اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعزام کاروان بزرگ «ببرهای سوریه» به استان درعا/ جزئیات محورهای عملیاتی ارتش سوریه در جبهه جنوب + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14898
  • 18 خرداد 1397 - 11:40
اعزام کاروان بزرگ «ببرهای سوریه» به استان درعا/ جزئیات محورهای عملیاتی ارتش سوریه در جبهه جنوب + نقشه میدانی

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب تحرکات حامیان تروریست ها افزایش یافته و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان استان‌های درعا و قنیطره به پرواز درآمدند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، کاروان بزرگ نظامی دیگری از نیروهای تحت فرمان سرتیپ سهیل حسن (مشهور به ببر سوریه) به همراه تجهیزات نظامی سنگین به سمت استان […]

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب تحرکات حامیان تروریست ها افزایش یافته و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز آسمان استان‌های درعا و قنیطره به پرواز درآمدند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، کاروان بزرگ نظامی دیگری از نیروهای تحت فرمان سرتیپ سهیل حسن (مشهور به ببر سوریه) به همراه تجهیزات نظامی سنگین به سمت استان درعا اعزام شده اند.

یک منبع میدانی با بیان این که دهها تانک مدل T90، نفربر و خودرو زرهی به استان درعا ارسال شده، افزود: این کاروان نظامی پس از موفقیت درغوطه شرقی و جنوب دمشق به سمت استان درعا حرکت کرده که یک پیام روشن برای حامیان تروریست ها است.

 این منبع میدانی در پاسخ به این سوال که عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب چه زمانی آغاز می شود، گفت: همه تمهیدات لازم پیش بینی شده و تمامی نیروها در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.
نقشه میدانی جنوب سوریه و محورهای عملیاتی ارتش سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی با تاکید بر این که عملیات در جنوب فقط به پاکسازی مناطق اشغالی استان درعا ختم نمی شود، افزود: با ابتکار عمل اتاق عملیات، پاکسازی مناطق آلوده استان های سویدا و قنیطرهبراساس اولویت بندهای صورت گرفته در دستور کار قرار دارد.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات نیروهای سوری در استان درعا از دو محور آغاز می شود، گفت: محور نخست عملیات در شمال غرب استان درعا و در نزدیکی مرز استان های قنیطره و دمشق است.

جنوب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی با توضیح این مطلب که محور نخست عملیات مناطق مهمی از جمله «کفرناسج، طیحه، کفرشمس، زمرین و…» را در بر می گیرد، افزود: توان نیروهای سوری در محور نخست به عقب راندن تروریست ها به سمت غرب استان درعا و استان قنیطره متمرکز شده است.

این منبع میدانی با بیان این که در محور نخست عملیات پیشروی به سمت استان قنیطره در دستور کار نیست، گفت: محور دوم عملیات نیروهای سوری در جنوب از مناطق شرقی استان درعا آغاز می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در محور دوم از مناطق «ازرع و خربه غزاله» به سمت مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی در «بصر حریر، ملیحه العطش، الصوره، علما و ملیحه غربی» پیشروی می کنند.

درصورتی که نیروهای سوری بتوانند مناطق مورد نظر را در محور دوم عملیات به کنترل دربیاورند، بخش وسیعی از مناطق تحت اشغال تروریست ها در شمال شرق استان درعا محاصره می‌شود؛ به نظر می رسد همزمان با شروع عملیات در محور دوم، گروهی از نیروهای سوری از غرب استان سویدا عملیات موازی را در شرق استان درعا انجام دهند.

به گفته منابع میدانی با پایان موفقیت آمیز عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور اول و دوم، مرحله سوم عملیات در غرب استان درعا با هدف رسیدن نیروهای سوری به استان قنیطره آغاز می‌شود.

در مرحله سوم عملیات، نیروهای ارتش پاکسازی مناطق مهمی از جمله «نوی، ابطع، داعل و…» را در دستور کار قرار دارند؛ همزمان با مرحله سوم عملیات، آزادسازی محله های مرکزی و جنوبی شهر درعا آغاز می شود.

در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب تحرکات حامیان تروریست ها افزایش یافته و خبرها حاکیست، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ظهر روز گذشته بر فراز آسمان استان‌های درعا و قنیطره به پرواز درآمدند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه های تروریستی «شباب السنه، جبهه النصره، جیش الخالد، کتائب تیپ المقدس» در مناطق اشغالی استان درعا در جنوب سوریه حضور چشمگیری دارند که به صورت مستقیم توسط جبهه غربی – عربی – صهیونیستی حمایت می شوند.

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.