اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جدیدترین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پاکسازی ۴۳۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16077
  • 19 مرداد 1397 - 16:13
جدیدترین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ پاکسازی ۴۳۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

نیروهای سوری مستقر در شرق السویداء موفق شدند بیش از ۳۰ درصد از مناطق آلوده به تروریست های داعش را آزاد کنند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در شمال شرق استان سویداء و مرزهای مشترک با استان دمشق همچنان در جریان است. تروریست […]

نیروهای سوری مستقر در شرق السویداء موفق شدند بیش از ۳۰ درصد از مناطق آلوده به تروریست های داعش را آزاد کنند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در شمال شرق استان سویداء و مرزهای مشترک با استان دمشق همچنان در جریان است.

تروریست های داعش حملات گسترده ای را از مناطق «الساقیه و تل صعد» برای نفوذ و نزدیک شدن به فرودگاه راهبردی «خلخله» انجام دادند که با واکنش قاطع نیروهای سوری ناکام ماندند.

نیروهای سوری در ساعات گذشته عملیات را از ۵ محور به طول ۷۵ کیلومتر علیه مواضع عناصر مخفی داعش آغاز کرده اند که از نزدیکی مرزهای مشترک با اردن (در نزدیکی منطقه ملح) تا شمال شرق استان سویداء امتداد دارد.

آخرین وضعیت میدانی جنوب سوریه
یک منبع میدانی به جزئیات محورهای عملیاتی اشاره کرد و افزود: محور نخست عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه هسته های خاموش داعش از منطقه «القصر» شروع و به منطقه «الساقیه» در شمال شرق استان سویداء ختم می شود.

این منبع میدانی با بیان این که محور دوم عملیات نیروهای سوری در حدفاصل مناطق «الجنینه – رضیمه شرقی» است، گفت: نیروهای ارتش و دفاع مردمی در محور سوم درصدد هستند تروریست ها را از منطقه «العجیلات» تا منطقه «الغیضمه» در شمال شرق استان سویداء عقب برانند.

وی افزود: نیروهای سوری در محورهای چهارم و پنجم به ترتیب علیه عناصر تروریستی داعش در حدفاصل مناطق «بوسان – السعنا» و «قیصما – خربه الدبینه – تل قباره» در جنوب شرق استان سویداء وارد عمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در جریان درگیری های ساعات گذشته موفق شدند حدود ۳۵ کیلومتر در عمق مناطق تحت اشغال هسته های خاموش داعش پیشروی کنند و دهها منطقه را به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی تاکنون حدود ۳۳ درصد از مناطق آلوده شمال شرق استان سویداء را که معادل ۴۳۰ کیلومتر مربع می شود را به طور کامل پاکسازی کرده اند؛ در حال حاضر، مساحتی در حدود هزار و ۲۷۰ کیلومتر مربع  از شمال شرق استان سویداء آلوده به هسته های خاموش داعش است.

عملیات نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های روسی، یگان های موشکی و توپخانه ای برای پیشروی و پاکسازی تمامی مناطق آلوده شمال شرق استان سویداء ادامه دارد؛ در جریان درگیری ها در حومه شهرک های «رامی، شبکی و شریحی»، ۲۵ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در هفته های گذشته با حمایت نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف (جنوب استان حمص) در چندین مرحله به مواضع نیروهای ارتش سوریه در استان السویداء حمله کردند و خسارت‌های مالی و جانی فراوانی برجای گذاشتند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.