اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات جنوب سوریه؛ درگیری با داعش و فرار سران سه گروه تروریستی به فلسطین اشغالی

  • کد خبر : 15731
  • 01 مرداد 1397 - 11:26
تحولات جنوب سوریه؛ درگیری با داعش و فرار سران سه گروه تروریستی به فلسطین اشغالی

دامنه درگیری ارتش سوریه با عناصر وابسته به داعش در غرب استان درعا گسترش یافته است، ولی همزمان عملیات انتقال تروریست‌ها از جنوب به شمال سوریه ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، با شدت گرفتن عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -بیعت کرده با داعش- در منطقه «وادی الیرموک» در […]

دامنه درگیری ارتش سوریه با عناصر وابسته به داعش در غرب استان درعا گسترش یافته است، ولی همزمان عملیات انتقال تروریست‌ها از جنوب به شمال سوریه ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، با شدت گرفتن عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -بیعت کرده با داعش- در منطقه «وادی الیرموک» در استان درعا، در جنوب سوریه، همزمان با عملیات انتقال افراد مسلح و کسانی که «مصالحه» با دمشق را نپذیرفتند، از ریف‌های درعا و قنیطره به سمت شمال این کشور در حال تکمیل است.

طی دو روز گذشته، دهها اتوبوس از شهرک‌های واقع در ریف‌های قنیطره و درعا خارج شد تا نیروهای دولتی سوریه آماده ورود به این مناطق و آغاز مرحله «حل و فصل» وضعیت افرادی شوند که در این مناطق حضور دارند.

روزنامه الاخبار گزارش داد، روند اجرای توافقهای حاصله، پیشرفتی زیادی داشته ، هر چند که موانعی بر سر راه اجرای این توافقات وجود داشته اشت؛ زیرا هنوز برخی از گروههای حاضر در قنیطره، شروط این توافق را نپذیرفته‌اند.

روز گذشته همچنین درگیری بین سرکرده‌های برخی از این گروهها در منطقه «جباتا الخشب» و مناطق اطراف آن صورت گرفت، ولی این مسئله در روند انتقال از گذرگاه «القحطانیه ــ أم باطنه» به سمت «جبّا» خللی ایجاد نکرد؛ به گونه‌ای که دسته سوم اتوبوسها برای حرکت به سمت شمال آماده شد و طی روز گذشته ۲۰ اتوبوس وارد ایست و بازرسی ارتش شد.

دو روز پیش نیز ۴۸ اتوبوس و ۲۰ اتوبوس حامل افراد مسلح و غیر نظامی شهر «نوی» نیز از همین گذرگاه عبور کرد.


موقعیت جنوب سوریه

به گزارش الاخبار، روز گذشته چند اتوبوس نیز وارد شهرک «محجه» در ریف شمالی درعا شدند. این شهرک از مدتها پیش مشمول آتش بس است. این اتوبوسها ۲۰۰ فرد مسلح را به سمت شمال سوریه انتقال دادند تا نیروهای دولتی وارد این منطقه شده و مانند سایر شهرکها در آن مصالحه صورت گیرد.

پس از اینکه انتقال افراد مخالف مصالحه در نوی به پایان رسید، عملیات حل و فصل پرونده افراد مسلحی که دراین منطقه حضور دارند، آغاز خواهد شد و پس از آن، نیروهای امنیتی وارد این شهرک خواهند شد و نهادهای دولتی نیز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

البته افراد مسلحی که تمایل دارند در نوی باقی بمانند باید در کنار ارتش سوریه علیه عناصر داعش در وادی الیرموک مبارزه کنند؛ به گونه‌ای که در حال حاضر، عملیاتهای ارتش سوریه در چند محور آغاز شده است.

روز گذشته ارتش سوریه در «جلین، الشیخ سعد» و اطراف نوی و اطراف ارتفاعات «الجابیه و الجموع»، به شدت با داعش درگیر شد و در مناطق «تسیل و الشجره» و چند شهرک در وادی الیرموک مواضع این گروه را به شدت بمباران کرد.

تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات الجابیه به ارتش کمک خواهد کرد که عملیات خود علیه داعش را گسترش دهد؛ زیرا در نزدیکی مهمترین مقرهای نظامی داعش در این منطقه قرار دارد. انتظار می‌رود که  پس از پایان حضور نظامی تروریستها در قنیطره به صورت کامل، ارتش سوریه نیز دامنه عملیات خود را در وادی الیرموک گسترش دهد و بدین ترتیب امنیت کامل مرزهای جولان اشغالی را تأمین کند.

فرار سرکرده‌های تروریستها به سمت اراضی اشغالی

در پی عملیاتهای ارتش سوریه در نوب این کشور، خبرها از فرار «معاذ نصار» سرکرده «لواء فرسان الجولان»،  «أحمد النحس» سرکرده «ألویه سیف الشام» و «علاء الحلقی» سرکرده «جیش الأبابیل» به سمت اراضی اشغالی خبر دادند.

رژیم صهیونیستی همچنین در جریان یک عملیات  شبانه ۸۰۰ عنصر تروریستی موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده‌هایشان را از یک منطقه در جنوب سوریه به اردن انتقال داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.