اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسانه‌های صهیونیستی در یک نگاه|اعتراف به شکست تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات ایران؛ رویای اسرائیل دور از دسترس است

  • کد خبر : 15289
  • 09 تیر 1397 - 20:10
رسانه‌های صهیونیستی در یک نگاه|اعتراف به شکست تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات ایران؛ رویای اسرائیل دور از دسترس است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند. به گزارش اخبار جهادی، ادعاهای سران رژیم صهیونیستی در مورد مشکلات اقتصادی ایران ، شکست گروه های تروریستی در جنوب سوریه و تاثیر آن بر قدرت گرفتن محور مقاومت، رویکرد آمریکا در فشار بر […]

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

به گزارش اخبار جهادی، ادعاهای سران رژیم صهیونیستی در مورد مشکلات اقتصادی ایران ، شکست گروه های تروریستی در جنوب سوریه و تاثیر آن بر قدرت گرفتن محور مقاومت، رویکرد آمریکا در فشار بر جمهوری اسلامی ایران بخش قابل توجهی از رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده و در عین حال سخنان و اظهار نظر مسئولین جمهوری اسلامی ایران نیز مورد توجه این رسانه ها قرار گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی به نقل از رئیس رژیم صهیونیستی ادعا کرد رژیمش اجازه افزایش نفوذ ایران را در منطقه خاورمیانه نخواهد داد. رویلین که در سالگرد جنگ ۳۳ روزه سخنرانی می کرد خبر داد با وجود تمام تلاش های انجام شده، هنوز هم خطر این رژیم را تهدید می کند.

این روزنامه در گزارشی در حاشیه سفر جان بولتون به روسیه خبر داد ایالات متحده به اسرائیل برای تجاوز مکرر به سوریه چراغ سبز داده است.

یدیعوت آحارانوت در بخش دیگری از این گزارش تاکید می کند ترامپ برای تل آویو این اجازه را صادر کرده است که هر زمان که صلاح بداند به سوریه حمله کند .

این روزنامه عبری زبان همچنین به نقل از منابع آگاه خبر داد در دیدار قریب الوقوع رؤسای جمهور آمریکا و روسیه ، ترامپ رسما از پوتین خواهد خواست تا به مسئله کمک ایران به نیروهای ارتش سوریه پایان دهد.

در بخش مسائل داخلی ایران هم این روزنامه به اعتراف صریح نتانیاهو در رابطه با اغتشاشات اخیر در ایران اشاره کرده و به نقل از وی نوشت: نا آرامی  و تظاهرات در ایران نشان دهنده به ثمر نشستن طرح های ما است.

در گزارش دیگری در این روزنامه به نقل از دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم نوشت: اسرائیل و ایالات متحده در مشکلات اخیر دست دارند، ولی ما تسلیم نخواهیم شد.

این رسانه همچنین به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برخورد با اخلالگران اقتصادی و تامین شرایط لازم برای رفاه توام با امنیت در جامعه هم اشاره کرده و به تحلیل این سخنان پرداخت.

در یادداشتی هم که به قلم یوری گولدبرگ به رشته تحریر در آمده این روزنامه اعتراف می کند حتی معترضینی که به خیابان ها آمدند هم مخالف نظام جمهوری اسلامی نیستند بلکه نگران از بین رفتن سرمایه و در واقع نگران جیب خود هستند.

روزنامه معاریو

معاریو دیگر روزنامه عبری زبان رژیم صهیونیستی در گزارشی اعتراف کرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام تاکید کرد.

در این حال در خبر دیگری به نقل از دانی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد ایران دی ماه گذشته آزمایش موشکی انجام داده است و در حالی که محافل بین المللی بر تعهد جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند، این مقام صهیونیست بار دیگر ادعای عدم پایبندی تهران را به قطعنامه ۲۲۳۱ پیش کشید.

هاآرتص

روزنامه هاآرتص در تحلیلی این هفته به سرگردانی مراکز تصمیم گیری رژیم صهیونیستی در مقابل ایران اشاره و ادعا می کند نتانیاهو بعد از آن همه هیاهوی صورت گرفته علیه توافق هسته ای ایران ، استراتژی خاصی برای گام بعدی ندارد و پس از خروج ترامپ از برجام، نتانیاهو نمی داند گام بعدی را چگونه و به چه سمت و سویی بردارد.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت تا به امروز تمام تلاش ها برای برهم زدن ثبات و استقرار نظام در ایران با شکست روبرو شده است.

این روزنامه در گزارشی از تیتر نتانیاهو به نحوی عمل می کند که گویی حامی اصلی تظاهرات در ایران است، استفاده کرد.

