اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مردم آمریکا و بی‌اطلاعی ۴۲ درصدی از ادامه جنگ افغانستان

  • کد خبر : 16088
  • 20 مرداد 1397 - 10:30
مردم آمریکا و بی‌اطلاعی ۴۲ درصدی از ادامه جنگ افغانستان

یافته‌های یک شرکت رای‌گیری در آمریکا نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گمان می‌کنند، جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافته و یا درباره ادامه جنگ اطمینان ندارند. به گزارش اخبار جهادی، «راسموسن ریپورتس» شرکتی که در زمینه جمع‌آوری، انتشار و توزیع اطلاعات نظرسنجی عمومی شرکت می‌کند در گزارشی اعلام کرد که شمار […]

یافته‌های یک شرکت رای‌گیری در آمریکا نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گمان می‌کنند، جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافته و یا درباره ادامه جنگ اطمینان ندارند.

به گزارش اخبار جهادی، «راسموسن ریپورتس» شرکتی که در زمینه جمع‌آوری، انتشار و توزیع اطلاعات نظرسنجی عمومی شرکت می‌کند در گزارشی اعلام کرد که شمار قابل توجهی از مردم آمریکا از ادامه جنگ در افغانستان اطلاع ندارند.

این در حالی است که پس از اعلام استراتژی جنگی ترامپ برای افغانستان حملات هوایی در این کشور بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و به گزارش فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا در شش ماه نخست سال جاری میلادی جنگنده‌های آمریکایی ۲ هزار و ۹۱۱ بمب را علیه مخالفان مسلح دولت افغانستان به کار گرفتند که در مقایسه با ۶ ماه نخست سال گذشته حاکی از افزایش دو برابری است.

راسموسن ریپورتس گزارش داد که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مطلع بودند که پس از گذشت ۱۷ سال از آغاز حمله آمریکا به افغانستان جنگ همچنان در این کشور ادامه دارد.

از سوی دیگر نیز ۲۱ درصد گمان می‌کردند که جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافته است و ۲۱ درصد دیگر نیز در پاسخ به پرسش درباره ادامه حضور آمریکا در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کردند.

عدم آگاهی بخش قابل توجهی از مردم آمریکا از حضور نظامی این کشور در افغانستان شاید خیلی تعجب برانگیز نباشد وقتی شبکه‌های خبری جریان اصلی آمریکا به ندرت اخبار مربوط به بحران افغانستان را پوشش می‌دهند.

چندی پیش «نیوزباسترز» در تحقیقی درباره جایگاه طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا در رسانه‌های جریان اصلی آمریکا انجام داد که براساس یافته‌های آن اخبار شبانگاهی شبکه‌های خبری «ای.بی.سی»،«سی.بی.اس»و«ان.بی.سی»در مدت نزدیک به ۶ ماه تنها ۳۲ دقیقه را پوشش اخبار افغانستان اختصاص دادند.

در زمان یاد شده اما این شبکه‌های خبری بیشترین زمان خود را به ترتیب به پوشش اخبار درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور (۴۴۲ دقیقه)، رسوایی درباره ارتباط ترامپ با بازیگر فیلم‌های مستهجن (۱۰۷ دقیقه) و وکیل سابق ترامپ (۸۱ دقیقه) اختصاص دادند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.