اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دولت عراق تصاویر اعدام شدگان داعش را منتشر کرد

  • کد خبر : 15277
  • 09 تیر 1397 - 12:30
دولت عراق تصاویر اعدام شدگان داعش را منتشر کرد

دولت عراق در واکنش به افزایش انتقادها از کشتار ۸ غیرنظامی توسط گروه داعش، ۱۳ نفر از عناصر تکفیری داعش را اعدام کرد. به گزارش اخبار جهادی،دولت عراق در مواجهه با روند فزاینده انتقادها، روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ عضو داعش در بازداشت این کشور از جمله زنان و افراد خارجی عضو گروه داعش را […]

دولت عراق در واکنش به افزایش انتقادها از کشتار ۸ غیرنظامی توسط گروه داعش، ۱۳ نفر از عناصر تکفیری داعش را اعدام کرد.

به گزارش اخبار جهادی،دولت عراق در مواجهه با روند فزاینده انتقادها، روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ عضو داعش در بازداشت این کشور از جمله زنان و افراد خارجی عضو گروه داعش را به اعدام محکوم کرد.

تنها چند ساعت پس از اعلام این تصمیم، حیدر سلیمی، وزیر دادگستری عراق از اعدام ۱۳ عضو گروه داعش خبر داد.

این دومین اعدام گروهی اعضاء در بازداشت دولت عرق طی سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.

به گفته سلیمی اعضاء اعدام شده گروه داعش تحت قانون ضد ترور و به اتهام‌های انجام عملیات مسلحانه تروریستی، آدم‌ربایی، بمب گذاری و کشتار غیرنظامیان محاکمه و مجرم شناخته شده بودند.

این اعدام‌ها به شیوه حلق‌آویز کردن در زندان حوت واقع در منطقه جنوبی نصیریه انجام شده و وزارت دادگستری عراق تصاویر این افراد را قبل از اعدام در حالی که چشم‌بند بر چهره دارند، منتشر کرده است. عکسی نیز از عناصر اعدام شده داعش بالای چوبه دار منتشر شده است.

وزارت دادگستری عراق روز جمعه نیز اعلام کرد که با بررسی درخواست‌های تجدیدنظر و قطعی شدن محکومیت و در پی تائید رئیس جمهوری عراق، ۶۴ عضو دیگر گروه داعش نیز در آستانه اعدام قرار دارند.

موج جدید اعدام‌ها در عراق پس از آن آغاز شد که گروه داعش روز سه شنبه با انتشار ویدئویی کشتار ۸ شهروند غیرنظامی عراقی را به دلیل مقاومت بغداد در برابر خواست آنها مبنی بر آزادی زنان داعشی دربند، به نمایش گذاشت.

مطابق اعلام مقام‌های قضائی عراق، ۳۰۰ عضو زندانی گروه داعش از جمله ۱۰۰ عضو دارای ملیت خارجی تاکنون به مرگ محکوم شده‌اند که در میان آنها افراد بسیاری با ملیت ترک و جمهوری‌های آسیای میانه به چشم می‌خورد.

گفتنی است، حدود ۲۰ هزار داعشی که در جریان اقدام نظامی دولت عراق علیه مواضع داعش انجام شده، دستگیر و زندانی شده‌اند.

……………..

انتهای پیام/

منبع:ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.