نویسنده گزارش با اشاره به پیام اخیر نتانیاهو که مسئله فوتبال را با مسائل دیگر ایران مخلوط کرده بود نوشت ظاهرا نتانیاهو با کمک یک فیلمبردار نخست وزیری و یا شاید حتی سارا همسرش که به شدت این روزها به دنبال حفظ کرسی شوهرش است ، پشت میز خود نشسته و کار اجرای برنامه ها را بر اساس سناریوهای خود انجام می دهد، اما اگر در جوانی فوتبال بازی کرده باشد می داند که گاهی توپ شوت شده مجددا به ساق فرد شوت کننده برخورد می کند!!

دستور مقام معظم رهبری به قوه قضائیه برای برخورد با اخلالگران اقتصادی هم بازتاب ویژه خود را در این روزنامه داشت و در گزارشی به این امر پرداخته شد.

در حالی که هاآرتص به نقل از حسن روحانی هم خبر داد، دولت توانایی تامین رفاه مردم ایران را دارد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان روحانی قول داد دولت توانمندی مقابله با تحریم های جدید آمریکا را داشته و واشنگتن قادر نخواهد بود ایران را به زانو در آورد.

هاآرتص در گزارشی هم در مورد حوادث اخیر نوشت: نه تنها تحلیلگران صهیونیست بلکه مردم عادی هم مسئله تظاهرات در تهران را پیگیری می کنند و حتی برخی تلاش می کنند تا این برداشت را ایجاد کنند که نظام ایران در آستانه سقوط یا در شرایط نشستن پشت میز مذاکره با شیطان بزرگ است ، اما با استناد به اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی که همچنان هم فعال هستند ، رؤیای اسرائیل بسیار دور از دسترس به نظر می رسند و این اعتراضات تهدیدی برای ساختار نظام جمهوری اسلامی محسوب نمی شود.

یسرائیل هیوم

روزنامه صهیونیستی یسرائیل هیوم هم از تلاش های آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود وی با ارسال پیامی به زبان فارسی در فیسبوک و توئیتر تلاش کرد علت به وجود آمدن مشکل اقتصادی در ایران را برای آنها از منظری کاملا صهیونیستی تشریح کند.

این روزنامه نزدیک به نتانیاهو همچنین خبر داد ترامپ در دیدار با پوتین درخواست اسرائیل را برای عدم همکاری ایران با نیروهای ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم به طرف روسی منتقل خواهد کرد.

این روزنامه در عین حال اعتراف کرد ، پوتین ثابت کرده است منافع روسیه را در راس اولویت ها قرار داده و از این رو باید در منتظر بود ودید آیا از دیدگاه کرملین این اقدام در راستای منافع آن است یا خیر؟

بقیه رسانه های صهیونیستی

پایگاه اطلاع رسانی رادیو اف ام ۹۳ در تحلیلی درباره گشایش مرکز غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران آن را قدرت نمایی ایران در مقابل غرب توصیف کرد.

موتی سابان نویسنده این تحلیل گشایش این مرکز را آن هم بعد از ۹ سال تعطیلی نشانگر عزم ایران برای افزایش حجم غنی سازی اورانیوم و گامی در مقابل اقدام رئیس جمهور آمریکا دانست.

پایگاه عبری زبان “کل زمان” هم با اشاره به پاسخ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شرط های پامپئو نوشت : یکی از خواسته های ۱۵ گانه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آن است که واشنگتن تسلیحات هسته ای اسرائیل را برچیند.

این پایگاه اطلاع رسانی همچنین به نقل از یکی از مدیران ارشد سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی شاباک هم خبر داد  با وجود آنکه جونین سیگو وزیر سابق انرژی رژیم صهیونیستی که به اتهام جاسوسی برای ایران در زندان به سر می برد اطلاعات زیادی در مورد مسائل امنیتی نداشت، اما توانست سرنخ های متعددی را به ایرانی ها بدهد که می تواند برای تل آویو ویرانگر باشد.

پایگاه اطلاع رسانی واللا هم در گزارشی با اشاره به شکست های متوالی گروه های تروریستی مسلح در سوریه و به تبع آن پیروزی نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش اعلام کرد امروز دغدغه اصلی تل آویو و شماری از پایتخت های عربی دور شدن ایران از صحنه سوریه است این نگرانی به حدی است که آنها حاضر هستند ادامه بقای بشار اسد را در قدرت در مقابل خروج ساختار ایرانی (بخوانید مقاومت) از صحنه سوریه بپذیرند، اما در این گیر و دار این پرسش مطرح می شود که آیا قمار دولت های عربی ، اسرائیل و آمریکا نتیجه بخش خواهد بود و آیا چند صباحی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متوجه اشتباه محاسبات خود در مورد سوریه نخواهد شد؟

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.