اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست سنگین نیروهای شورشی در نوار ساحلی استان الحدیده/ نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله به دروازه‌های شهر راهبردی «حیس» رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16310
  • 04 شهریور 1397 - 16:36
شکست سنگین نیروهای شورشی در نوار ساحلی استان الحدیده/ نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله به دروازه‌های شهر راهبردی «حیس» رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی با حمله ناگهانی و غافلگیرکننده خود علیه مواضع شورشیان وابسته به ائتلاف، خود را به ورودی شهر «حیس» در استان الحدیده رساندند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن پس از چند روز درگیری سنگین با نیروهای شورشی در حومه جنوب غرب شهرک «تحیتا» موفق شدند مواضع خود را در منطقه «جبلیه» تثبیت […]

رزمندگان یمنی با حمله ناگهانی و غافلگیرکننده خود علیه مواضع شورشیان وابسته به ائتلاف، خود را به ورودی شهر «حیس» در استان الحدیده رساندند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن پس از چند روز درگیری سنگین با نیروهای شورشی در حومه جنوب غرب شهرک «تحیتا» موفق شدند مواضع خود را در منطقه «جبلیه» تثبیت کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات گسترده هوایی و دریایی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی هم به نیروهای شورشی کمکی نکرد و نتوانست در اراده نیروهای یمنی در این عملیات تاثیری بگذارد.

منطقه «جبلیه» در حومه جنوب شرق شهرک «الفازه» در نوار ساحلی استان الحدیده واقع شده و با تسلط نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله بر این منطقه، کار نیروهای شورشی برای انتقال نیرو و تجهیزات به حومه جنوبی فرودگاه الحدیده دشوارتر می شود.

نیروهای یمنی در جریان پیشروی ها در این محور موفق شدند بازار جبلیه را هم به کنترل در بیاورند؛ در جریان پاکسازی بازار جبلیه، حدود ۵۱ تن از نیروهای شورشی به هلاکت رسیدند و ۶۲ تن دیگر مجروح شدند.

نیروهای یمنی در جریان درگیری ها که منجر به آزادسازی بازار جبلیه شد موفق شدند ۹ خودروی نظامی نیروهای شورشی را هدف قرار دهند و منهدم کنند و فاصله خود را از این محور با نوار ساحلی به کمتر از ۶ کیلومتر برسانند.

در حال حاضر، نیروهای یمنی با آتش سنگین یگان های توپخانه و موشکی مواضع نیروهای شورشی را در نوار ساحلی به شدت هدف قرار می دهند تا مسیر انتقال نیرو و تجهیزات آنان در منطقه دچار اختلال شود.

از محور جنوب غرب استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای یمنی حملات گسترده ای را با پشتیبانی یگان های موشکی علیه مواضع نیروهای شورشی در شهر «حیس» ترتیب دادند و پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند از محور شرق، جنوب شرق و جنوب خود را به نزدیکی دروازه ورودی شهر حیس برسانند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند عملیاتی دیگری را برای رسیدن به محله های شرقی، جنوب شرق و جنوب شهر حیس آغاز کنند و در نهایت تا مرکز شهر پیشروی کنند؛ در حال حاضر، محله های شرقی شهر حیس در اثر حملات گسترده موشکی انصارالله از نیروهای شورشی تخلیه شده است.

با تسلط نیروهای یمنی بر حومه جنوبی شهر حیس، جاده اصلی «حیس – الخوخه» زیر آتش سنگین قرار گرفته و این مسیر اصلی کمک رسانی نیروهای شورشی تا حدود زیادی قطع شده است.

نیروهای یمنی درصدد هستند با قطع کامل جاده «حیس – الخوخه»، کمک رسانی به نیروهای شورشی را در شهر حیس متوقف کنند و سپس این شهر را به طور کامل تحت کنترل دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، شهر راهبردی حیس دروازه شرقی ورود به شهر راهبردی الخوخه محسوب می شود و جاده اصلی جنوب به شمال استان الحدیده یعنی «سه راهی المخا – شهر الحدیده» از شهر حیس می گذرد.

**درگیری های سنگین در شمال غرب استان حجه یمن؛ ادامه عملیات نیروهای یمنی برای پاکسازی کامل منطقه راهبردی « حیران »

به گزارش اخبار جهادی، سال گذشته، نیروهای شورشی از طریق استان جیزان عربستان وارد صحرای «میدی» در شمال غرب استان حجه یمن شدند و توانستند بخش های معدودی از این استان را به اشغال دربیاورند.

نیروهای شورشی تحت حمایت رژیم سعودی تلاش کردند به پیشروی ها در استان حجه ادامه دهند اما نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن با کمین ها و حملات موشکی دقیق آنان را در بخش مرکزی صحرای «میدی» زمین گیر کردند.

نیروهای شورشی پس از این که از پیشروی بیشتر در صحرای «میدی» نا امید شدند و تحرکات شان در این محور به طور کامل فلج شد، عملیات دیگری را با پشتیبانی یگان های دریایی و هوایی علیه نیروهای یمنی در منطقه «حیران» در استان حجه آغاز کردند.

نیروهای شورشی در جریان این عملیات موفق شدند تا بازار و مرکز منطقه حیران پیشروی کنند اما نیروهای یمنی به سرعت حملات توپخانه‌ای و موشکی را از سه محور علیه آنان در دستور کار قرار دادند و در ادامه یگان های زمینی وارد نبرد شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی پس از ۱۰ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر در این محور، حدود ۲۷ خودروی نظامی مجهز به دوشکا و حاوی تجهیزات نظامی را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری ها در مرکز منطقه حیران، حدود ۱۱۳ تن از نیروهای شورشی وابسته به رژیم سعودی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم در این محور زخمی شدند.

نیروهای یمنی در نهایت پس از درگیری های سنگین موفق شدند نیروهای شورشی را از مرکز منطقه «حیران» عقب برانند و مواضع خود را در بازار مرکزی به طور کامل تثبیت کنند؛ عملیات برای بازپس گیری مناطق غربی حیران همچنان در جریان است.

چند گروه از نیروهای کمکی یمنی هم به منطقه اعزام شده اند تا تمامی نیروهای شورشی را به سمت صحرای «میدی» عقب برانند چرا که خوب می دانند اگر منطقه حیران به اشغال نیروهای شورشی درآید، رزمندگان در بخش «حرض» در شمال منطقه حیران محاصره می شوند که همین مسئله امنیت استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله در یمن) را در معرض خطر قرار می دهد.
آخرین وضعیت میدانی استان حجه
به گزارش اخبار جهادی، استان حجه در شمال غرب یمن واقع شده که از محور غربی به دریا، از شمال به استان جیزان عربستان، از محور شرقی به استان عمران و از جنوب به استان های «المحویت و الحدیده» متصل می شود؛ این استان دروازه جنوب غرب برای ورود به استان صعده محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

در حال حاضر حدود ۲ درصد از استان شامل بخش های شمالی و مرکزی صحرای میدی که هم مرز با عربستان و دریا است تحت اشغال نیروهای شورشی است و ۹۸ درصد از استان شامل مناطق شمالی، مرکزی، غربی و جنوبی از جمله «حیران، بکیل المیر، حرض، عبس، کعیدنه، مبین، المغربه و …» در کنترل انصارالله و ارتش یمن است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.