اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیروهای ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15316
  • 11 تیر 1397 - 13:35
آخرین تحولات میدانی استان درعا ۵ روز پس از شروع عملیات نیروهای ارتش/ شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه در آستانه آزادی + نقشه میدانی

در حال حاضر، مهم ترین هدف نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی « نصیب» است که در مرزهای مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می شود. به گزارش اخبار جهادی،عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا وارد پنجمین روز شده و تاکنون […]

در حال حاضر، مهم ترین هدف نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی « نصیب» است که در مرزهای مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش اخبار جهادی،عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا وارد پنجمین روز شده و تاکنون مساحتی نزدیک به ۶۱۵ کیلومتر مربع از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است و پیشروی ها در محورهای مختلف ادامه دارد.

نیروهای سوری در گام نخست عملیات موفق شدند شهرک های «مسیکه، ملیحه شرقی، ملیحه غربی، دیرداما و البستان» را در شمال شرق استان درعا از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و شهرک راهبردی «بصری الحریر» را هم به کنترل دربیاورند.

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهرک بصری الحریر، عناصر تروریستی در شمال شرق استان درعا و مناطق مرزی غرب استان سویدا در محاصره کامل قرار گرفتند و ارتباط آنان با مناطق جنوبی قطع شد تا در همان گام نخست پیروزی قطع به دست آید.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در نهایت در مرحله نخست عملیات موفق شدند تمامیمناطق آلوده را در شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه) پاکسازی کنند و مساحتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه)، امنیت فرودگاه راهبردی «خلخله» در جنوب غرب استان دمشق تامین شد و آرامش به جاده شرقی درعا – دمشق بازگشت تا انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق جنوبی راحت تر صورت گیرد؛ با آزادسازی منطقه اللجاه، امنیت مثلث مرزی درعا- دمشق و سویدا به طور کامل تامین شد.

نیروهای سوری در ادامه عملیات در شرق استان درعا توانستند شهرک «رخم» را هم به کنترل خود در بیاورند و امنیت فرودگاه «الثعله» را به طور کامل تامین کنند؛ شهرک «رخم» در نزدیکی فرودگاه راهبردی «الثعله» در مرزهای اداری غرب استان سویدا واقع شده است.

پس از پیشروی های گسترده نیروهای ارتش سوریه که منجر به پاکسازی مناطق اشغالی در شمال شرق و شرق استان درعا شد، عناصر تروریستی روز گذشته آمادگی خود را برای مذاکره و رسیدن به توافق اعلام کردند.

نیروهای ارتش که ابتکار عمل را در مناطق مختلف استان درعا در دست داشتند موافقت خود را برای برقراری آتش بس موقت و رسیدن به توافق اعلام کردند و سرعت عملیات و پیشروی ها را در محورهای مختلف کاهش دادند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان مذاکرات ۲۴ ساعت گذشته و اعتراضات گسترده ای مردم در نهایت تعدادی از گروه های تروریستی آمادگی خود را برای تخلیه برخی مناطق اشغالی جنوب شرق و جنوب استان درعا اعلام کردند.

براساس توافق به دست آمده، تاکنون گروه های تروریستی بدون درگیری از شهرک های «صیدا، نصیب، طیبه و ام المیاذن» در جنوب استان درعا عقب نشینی و کنترل این مناطق را به دولت واگذار کردند که مساحتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر مربع است.

از حومه شمال غربی شهر درعا خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه  با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های «ابطع، جمیلیه، داعل و طفش» را به طور کامل پاکسازی کنند و به کنترل در آورند.

به گزارش احبار جهادی، در حال حاضر، مهم ترین هدف نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب استان درعا رسیدن به گذرگاه راهبردی «نصیب» است که در مرزهای مشترک با اردن واقع شده است و یک شاهرگ اقتصادی محسوب می شود.

به نظر می رسد پس از گذرگاه النصیب، مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه پیشروی به سمت عمق جنوب شهر درعا و رسیدن به مرزهای اردن است که به معنای تسلط نیروهای سوری بر مناطق مرزی مشترک با اردن تا استان السویدا است.

آخرین گام نیروهای سوری در شمال غرب استان درعا برای پاکسازی منطقه راهبردی «تل الحاره» در ۲۰ کیلومتری جولان اشغالی برداشته می شود؛ آزادسازی این منطقه منجر به پاکسازی دومینوار دهها شهرک و روستا در نزدیکی جولان اشغالی می شود که پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی است چرا که تجهیزات راداری و پایگاه هایی در این محور وجود دارد که تحرکات صهیونیست ها را به طور کامل رصد می کند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.