اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهری که نماد مقاومت اسطوره‌ای ۶ ساله در برابر صهیونیست‌هاست/ مردم قهرمان «دروز» چگونه سناریوی کمربند امنیتی جولان را به شکست رساندند؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16021
  • 16 مرداد 1397 - 16:44
شهری که نماد مقاومت اسطوره‌ای ۶ ساله در برابر صهیونیست‌هاست/ مردم قهرمان «دروز» چگونه سناریوی کمربند امنیتی جولان را به شکست رساندند؟ + نقشه میدانی

شهرک الحضر در شش سال گذشته نخستین خط دفاعی نیروهای ارتش سوری، دفاع مردمی و هنگ جولان در مقابل گروه های تروریستی و صهیونیست ها در نزدیکی جولان اشغالی بود. به گزارش اخبار جهادی، بیش از ۹۹ درصد استان قنیطره به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده و در حال حاضر گروه های تروریستی در دو شهرک مصالحه شده «بئرعجم […]

شهرک الحضر در شش سال گذشته نخستین خط دفاعی نیروهای ارتش سوری، دفاع مردمی و هنگ جولان در مقابل گروه های تروریستی و صهیونیست ها در نزدیکی جولان اشغالی بود.

به گزارش اخبار جهادی، بیش از ۹۹ درصد استان قنیطره به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده و در حال حاضر گروه های تروریستی در دو شهرک مصالحه شده «بئرعجم و بریقه» حضور دارند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود و مذاکرات برای تخلیه شهرک ها در جریان است.

استان قنیطره در جریان درگیری های ۶ سال گذشته روزهای بسیار سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در مقابل رژیم صهیونیستی هم توان تمام خود را برای پشتیبانی از گروه های تروریستی به کار گرفت.

تشکیل یک کمربندی امنیتی در خط مرزی جولان اشغالی، هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تروریستی در استان قنیطره بود که با وجود تمام سرمایه گذاری ها به نتیجه نرسید.

مقاومت و دلاوری های ۶ ساله مردم در شهرک راهبردی و بسیار مهم «الحضر» تمام نقشه های صهیونیست را برای تشکیل کمربند امنیتی در جولان اشغالی ناکام گذاشت، موضوعی که کمتر در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت.

شهرک «الحضر» نماد شکست سناریوی «کمربند امنیتی جولان» است چرا که صهیونیست ها درصدد بودند با اشغال تمامی نقاط مرزی استان های قنیطره و درعا یک منطقه حائل امن برای جولان اشغالی ایجاد کنند اما در این شهرک زمین گیر شدند.

«الحضر» تنها شهرکی در مرزهای مشترک با جولان اشغالی بود که با کمک نیروهای دفاع مردمی، هنگ جولان و ارتش سوریه سقوط نکرد و یک مقاومت اسطوره ای را در تاریخ جنگ به ثبت رساند و آرزوهای صهیونیست را برای تشکیل کمربند امنیتی بر باد داد.

وضعیت میدانی استان قنیطره قبل از شروع عملیات ارتش

مردم قهرمان اقلیت «دروز» شهرک الحضر با ایستادگی های بی نظیر خود مانع از شکست محاصره گروه های تروریستی در جنوب غرب استان دمشق شدند، مسئله که اگر به وقوع می پیوست معادلات میدانی را در غرب پایتخت ۱۸۰ درجه تغییر می داد.

گروه های تروریستی  در سال ۲۰۱۵ برای شکست محاصره هم قطاری های خود در جنوب غرب استان دمشق یک عملیات گسترده را علیه نیروهای سوری ترتیب دادند و اگر چه موفق به اشغال ارتفاع راهبردی «حمریه» شدند اما تلاش آنان برای رسیدن به شهرک «الحضر» نا کامام ماند.

این ارتفاع راهبردی بر شهرک «الحضر» اشراف کامل داشت و کار را برای نیروهای سوری و مردم سخت و دشوار کرده بود چرا که هر لحظه امکان سقوط شهرک وجود داشت اما در نهایت با فداکاری مردم و همه نیروهای نظامی این ارتفاع بازپس گرفته شد.

صدها تن از عناصر تروریستی در سال ۲۰۱۷ هم با پشتیبانی یگان های توپخانه صهیونیست ها از چند محور عملیات سنگینی را برای اشغال شهرک «الحضر» انجام دادند که با مقاومت جانانه نیروهای مردمی و ارتش روبه رو شدند و با تقدیم دهها شهید حملات را در این محور خنثی کردند و مانع از شکست محاصره تروریست ها در جنوب غرب پایتخت شدند.

موقعیت راهبردی شهرک راهبردی «الحضر» در جنوب غرب استان دمشق، فاصله ۷۵ کیلومتری با پایتخت و هم مرز بودن با مناطق شمال غرب استان قنیطره اهمیت این شهرک را در زمان جنگ با گروه های تروریستی چند برابر کرده بود.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

به طور خلاصه می توان اهمیت شهرک الحضر را در زمان جنگ با تروریست ها این گونه تشریح کرد که دروازه ارتباطی جولان اشغالی با استان دمشق و نقطه اتصال استان قنیطره به پایتخت به شمار می آمد.

رژیم صهیونیستی در ۶ سال گذشته در چندین مرحله به صورت مستقیم از گروه های تروریستی حمایت کرد تا این شهرک اشغال شود و از تمام اهرم ها و گزینه های فشار استفاده کرد اما هرچه زد به در بسته خورد.

شهرک الحضر از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۸ نخستین خط دفاعی نیروهای ارتش سوری، دفاع مردمی و هنگ جولان در مقابل گروه های تروریستی و صهیونیست ها در نزدیکی جولان اشغالی (شهرک جباثا الخشب) بود.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان درگیری های ۶ سال گذشته، مردم شهرک الحضر شانه به شانه نیروهای ارتش و هنگ جولان در برابر گروه های تروریستی و صهیونیست ها ایستادگی کردند که نتیجه آن تقدیم ۱۴۰ شهید بود.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.