اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دست و دلبازی سعودی‌ها برای تقویت روحیه ۱۷ هزار تروریست در جنوب سوریه/ بهره‌برداری آمریکا از میادین نفتی شرق سوریه/ آمریکایی‌ها در التنف نقره داغ شدند+ عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14937
  • 21 خرداد 1397 - 11:52
دست و دلبازی سعودی‌ها برای تقویت روحیه ۱۷ هزار تروریست در جنوب سوریه/ بهره‌برداری آمریکا از میادین نفتی شرق سوریه/ آمریکایی‌ها در التنف نقره داغ شدند+ عکس و نقشه میدانی

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور، خبرها از استان درعا حاکیست، کمک‌های تسلیحاتی عربستان، ائتلاف غربی و صهیونیستی همچنان برای گروه‌های تروریستی در حال ارسال است. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان حسکه سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش توانستند روستاهای «ابوحامضه و الحمیدیه» را به […]

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور، خبرها از استان درعا حاکیست، کمک‌های تسلیحاتی عربستان، ائتلاف غربی و صهیونیستی همچنان برای گروه‌های تروریستی در حال ارسال است.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان حسکه سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش توانستند روستاهای «ابوحامضه و الحمیدیه» را به تصرف دربیاورند.

این دو روستا از محور شرقی در ۱۴ کیلومتری مرزهای مشترک با عراق واقع شده اند؛ شبه نظامیان کُرد در جریان تصرف روستای «الحمیدیه» تونل هایی را کشف کردند که به شهرک راهبردی «الدشیشه» متصل می شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات شبه نظامیان کُرد برای تصرف روستاهای مجاور از جمله «روحانیه، ابوسکری و ابوصخر» در حالی آغاز شده که خبرها از درگیری های مجدد در حومه شهرک راهبردی «الدشیشه» حاکیست.

به گزارش اخبار جهادی، شهرک الدشیشه در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق استان الحسکه واقع شده و حدود ۵ کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد و از اصلی ترین نقاط اتصال عراق به سوریه از محور شمالی محسوب می شود.

در حال حاضر، شمار زیادی از سرکرده های میدانی داعش در حومه این روستا حضور دارند؛ این شهرک در سال های گذشته یکی از مراکز اصلی گروه تروریستی داعش برای تجارت کالا و انتقال و فروش نفت به شمار می آمد.

به گفته منابع میدانی، بیشتر اموالی که گروه تروریستی داعش از مردم عراق غارت می کرد به این شهرک انتقال داده می شد؛ شماری زیادی از جوانان این شهرک توسط تروریست های داعش قتل عام شدند.

نقشه میدانی

از شرق رود فرات خبر می رسد، شبه نظامیان کُرد با همکاری متخصصان آمریکایی بهره برداری و غارت از میدان های نفتی را آغاز کرده اند و در ماه های گذشته هزاران بشکه نفت خام را برای فروش به سمت مرزهای ترکیه ارسال کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی، میدان نفتی العمر در شرق رود فرات یکی از اصلی ترین منابع استخراج نفت به شمار می آید؛ متخصصان آمریکایی و شبه نظامیان کُرد بهره برداری و غارت از سایر میادین نفتی را هم در دستور کار قرار داده اند.

از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در استان های «حسکه، دیرالزور، رقه و حلب» خبرها حاکیست، اعتراضات مردمی همچنان ادامه دارد و شدت تظاهرات به حدی بود که نیروهای کُرد از نیروهای آمریکایی برای کنترل اوضاع درخواست کمک کرده اند.

شبه نظامیان کُرد هفته گذشته هم ۵۸ تن از بزرگان و عشایر استان حسکه را که در کنفرانس عشایر در شهر دیرحافر در استان حلب شرکت کرده بودند را در راه بازگشت بازداشت کردند؛ گفته شده اکثریت عشایر استان حسکه با حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه مخالف هستند.

***

دست و دلبازی عربستان برای تقویت روحیه ۱۷ هزار تروریست در جنوب سوریه

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور، خبرها از استان درعاحاکیست، کمک های تسلیحاتی عربستان، ائتلاف غربی و صهیونیستی همچنان برای گروه های تروریستی در حال ارسال است.

یک منبع میدانی به جزئیات تحرکات حامیان تروریست ها در جنوب سوریهو مرزهای مشترک با اردن اشاره کرد و گفت: صدها سلاح سبک، متوسط و سنگین نظامی از مرز اردن وارد مناطق اشغالی در استان درعا شده است.

این منبع میدانی با بیان این که نزدیک شدن عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا، حامیان تروریست ها به ویژه عربستان را به وحشت انداخته است، افزود: تسلیحات ارسالی هدایای رژیم آل سعود برای تروریست‌هاست.

