اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خیز ارتش سوریه برای آزادسازی مهم‌ترین مقر داعش در غرب درعا

  • کد خبر : 15939
  • 08 مرداد 1397 - 10:36
خیز ارتش سوریه برای آزادسازی مهم‌ترین مقر داعش در غرب درعا

ارتش سوریه ضمن ادامه عملیات خود در منطقه حوض الیرموک در غرب استان درعا، به مواضع گروه تروریستی داعش در ریف شرقی و شمال شرقی استان سویداء حمله می‌کند تا مانع از حملات این گروه به مناطق مذکور شود. به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه به عملیات خود در منطقه «حوض الیرموک» در ریف غربی استان […]

ارتش سوریه ضمن ادامه عملیات خود در منطقه حوض الیرموک در غرب استان درعا، به مواضع گروه تروریستی داعش در ریف شرقی و شمال شرقی استان سویداء حمله می‌کند تا مانع از حملات این گروه به مناطق مذکور شود.

به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه به عملیات خود در منطقه «حوض الیرموک» در ریف غربی استان درعا برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -وابسته به داعش- ادامه می‌دهد.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای ارتش به سمت روستای «الشجره» واقع در شمال غرب درعا پیشروی کرده و مواضع داعش را در این روستا هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی قرار داده است.


اندازه بزرگتر (اینجا)

عناصر داعش نیز در زیر آتش سنگین ارتش سوریه، چاره‌ای جز فرار به سمت روستاهای «القصیر و الکویا» واقع در غرب الشجره نداشتند.

منابع رسانه‌ای معارض پیشتر اعلام کرده بودند که ارتش سوریه در تلاش است که الشجره را آزاد کند؛ روستایی که مهمترین مقر داعش در منطقه حوض الیرموک به شمار می‌رود.

گروهک بیعت کرده با داعش در حال حاضر روستاهای «الشجره»، «معریه»، «کویا»، «بیت ارا» و «عابدین» را در اشغال خود دارد.

ارتش سوریه روز گذشته در جریان پاکسازی اطراف روستای الشجره، در یکی از مقرهای تروریستها موشک آمریکایی «تاو» و تجهیزات نظامی از باقی مانده تجهیزات عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» و غذاهای اسرائیلی کشف کرد.


سلاحهای کشف شده در مقر کلاه سفیدها


غذاهای اسرائیلی

منابع محلی همچنین خبر دادند که افراد غیر نظامی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، از طریق منطقه «وادی القصیر» در حال خروج از این مناطق هستند.

بازگشت ساکنان «سحم الجولان و جلین» به مناطل خود

در همین راستا، خانواده‌هایی که از مناطق «سحم الجولان و جلین» در همین محور آواره شده بودند، پس از پاکسازی آن توسط ارتش سوریه، به منازل خود بازگشتند.

در استان قنیطره هم پرچم سوریه در پاسگاه «قصیبه» به اهتزاز درآمده و پس از آزادسازی، بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته است.

توافق ارتش سوریه با افراد مسلح در قنیطره در حال تکمیل است

گروههای مسلح حاضر در روستاهای «بریقه و بئر عجم» نیز دومین بخش از سلاحهای سنگین و نیمه سنگین خود را برای تکمیل توافق «مصالحه» در ریفهای قنیطره تحویل ارتش سوریه دادند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که علت تأخیر تکمیل توافق مذکور به خاطر مقادیر زیاد سلاح نز گروههای مسلح به ویژه در این دو شهرک و «جباتا الخشب» در بخش شمالی استان قنیطره است.

ایجاد مرکز مصالحه روسیه در قنیطره

در همین راستا، «سرگئی کورالینکو» جانشین فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد که پس از هماهنگی با سازمان ملل، قرار است که مراکز و نقاط ناظران وابسته به این استان موسوم به «آندوف» بار دیگر در استان قنیطره فعالیت خود را آاز کنند.

کورالینکو با بیان اینکه ناظران تا پایان آگوست آتی به مواضع و مقرهای خود در این منطقه بازخواهند گشت، اعلام کرد که قرار است افسران روس در قنطره طی روزهای آتی یک مرکز مصالحه تشکیل دهند.

تداوم حملات ارتش به مواضع داعش در ریف سویداء

از ریف استان سویداء هم گزارشها از حملات ارتش سوریه به مواضع داعش به ویژه در ریفهای شرقی و شمال شرقی این استان و در منطقه صحرای سوریه حکایت دارد.

جنگنده‌های سوری نیز مواضع داعش را در منطقه «الکراع» واقع در نزدیکی ریف شرقی سویداء بمباران کردند.
روز گذشته نیز مواضع داعش در شرق منطقه «الرضیمه» و شرق ارتفاعات «علیا» در این استان هدف حمله قرار گرفت.

نیروهای مردمی حاضر در خطوط درگیری با داعش در ریف سویداء با کمک ارتش سوریه و تجهیزاتی که جدیدا به دست آنها رسیده است، در تلاشند که از حملات مجدد داعش به این مناطق جلوگیری کنند.

در جریان حملات هفته پیش داعش به شمال شرق سویداء و انفجارهایی که این گروه تروریستی در داخل این شهر انجام داد، بیش از ۲۰۰ غیر نظامی جان خود را از دست دادند؛ حملات و انفجارهایی که مطابق معمول با نقشه و طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام گرفت.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.