اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات یمن| کشته‌شدن و اسارت مزدوران سعودی در جبهه‌های مختلف نبرد/ محکومیت فروش سلاح‌های فرانسوی به امارات و عربستان

  • کد خبر : 15381
  • 14 تیر 1397 - 11:29
تحولات یمن| کشته‌شدن و اسارت مزدوران سعودی در جبهه‌های مختلف نبرد/ محکومیت فروش سلاح‌های فرانسوی به امارات و عربستان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات جداگانه خود در منطقه نجران و منطقه تعز شماری از متجاوزان و مزدوران سعودی را کشته شمار دیگری را به‌اسارت گرفتند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یک منبع نظامی یمنی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی ویژه علیه مواضع مزدوران […]

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات جداگانه خود در منطقه نجران و منطقه تعز شماری از متجاوزان و مزدوران سعودی را کشته شمار دیگری را به‌اسارت گرفتند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یک منبع نظامی یمنی گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی ویژه علیه مواضع مزدوران سعودی در نزدیک پست نظامی السدیس در نجران در خاک عربستان، شماری از آنها را کشته شمار دیگری را زخمی کردند.

وی افزود: در این عملیات شمار دیگری از مزدوران نیز به‌اسارات در آمدند.

پیش از این نیز، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات ویژه‌ای علیه مواضع مزدوران سعودی در شرق پست نظامی نهوقه در منطقه نجران صورت داده و شماری از آنها را کشته و زخمی کرده مقادیری سلاح و مهمات به‌غنیمت گرفتند.

کشته و زخمی شدن مزدوران سعودی در تعز، ساحل غربی و الضالع

یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اجرای عملیاتی ویژه علیه مواضع مزدوران در جبهه حمیر در بخش مقبنه در استان تعز، تپه عسیله و منطقه الدار الشرقی را بازپس گرفتند.

وی افزود: در این عملیات شماری از عناصر مزدور کشته شدند و یک خودروی آنها منهدم و امنیت مواضع نظامی در جبهه حمیر تأمین شد.

یک منبع دیگر نظامی نیز از کنترل کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه قاع الحیافی در استان الضالع خبر داد.

جبهه ساحل غربی یمن نیز شاهد کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران سعودی در جنوب غربی منطقه حیس بود. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این منطقه را با توپخانه هدف قرار دادند.

محکومیت فروش سلاح‌های فرانسوی به امارات و عربستان

در پی انتشار گزارش ویژه فروش تجهیزات نظامی در سال ۲۰۱۷ میلادی، سازمان‌های حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل اقدام فرانسه در تداوم صادرات سلاح به عربستان و امارات را در سایه نقض گسترده حقوق بشر در یمن محکوم کردند.

در این گزارش که فلورانس بارلی وزیر ارتش‌ها در پارلمان فرانسه ارایه داد، آمده است: دو منطقه خاورمیانه و خاورنزدیک سال گذشته حدود ۶۰ درصد خرید سلاح‌های فرانسوی یعنی ۴٫۵ میلیارد دلار از مجموع هشت میلیارد دلار را به خود اختصاص داد.

دولت فرانسه فقط به عربستان در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دلار سلاح فروخت که بسیار بیشتر از سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی است.

دومین مشتری

“ایمیرک الوین” از سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه مشترکی با سازمان غیردولتی “اکات” و “دیده‌بان تسلیحات” تأکید کرد: با وجود نقض گسترده حقوق بشر از سوی ائتلاف سعودی در درگیری یمن، ریاض دومین مشتری فرانسه از نظر خرید تسلیحاتی در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است.

“تونی فورتن” از “دیده‌بان تسلیحات” نیز گفت: امارات، عربستان و مصر در این درگیری از بزرگترین مشتریان ما هستند و این نقض آشکار معاهده تجارت سلاح و موضع مشترک اتحادیه اروپا درخصوص ممنوعیت تحویل سلاح به کشورهای متهم به ارتکاب جنایات جنگی است.

“هلن لیچیه” از سازمان “اکات” نیز گفت: گزارش ارایه‌شده به پارلمان فرانسه “اقدام جدیدی برای نبود شفافیت است”.

وی افزود: این گزارش اطلاعاتی ارایه نمی‌کند که به نمایندگان پارلمان اجازه دهد که بر صادرات مواد نظامی نظارت داشته باشند.

اما این گزارش به‌نقل از وزیر ارتش‌های فرانسه آورده است: “این صادرات در چارچوب قانونی بسیار قاطع و احترام کلی به معاهدات و تعهدات بین المللی است”.

به‌گفته منابع دولتی فرانسه، پاریس پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸ میلادی درخواست صادرات سلاح بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۷ میلادی باشد.

فروش تسلیحات غربی به عربستان و امارات درحالی است که در تجاوز بیش از سه سال ائتلاف سعودی به یمن هزاران نفر کشته و زخمی شده و تأسیسات زیربنایی این کشور ویران و قحطی و بیماری شیوع یافته است.

عربستان از سلاح‌های ممنوع‌شده علیه مناطق مسکونی از جمله بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی استفاده کرده است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.