اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان عمر تروریست‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها در نزدیکی جولان اشغالی/ آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی استان قنیطره + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15630
  • 26 تیر 1397 - 20:50
پایان عمر تروریست‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها در نزدیکی جولان اشغالی/ آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی استان قنیطره + نقشه میدانی

با پاکسازی این شهرک، تروریست ها در مناطق شرقی از جمله «المال» در محاصره نیروهای سوری قرار می گیرند. به گزارش اخبار جهادی، از صبح امروز نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه، عملیات پاکسازی مناطق اشغالی استان قنیطره را از لوث وجود گروه های تروریستی آغاز کردند. براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش […]

با پاکسازی این شهرک، تروریست ها در مناطق شرقی از جمله «المال» در محاصره نیروهای سوری قرار می گیرند.

به گزارش اخبار جهادی، از صبح امروز نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه، عملیات پاکسازی مناطق اشغالی استان قنیطره را از لوث وجود گروه های تروریستی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در گام نخست عملیات از محور شمالی استان قنیطره و حومه شهرک های «جبا و ایوبه» مواضع گروه های تروریستی را در هم کوبیدند و موفق به پیشروی شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات نیروهای سوری در استان قنیطره اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش با حملات غافلگیرانه موفق شدند شهرک راهبردی «مسحره» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

در جریان درگیری ها برای آزادسازی شهرک راهبردی «مسحره»، دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ در جریان عملیات پاکسازی این شهرک، «راکان دیاب» فرمانده هنگ ۱۳۷ گروه هفتم ارتش سوریه به شهادت رسید.

شهرک راهبردی مسحره دروازه ورودی شرق استان قنیطره محسوب می شود و از محور غربی تنها حدود ۱۲ کیلومتر با جولان اشغالی فاصله دارد و محور شمالی استان درعا را به مرکز استان قنیطره متصل می کند.

با پاکسازی این شهرک، تروریست ها در مناطق شرقی از جمله «المال» در محاصره نیروهای سوری قرار می گیرند؛ این شهرک از محور جنوبی و جنوب غربی به مناطق مهمی از جمله «ارتفاع راهبردی الحاره، ممتنه، نبع الصخر، ام باطنه و …» متصل می شود.

شهرک مسحره در سال ۲۰۱۳ از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شد و به اشغال عناصر تروریستی درآمد؛ گروه های تروریستی «هیات تحریر الشام، تیپ شهدای قنیطره، الویه العز، الویه الناصر و شماری از عناصر الویه الفرقان» در این شهرک حضور داشتند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع خود در این شهرک، عملیاتی را برای پاکسازی ارتفاع مهم «مسحره» آغاز کردند؛ همزمان جنگنده های ارتش سوریه به شدت مواضع تروریست‌ها را در منطقه مثلث مرگ در شهرک‌های «ام باطنه، المال، ممتنه و ارتفاع مسحره و…» هدف قرار می دهند.

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند پس از پاکسازی ارتفاع راهبردی «المسحره» به سمت شهرک های «المال، ام باطنه، نبع الصخر و ممتنه» پیشروی کنند؛ در حال حاضر، تروریست ها بر حدود دو سوم استان قنیطره از جمله مناطق غرب، جنوب و مرکزی تسلط کامل دارند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تروریست در مناطق اشغالی استان قنیطره حضور دارند و بیش از ۶۰ درصد از تجهیزات نظامی، کمک های غذایی و پزشکی آنان از طریق مرز جولان اشغالی و توسط رژیم صهیوینستی تامین می شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.