اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهر قنیطره سوریه کاملا آزاد شد +عکس

  • کد خبر : 15897
  • 05 مرداد 1397 - 17:13
شهر قنیطره سوریه کاملا آزاد شد +عکس

ارتش سوریه یک ماه پس از آغاز عملیات پاکسازی جنوب، امنیت را به کل شهر قنیطره بازگرداند و پرچم این کشور را در میدان اصلی آن به اهتزاز درآورد. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه امروز جمعه، یک ماه پس از آغاز عملیات پاکسازی جنوب، موفق شد امنیت را به کل شهر قنیطره مرکز استان […]

ارتش سوریه یک ماه پس از آغاز عملیات پاکسازی جنوب، امنیت را به کل شهر قنیطره بازگرداند و پرچم این کشور را در میدان اصلی آن به اهتزاز درآورد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه امروز جمعه، یک ماه پس از آغاز عملیات پاکسازی جنوب، موفق شد امنیت را به کل شهر قنیطره مرکز استان قنیطره بازگرداند.

هنوز چند روستا در این استان در دست گروه‌های مسلح قرار دارد اما عملیات ارتش سوریه نیز برای آزادسازی آن مناطق در جریان است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که امروز شهر قنیطره از وجود تروریسم پاکسازی شد و پرچم سوریه در میدان «التحریر» آن به اهتزاز درآمد.

خبرنگار سانا حاضر در قنیطره اعلام کرد که ارتش سوریه امروز بالاخره کار از بین بردن مین و خنثی‌سازی بمب‌هایی را که کار گذاشته شده بود، به اتمام رساند.

در هنگام برافراشتن پرچم سوریه شمار زیادی از ساکنان قنیطره حضور داشتند و سرود ملی سوریه را با صدای بلند هم‌آوازی کردند.

ساکنان قنیطره از اینکه ارتش سوریه وارد شهر قنیطره شده و آن را از وجود تروریسم و تروریستها پاک و ثبات را در آن برقرار کرده است، اظهار شادمانی کردند.

اهالی قنیطره همچنین اعلام کردند که در مبارزه ارتش سوریه علیه تروریسم برای پاکسازی کامل این استان و آزادسازی وجب به وجب خاک سوریه در کنار ارتش این کشور خواهند بود.

ساکنان قنیطره در پایان تجمع خود اعلام کردند که تروریست‌ها طی سال‌های گذشته آنان را از زندگی عادی خود محروم کرده بودند؛ تروریست‌هایی که تحت حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشتند.

روز گذشته ارتش سوریه وارد شهر قنیطره شد و پس از بیرون راندن تروریستها در آن مستقر شد.

در همین ارتباط، یگان‌های ارتش سوریه فعال در ریف قنیطره روز گذشته وارد شهرک‌های «الحمیدیه، القنیطره المهدمه، گذرگاه القنیطره، القحطانیه الرواضی، الصمدانیه الغربیه، العجرف، سد ام العظام و میدان العلم» شدند.

در شهرکهای «جباتا، طرنجه، اوفانیه و الحریه» نیز گروههای مسلح، سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را بر اساس توافق با ارتش سوریه، تحویل داد.

عملیات پاکسازی سه استان جنوبی سوریه (سویداء، درعا و قنیطره) از وجود گروه‌های مسلح (النصره، داعش و ارتش آزاد) از اول تیرماه گذشته آغاز شد و در روزهای پایانی به سر می‌برد.

تاکنون بیش از ۹۵ درصد هر دو استان درعا و قنیطره پاکسازی شده و چند شهرک و روستا باقی مانده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.