: در نهایت این ارباب آمریکایی می‌ماند که با اصرار بر حفظ جهان تک قطبی تحت سلطه خود با توسل به زور و تهدید دستاوردهای تلخی در انتظارش است و در عین حال با ارسال پیام‌هایی به سران سیاسی سوریه پیشنهادهای وسوسه انگیزی برای عقب نشینی ارتش سوریه از ادلب و توقف جنگ در عوض دادن امتیازهایی در زمینه سرمایه گذاری نفتی و گرفتن سهم بازسازی سوریه داده است که این موضوع با مخالفت قاطع دولت سوریه روبرو شد.

الوطن تاکید کرد: دولت سوریه مطمئن است که پیروزی در راه است ولو مدت دیگری زمان ببرد اما بیگانگان هم یا باید شکست را بپذیرند و یا منتظر دندان تیز داعشی‌هایی باشند که پاچه صاحبانشان را خواهد گرفت و فردا نزدیک است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.