اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه/ شکست سنگین گروه‌های تروریستی در استان های قنیطره و درعا + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15647
  • 27 تیر 1397 - 12:40
آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه/ شکست سنگین گروه‌های تروریستی در استان های قنیطره و درعا + نقشه میدانی

پیشروهای نیروهای ارتش در استان قنیطره همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی در محورهای مختلف ضربات مهلکی را متحمل شده اند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروهای نیروهای ارتش در استان قنیطره همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی در محورهای مختلف ضربات مهلکی را متحمل شده اند. نیروهای ارتش سوریه پس از […]

پیشروهای نیروهای ارتش در استان قنیطره همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی در محورهای مختلف ضربات مهلکی را متحمل شده اند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروهای نیروهای ارتش در استان قنیطره همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی در محورهای مختلف ضربات مهلکی را متحمل شده اند.

نیروهای ارتش سوریه پس از این که روز گذشته موفق شدند شهرک راهبردی المسحره (دروازه ورودی شرق استان قنیطره) را به کنترل خود دربیاورند، عملیات علیه عناصر تروریستی را در این محور ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند ارتفاع «المسحره» را هم به طور کامل پاکسازی کنند.
براساس اطلاعات به دست آمده، پس از پاکسازی ارتفاع راهبردی «المسحره»، نیروهای سوری آزادسازی شهرک های مهم و راهبردی  «ام باطنه، نبع الصخر و ممتنه» را در دستور کار قرار داده اند.

همزمان با پیشروی های نیروهای ارتش سوریه، ساکنان شهرک های شرقی استان قنیطره از جمله «الهجه، سویسه، عین التینه، القصیبه، زبیده شرقی، زبیده غربی، قرقس» با برپایی تظاهرات گسترده موفق شدند تروریست ها را از مناطق بیرون برانند و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان ها برافراشتند.
به گزارش اخبار جهادی، با افزایش سرعت پیشروی نیروهای سوری در استان قنیطره، صدها تن از  عناصر تروریستی به سمت مرزهای جولان اشغالی متواری شدند و برای نجات جان خود از صهیونیست ها درخواست کمک کرده اند.

از شمال غرب استان درعا خبر می رسد، نیروهای سوری در ادامه عملیات علیه گروه های تروریستی موفق شدند پس از درگیری های سنگین و نفس گیر، شهرک و ارتفاع راهبردی «المال» را به کنترل خود درآورند.
به گفته منابع میدانی با افزایش فشار نیروهای ارتش سوریه در شمال غرب استان درعا، گروه های تروریستی بدون درگیری از شهرک های حومه «المال» از جمله «عقربه و کفرناسج» خارج شدند و مردم خود را برای استقبال از نیروهای ارتش آماده می کنند.
از محور جنوبی شهرک الحاره  در شمال غرب استان درعا خبرها حاکیست، مردم در شهرک «النمر» توانستند عناصر تروریستی تروریست ها را بیرون برانند و پرچم سوریه را برفراز ساختمان ها به اهتزاز درآورند.
براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون گروهی از نیروهای ارتش سوریه وارد شهرک «النمر» شده اند و گروهی دیگر هم به پیشروی ها در محور جنوبی ادامه دادند و ارتفاع «المحص» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند؛ به گفته منابع میدانی، گروه های تروریستی شهرک «جاسم» را هم در این محور تخلیه کردند.

در حال حاضر، مجموع مساحت پاکسازی شده در استان درعا (مناطق مرکزی، شمالی، جنوبی و شرقی) به  ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع رسیده که معادل تسلط نیروهای سوری بر ۸۸ درصد خاک این استان است.
به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش  سوریه توان خود را به تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده و ورود سریع به مناطق مصالحه شده متمرکز کرده اند؛ از سویی دیگر،   دهها شهرک و روستا در شمال غرب استان درعا تظاهرات های گسترده ای را برگزار کرده اند و خواستار خروج تروریست ها از این مناطق شده اند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.