اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هشدار پارلمان لیبی درباره وقوع جنگ داخلی

  • کد خبر : 16452
  • 12 شهریور 1397 - 16:52
هشدار پارلمان لیبی درباره وقوع جنگ داخلی

کمیسیون امور خارجه و همکاری بین‌المللی در مجلس نمایندگان (پارلمان) طبرق امروز در بیانیه‌ای درباره حوادث طرابلس ابراز نگرانی کرد. به گزارش اخبار جهادی،کمیسیون امور خارجه و همکاری بین‌المللی در پارلمان طبرق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای بر پایبندی به اعلامیه پاریس که ۲۹ ماه می به امضا گروه‌های لیبی رسید، تأکید کرد. کمیسیون مذکور ضمن […]

کمیسیون امور خارجه و همکاری بین‌المللی در مجلس نمایندگان (پارلمان) طبرق امروز در بیانیه‌ای درباره حوادث طرابلس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اخبار جهادی،کمیسیون امور خارجه و همکاری بین‌المللی در پارلمان طبرق امروز دوشنبه در بیانیه‌ای بر پایبندی به اعلامیه پاریس که ۲۹ ماه می به امضا گروه‌های لیبی رسید، تأکید کرد.

کمیسیون مذکور ضمن ابراز نگرانی از حوادث چند روز گذشته در طرابلس، هیأت ناظر سازمان ملل بر روند سیاسی در لیبی را به مسئولیت‌پذیری در قبال مردم این کشور و بازنگری در برنامه‌های سازمان ملل برای احیای ثبات در لیبی، فراخواند.

در این بیانیه بر ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای اصلاحات اقتصادی و وضع سازوکارهایی جهت توزیع عادلانه و شفاف درآمدهای کشور بین مردم لیبی تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون امور خارجه و همکاری بین‌المللی پارلمان لیبی همچنین افزود که حوادث شهر طرابلس را با دقت دنبال می‌کند و همه طرف‌ها را به آتش‌بس دعوت کرد و درباره پیآمدهای ناگوار استمرار درگیری‌ها که تهدیدی برای نابودی موسسات طرابلس است و نیز درباره وقوع جنگ داخلی هشدار داد.

طرابلس پایتخت لیبی از یکشنبه هفته پیش شاهد درگیری مسلحانه بین گروه موسوم به «اللواء السابع» معروف به «الکاینات» و گردان «ثوار طرابلس» به فرماندهی هیثم التاجوری با پشتیبانی گردان موسوم به «کتیبه النواصی» وابسته به وزارت کشور است.

با وجود اینکه گفته می‌شود گردان اللواء السابع وابسته به دولت وفاق ملی است اما «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی اخیرا اعلام کرد که این گروه مدت‌هاست منحل شده و مشروعیت ندارد.

در همین ارتباط دیشب نیز به دنبال تشدید درگیری‌ها در طرابلس، حالت فوق‌العاده در این شهر اعلام شد.

قطر خواستار توقف فوری درگیری‌ها در طرابلس شد

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری خشونت‌ها در طرابلس لیبی و بازگشت آرامش به این شهر شد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «حملات موشکی و خشونت روزافزون در طرابلس تنها به پیچیده شدن اوضاع بحرانی در لیبی منجر می‌شود.»

قطر همچنین بر حمایت از تلاش‌های هیأت سازمان ملل جهت پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای وضعیت کنونی تأکید کرد و همه طرف‌ها را به عدم کارشکنی در روند سیاسی فراخواند.

تیم مبارزه با تروریسم مأمور نظارت بر آتش‌بس شد

«فائز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی، تیم مبارزه با تروریسم را مأمور نظارت بر آتش‌بس در طرابلس و عقب‌نشینی تمامی نیروهای مستقر در مناطق درگیری، کرد.

این گروه همچنین مأموریت دارد اردوگاه‌ها و مقرهای نظامی را از شبه‌نظامیان تحویل گرفته و به یگان‌هایی که قبلا در این اردوگاه‌ها مستقر بودند، تحویل دهد.

شمار کشته‌ها به ۴۷ نفر رسید

وزارت بهداشت وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که شمار کشته‌های درگیری‌های چند روز گذشته در طرابلس به ۴۷ نفر رسید و علاوه بر آن ۱۲۹ نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

هیأت سازمان ملل در لیبی نیز همه طرف‌های لیبیایی را به نشست فراگیر برای بررسی اوضاع امنیتی طرابلس دعوت کرد.

ازسرگیری درگیری‌ها در طرابلس

وبگاه «بوابه إفریقیا» نیز دقایقی قبل از آغاز مجدد درگیری‌ها در طرابلس با وجود اعلام آتش‌بس خبر داد.

درگیری ارتش لیبی با گروه‌های مسلح در شهر درنه

یک منبع نظامی وابسته به فرماندهی کل ارتش لیبی اعلام کرد که درگیری‌های خشونت‌بار در بخش قدیمی شهر درنه با گروه‌های تروریستی، به وقوع پیوسته است.

«المنذر الخرطوش» مسئول دفتر رسانه‌ای گردان پیاده‌نظام ۲۷۶ وابسته به ارتش ملی لیبی گفت که عملیات نظامی در شهر درنه از صبح روز یکشنبه(دیروز) در بخش قدیمی درنه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود که یگان‌های ارتش لیبی، گروه‌های مسلح را در منطقه‌ای به مساحت ۳۰۰ متر محاصره کرده و به دلیل وجود بمب‌های دست‌ساز در این منطقه و استقرار تک تیراندازان بالای پشت بام‌ خانه‌ها، پیشروی نیروها در این منطقه به کُندی صورت می‌گیرد.

درگیری بین نیروهای ارتش لیبی و عناصر «مجلس شورای درنه» وابسته به القاعده در منطقه المغار در شهر درنه همچنان ادامه دارد.

شهر درنه در دوره «معمر القذافی» یکی از مهم‌ترین مقرهای گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده بود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.