اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه برای نبرد در مرز جولان اشغالی آماده می‌شود

  • کد خبر : 15612
  • 26 تیر 1397 - 12:27
ارتش سوریه برای نبرد در مرز جولان اشغالی آماده می‌شود

ارتش سوریه با سرعت فزاینده‌ای در حال تکمیل پرونده ریف شمال غربی درعاست؛ مسئله‌ای که این امکان را برای ارتش فراهم خواهد کرد که با فراغ بال، عملیات در مرزهای مشترک با جولان اشغالی را آغاز کند. به گزارش اخبار جهادی،عملیات ارتش سوریه در آخرین مناطق مرزی استان درعا با قنیطره در جنوب این کشور […]

ارتش سوریه با سرعت فزاینده‌ای در حال تکمیل پرونده ریف شمال غربی درعاست؛ مسئله‌ای که این امکان را برای ارتش فراهم خواهد کرد که با فراغ بال، عملیات در مرزهای مشترک با جولان اشغالی را آغاز کند.

به گزارش اخبار جهادی،عملیات ارتش سوریه در آخرین مناطق مرزی استان درعا با قنیطره در جنوب این کشور به پیشروی گسترده ارتش و آزادسازی ارتفاعات «تل الحاره» و روستاهای «کفر شمس، کفرناسج، أم العوسج، الطیحه، زمرین و نمر» ختم شد.

این پیشروی همزمان با حملات هوایی به مواضع تروریستها در تل الحاره صورت گرفت که سبب شد تروریستها بدون درگیری از این شهرک خارج شوند و ارتش سوریه کنترل آن را به دست گیرد.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که پیشروی در جبهه‌های الحاره و مسحره سبب شد که تروریستها در شهرکهای «عقربا و المال» محاصره شوند و احتمالا ارتش سوریه در مدت زمان کوتاهی، کنترل این شهرکها را به دست خواهد  گرفت تا خط تلاقی خود با گروههای تروریستی را به شهرکهای ریف قنیطره برساند.

به محض تکمیل تحرکات ارتش سوریه در این جبهه، شهرک «نوی» تنها مقر گروههای تروریستی در استان درعا خواهد بود. هر چند که گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -وابسته به داعش- بخشهایی از جنوب را در اشغال خود دارد.

البته در نوی، مذاکراتی برای دستیابی به یک مصالحه صورت گرفته است و اطلاعات دریافتی از این منطقه، حاکی از احتمال زیاد موفقیت آن دارد؛ هر چند حضور عناصر تحریر الشام در این منطقه مانعی برای حصول توافق به شمار می‌رود.

تسلط ارتش سوریه بر این منطقه که شامل شماری از ارتفاعات است، از نظر نظامی تأثیر بسزایی بر عملیات احتمالی در ریف قنیطره تأثیر خواهد گذاشت. لذا تل الحاره (ارتفاع ۱۰۹۰ متر از سطح دریا) که ارتش سوریه آن را آزاد کرد، یکی از مهمترین نقاط رصد و تماس ارتش سوریه به ویژه در جبهه جولان تا سال ۲۰۱۴ بود، ولی بعد از آن به اشغال گروههای تروریستی درآمد.


نقشه جنوب سوریه

از فراز این ارتفاعات، مسافتهای طولانی به ویژه در غرب به سمت اراضی اشغالی و شهرک «بیر عجم» و اطراف آن مشخص است. لذا استقرار در این ارتفاعات، این امکان را برای یگانهای دیدبانی و توپخانه‌ای ارتش سوریه فراهم می‌کند که حرکت تروریستها در طول نوار مرزی با جولان اشغالی را مشخص ‌کند و سبب می‌شود که تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی نیز رصد و پیگیری شود.

بنا بر این گزارش، احتمالا حضور افراد غیر نظامی که به سمت نوار مرزی در شهرکهای قنیطره کوچ کردند، عامل دیگری باشد که حرکت روند مصالحه را به پیش ببرد. کما اینکه روز گذشته به محض ورود ارتش سوریه به اطراف الحاره، شماری از ساکنان شهرکهای مجاور از توابع قنیطره، با گرد هم آمدن، ورود ارتش را خواستار شدند.

در همین راستا، روزنامه الوطن سوریه به نقل از «همام دبیات» استاندار قنیطره گزارش داد که بسیاری از شهرکهای تحت اشغال گروههای تروریستی خواستار آشتی ملی و بازگشت به آغوش وطن خود هستند.

دبیات تأکید کرد که برای تحقق آشتی‌های ملی، تلاش بسیاری صورت می‌گیرد و این روند برای حفظ جان افراد غیر نظامی ادامه خواهد یافت.

منابع محلی حاضر در قنیطره تأکید کردند که شهرک «نبع الصخر» و روستاهای اطراف آن که بیشتر جمعیت را در بخش جنوبی دارند، آماده مصالحه هستند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.