اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات فراری دادن «کلاه‌سفیدها» از سوریه فاش شد

  • کد خبر : 15920
  • 06 مرداد 1397 - 11:07
جزئیات فراری دادن «کلاه‌سفیدها» از سوریه فاش شد

یک رسانه چاپ رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی از پشت‌پرده عملیات انتقال «کلاه‌سفیدها» از سوریه توسط اسرائیل را فاش کرد. به گزارش اخبار جهادی،هر روز عمق روابط بین تشکل موسوم به «کلاه‌سفیدها» و اسرائیل فاش می‌شود. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» روز گذشته در گزارشی به قلم «سمدار پِری» خبرنگار حوزه خاورمیانه، جزئیات جدیدی از عملیات انتقال اعضای این تشکل […]

یک رسانه چاپ رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی از پشت‌پرده عملیات انتقال «کلاه‌سفیدها» از سوریه توسط اسرائیل را فاش کرد.

به گزارش اخبار جهادی،هر روز عمق روابط بین تشکل موسوم به «کلاه‌سفیدها» و اسرائیل فاش می‌شود. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» روز گذشته در گزارشی به قلم «سمدار پِری» خبرنگار حوزه خاورمیانه، جزئیات جدیدی از عملیات انتقال اعضای این تشکل از سوریه به جولان اشغالی و سپس به اردن را برملا کرد.

این گزارش که با استناد به منابع اسرائیلی و غربی متعدد و نیز گفته‌های فعالان در گروه «کلاه‌سفیدها» و روزنامه‌نگاران اسرائیلی است، پرده از برخی مسائل مبهم برمی‌دارد. به عنوان مثال، یکی از اعضای کلاه‌سفیدها گفت که بامداد یکشنبه گذشته نتوانست خود را به دوستانش جهت سوار شدن به اتوبوس‌های حامل این عناصر برساند و به همین خاطر مجبور شد در روستای کوچکی در مرزهای مشترک با ترکیه مخفی شود و زمانی‌که این خبرنگار اسرائیلی( پِری) به وی پیشنهاد می‌کند برای نجات از حملات ارتش سوریه به ترکیه فرار کند، در پاسخ گفت: «در ترکیه اوضاع بدتر است؛ این دولتی که ( تشکلِ) ما را تاسیس کرد و در خاک خود آموزش داد، موضع خود را تغییر داده است و دیگر به ما اعتمادی ندارد و در مورد ما بسیار منفی می‌اندیشد.»

از گزارش مذکور این‌گونه برداشت می‌شود که این شرق‌شناس اسرائیلی( پِری) با شماری از عناصرگروه مذکور تماس‌های تلفنی و مکاتبات اینترنتی داشت. دو نفر از این عناصر، که این روزنامه عبری‌زبان فقط نام مستعار آنها را ذکر کرده است، گفته‌اند که نتوانسته‌اند خودشان را به اتوبوس‌های حامل کلاه‌سفیدها به جولان برسانند از این‌رو در سوریه مانده‌اند.

این دو تن، با بیان این‌که زندگی‌شان در خطر است، از اسرائیل و کشورهای غربی خواستند که برای نجات دیگر اعضای تشکل کلاه‌سفیدها در سوریه، وارد عمل شوند. این افراد ادعا کرده‌اند که دولت سوریه آنها را در فهرست سیاه قرار داده است و آنها و دیگر دوستان‌شان را مورد بازرسی قرار می‌دهد و به خاطر فعالیت‌های‌شان به قتل می‌رساند.

به گفته منابع سیاسی در تل‌آویو، مقدمات برای عملیات فراری دادن اعضای تشکل «کلاه‌سفیدها» از جنوب سوریه از ماه‌ها پیش در «بروکسل» پایتخت بلژیک آغاز شد. پِری به نقل از یک دیپلمات ارشد، اعلام کرد کانادا اولین طرفی بود که پیشنهاد انتقال اعضای این گروه را مطرح کرد؛ چرا که به گفته آن، زندگی و امنیت کلاه‌سفیدها در سوریه در معرض خطر شدید قرار دارد. سپس بریتانیا، هلند، فرانسه و ایالات متحده آمریکا نیز از این طرح پیشنهادی حمایت کردند. طرح اصلی این بود که کلاه‌سفیدها از سوریه مستقیما به اردن منتقل شوند، ولی کشورهای مشارکت‌کننده در این طرح، ترسیدند که ارتش سوریه عملیات تخلیه را ناکام بگذارد از این‌رو، چاره‌ای جز فراری دادن آنها به اراضی اشغالی ندیدند.

این دیپلمات در ادامه تصریح کرد، در ابتدای امر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با این ایده مخالفت کرد؛ چرا که نمی‌خواست «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و روس‌ها را خشمگین کند. در این میان، کشورهای غربی به فکر راهکاری برای خروج از این بحران افتادند ولی هیچ‌کدام از ایده‌های مطرح‌شده قابلیت اجرایی شدن نداشتند همین امر باعث شد که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با نتانیاهو تماس تلفنی برقرار کردند که بالاخره نخست‌وزیر اسرائیل موافقت کرد این کلاه‌سفیدها وارد اراضی اشغالی شوند.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین فاش کرد که اردن نیز از بیم تشدید تنش در روابط با سوریه، ابتدا مشتاق نبود از عناصر کلاه‌سفیدها استقبال کند ولی اعضای این گروه که در اردن حضور دارند، در منطقه‌ای نزدیک پایتخت «امان» اسکان داده شده‌اند. با این حال، مقام‌های اردنی از نزدیک شدن خبرنگاران به این منطقه خودداری می‌کنند.

این شرق‌شناس اسرائیلی در ادامه تأکید کرد که احتمال انتقال عناصر کلاه‌سفیدها به اراضی اشغالی یا آمریکا وجود ندارد؛ چرا که نتانیاهو نمی‌خواهد بحرانی جدید با سوریه و روسیه ایجاد کند. همان‌گونه که نتانیاهو نیز تصریح کرده است تل‌آویو از کلاه‌سفیدها استقبال نمی‌کند.

یکی از عناصر گروه «کلاه‌سفیدها»، که همچنان در سوریه حضور دارد، به این روزنامه عبری‌زبان گفته است که اعضای خانواده‌اش در بیمارستان‌های اسرائیلی تحت درمان قرار می‌گیرد و کادر پزشکی با آنها رفتار خوبی دارد.

پِری، روزنامه‌نگار اسرائیلی افزود، یکی از اعضای کلاه‌سفیدها که برای انتقال و اقامت در اسرائیل تلاش می‌کند، تأکید کرده است که حقوق دریافتی افراد این تشکل، ماهیانه ۲۰۰ دلار است.

این شرق‌شناس اسرائیلی در پایان نوشتار خود افزود: «به مسئولانی در تل‌آویو مراجع کردم و از آنها درباره شایعاتی درخصوص اقدام اسرائیل برای انتقال دیگر اعضای کلاه‌سفیدها، از طریق هواپیما به کشورهای دیگر پرسیدم. آنها جواب دادند: اگر چنین چیزی باشد آیا شما معتقد هستید که ما آنها را فاش خواهیم کرد؟».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.