اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان اشغالگری داعش در استان قنیطره سوریه؛ ۹۵ درصد استان درعا به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 15826
  • 04 مرداد 1397 - 12:45
پایان اشغالگری داعش در استان قنیطره سوریه؛ ۹۵ درصد استان درعا به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان سوری در عملیات گسترده خود علیه داعش توانستند به حضور این عناصر تروریستی در استان قنیطره پایان دهند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه از ظهر روز چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در جنوب استان قنیطره  آغاز کردند؛ هدف دیگر از از انجام این عملیات محاصره عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب استان […]

رزمندگان سوری در عملیات گسترده خود علیه داعش توانستند به حضور این عناصر تروریستی در استان قنیطره پایان دهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه از ظهر روز چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در جنوب استان قنیطره  آغاز کردند؛ هدف دیگر از از انجام این عملیات محاصره عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب استان درعا و قطع ارتباط آنان با جولان اشغالی بود.

نیروهای ارتش سوریه در ساعات گذشته به عملیات خود علیه عناصر تروریستی داعش در جنوب در استان قنیطره (منطقه حوض یرموک) ادامه دادند و مناطق «صیدا، خان صیدا، لوبید، المقرز و واقعه» را به طور پاکسازی کردند و به کنترل درآوردند.

در جریان درگیری ها ده ها تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند و شماری دیگری هم به سمت جنوب غرب استان درعا متواری شدند؛ با پاکسازی صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه به حضور عناصر تروریستی داعش در جنوب استان قنیطره پایان دادند.

از شمال غربی استان قنیطره که با جولان اشغالی هم مرز هستد، خبر می رسد، عناصر تروریسی در مناطق «جباثا الخشب، طرنجه و …»  همچنان ‌مخالف مصالحه با نیروهای ارتش سوریه و ترک مناطق اشغالی هستند.

اما عناصر تروریستی در مناطق غربی استان از جمله «بئرعجم، بریقه، رسم الاقرع» با نیروهای ارتش سوریه به مصالحه رسیدند و در حال آماده شدن برای تحویل سلاح های خود هستند.

به گزارش اخبار جهادی، با مصالحه و پیشروی های میدانی صورت گرفته تاکنون حدود ۷۰ درصد از استان قنیطره شامل مناطق شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است؛

 در حال حاضر، بخش های غربی و شمال غربی استان قنیطره (هم مرز با جولان اشغالی) در اشغال عناصر تروریستی است و البته مذاکره با آنان برای رسیدن به توافق و مصالحه ادامه دارد.

از جنوب غرب استان درعا خبر می رسد، عناصر تروریستی داعش چندین خمپاره به سمت جولان اشغالی شلیک کردند و با این اقدامات درصدد هستند رژیم صهیونیستی را وارد درگیری جنوب سوریه کنند.

به گفته منابع میدانی، خمپاره پراکنی های عناصر تروریستی داعش با هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد چرا که آنان مشتاق هستند به بهانه این شلیک ها و نا امن شدن جولان اشغالی، مواضع نیروهای ارتش سوریه را در استان های درعا و قنیطره هدف قرار دهند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش سوریه عملیات را در جنوب غرب استان درعا از ارتفاع و شهرک الاشعری علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دادند و موفق شدند مناطق مسکونی «جلین» و شرکت «لیبی» را در شمال شرق شهرک جلین به کنترل در بیاورند؛ عملیات در این محور تا رسیدن به مرزهای اردن و جولان اشغالی ادامه دارد.

در حال حاضر حدود ۲۳ شهرک، روستا و ارتفاع از جمله مناطق مهم «تسیل، حیط، نافعه، جمله، معربه، کویا و …» در جنوب عرب استان درعا (هم مرز با جولان اشغالی و اردن) در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

حدود هزار و ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی داعش در مناطق اشغالی جنوب غرب استان درعا (منطقه حوض الیرموک) حضور دارند اما شمار قابل توجهی از سرکرده های میدانی آنان توسط صهیونیست ها به جولان اشغالی منتقل شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، تاکنون نزدیک به ۹۵ درصد از خاک استان درعا به کنترل نیروهای سوری درآمده که مساحتی معادل ۲ هزار و ۶۸۰ کیلومترمربع است و فقط ۱۷۰ کیلومترمربع از جنوب غرب استان در اشغال گروه تروریستی داعش است؛ سایر گروه‌های تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومتر مربعی در مناطق مصالحه شده استان درعا حضور دارند و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.