وی با توضیح این مطلب که عربستان با ارسال تسلیحات نظامی درصدد تقویت روحیه تروریست‌ها برای مقابله با نیروهای سوری است، گفت: تروریست ها امروز از موشکی که هدیه رژیم سعودی است رونمایی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مقام های سعودی همزمان تلاش گسترده و بدون وقفه ای را برای حل اختلاف میان گروه‌های تروریستی می‌کنند تا بتوانند با متحد کردن آنان از پیشروی نیروهای سوری در جنوب جلوگیری کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای نظامی آمریکا و متحدان آنان تحرکات خود را در مرزهای جنوب سوریه و اردن افزایش داده اند و درصدد آموزش و آماده کردن تروریست‌ها برآمده اند تا توان مقابله با نیروهای ارتش سوریه را پیدا کنند.

نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، جبهه غربی – عربی – صهیونیستی با حضور مستمر در مرزهای جنوبی تلاش می کنند عناصر تروریستی را سازماندهی کنند و در ادامه آنان را به مناطق از پیش تعیین شده در مناطق مختلف استان درعا اعزام کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته، گروه های تروریستی در جنوب سوریه برای بالا بردن روحیه خود چند مانور نظامی در مناطق اشغالی برگزار کردند تا آمادگی خود را در میدان نمایش دهند.

گروه های تروریستی در جنوب سوریه اتاق عملیات متحد و مشترکی به نام «بنیان المرصوص» را تشکیل داده اند که شامل عناصر تروریستی «تیپ التوحید، جیش الاسلام، هیات تحریر الشام» است.

براساس اعلام منابع میدانی، تعداد عناصر تروریستی عضو اتاق عملیات «بنیان المرصوص» به همراه تروریست های «جیش الانقاذ» در استان های درعا و قنیطره به حدود ۱۷ هزار نفر می رسد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در شهرک های «دیر العدس، الهباریه، ماعص»، حومه شهرک «کناکر» و در حد فاصل مثلث «درعا – دمشق – قنیطره» مستقر شده اند و در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.

***

سپرهای دفاعی آمریکا در غرب پایگاه التنف نقره داغ شدند

در آستانه شروع عملیات ارتش سوریه در استان درعا، گروهی از نیروهای سوری و مقاومت عملیاتی دقیقی را در مناطق شرقی استان سویدا و جنوب استان دمشق (حومه غربی پایگاه التنف در جنوب حمص) انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و مقاومت در این عملیات توانستند چند گروه از هسته‌های خاموش داعش را شناسایی کنند و از سه محور حملات گسترده ای را علیه آنان آغاز کردند.

در محور نخست، نیروهای سوری و مقاومت از منطقه «تل اصفر» عملیات را علیه تروریست های داعش در منطقه «خربه الامباشی» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین با عقب راندن تروریست‌ها موفق شدند خود را به منطقه «سوح المجیدی» برسانند.

نقشه میدانی

نیروهای سوری در جریان درگیری ها در این محور توانستند مناطق دیگری از جمله مدرسه «المشیرفه» و «رحبه المشیرفه» را به کنترل دربیاورند؛ ۳۰ تن از تروریست ها در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در محور دوم هم عملیاتی را از مناطق «القصر و الیاقیه» علیه تروریست های داعش در منطقه «خربه الامباشی» آغاز و ۷ کیلومتر در عمق پیشروی کردند؛ در جریان درگیری ها در این محور ۲۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند و نیروهای عملیاتی خود را از این محور به منطقه «خربه الامباشی» رساندند.

نیروهای سوری و مقاومت در محور سوم هم عملیاتی را از منطقه «الزلف» علیه تروریست های داعش در ارتفاعات «الصفا» انجام دادند و از محور شمالی نزدیک به ۱۰ کیلومتر در عمق پیشروی کردند.

نقشه میدانی

یک منبع میدانی در پاسخ به این سوال که هسته‌های خاموش داعش چگونه در این مناطق حضور پیدا کردند، گفت: با توجه به بیابانی بودن مناطق به نظر می‌رسد بازمانده‌های داعش از طریق خاک اردن یا مناطق تحت اشغال آمریکا در جنوب استان حمص(پایگاه التنف) در منطقه نفوذ کرده‌اند.

این منبع میدانی به هدف تروریست های داعش از نفوذ در منطقه اشاره کرد و گفت: تروریست ها علاوه بر نا امن کردن جنوب استان های دمشق و سوریه درصدد بودند به عنوان سپر دفاعی در غرب پایگاه التنف برای آمریکایی ها ایفای نقش کنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای سوری و مقاومت در مناطق بیابانی شرق استان سویدا و جنوب استان دمشق برای شناسایی هسته های خاموش داعش ادامه دارد و درگیری ها به صورت پراکنده در جریان است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.