اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحوات میدانی استان الحدیده یمن/ نیروهای ارتش و انصارالله در آستانه پیروزی بزرگ در جنوب یمن + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14905
  • 18 خرداد 1397 - 16:57
آخرین تحوات میدانی استان الحدیده یمن/ نیروهای ارتش و انصارالله در آستانه پیروزی بزرگ در جنوب یمن + نقشه میدانی

با پیشروی های به دست آمده، ۲۵ کیلومتر از نوار ساحلی استان الحدیده از اشغال نیروهای ائتلاف عربی خارج شد. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غرب یمن حاکیست، پیروزی های نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در نوار ساحلی استان الحدیده ادامه دارد و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی ضربات سنگینی را در محورهای مختلف متحمل شده اند. در […]

با پیشروی های به دست آمده، ۲۵ کیلومتر از نوار ساحلی استان الحدیده از اشغال نیروهای ائتلاف عربی خارج شد.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غرب یمن حاکیست، پیروزی های نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در نوار ساحلی استان الحدیده ادامه دارد و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی ضربات سنگینی را در محورهای مختلف متحمل شده اند.

در جریان درگیری های سنگین یک هفته گذشته، نیروهای یمنی موفق شدند شهرهای «طائف، جاح، المدمن» را به همراه منطقه راهبردی «مفرق حسینیه» بازپس بگیرند و خود را به ورودی شهر «الفازه» برسانند.

با پیشروی های به دست آمده، ۲۵ کیلومتر از نوار ساحلی استان الحدیده از اشغال نیروهای ائتلاف عربی خارج شد و در حال حاضر نیروهای شورشی در مناطق « «نخلیه، شجیره، غلیفقه» محاصره شده اند.

از غرب استان تعز در جنوب یمن خبر می رسد، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای بازپس گیری مناطق اشغالی آغاز شده و در ساعات گذشته مواضع نیروهای شورشی به شدت در محور رشته کوه های راهبردی «الوازعیه»، سه راهی المخا و موزع» با آتش توپخانه و یگان موشکی هدف قرار گرفته می شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با حملات غافلگیرانه موفق شدند بخش هایی از رشته کوه «الوازعیه» را بازپس بگیرند؛ در جریان درگیری ها شماری از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شد.

با پیشروی یگان های زمینی در رشته کوه های «الوازعیه»، شمار زیادی از نیروهای شورشی تحت حمایت ائتلاف عربی به سمت مناطق ساحلی متواری شدند؛ عملیات نیروهای یمنی در این محور برای بازپس گیری کامل رشته کوه «الوازعیه» ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، اگر نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله موفق به بازپس گیری کامل رشته کوه های «الوازعیه» شوند، تحرکات نیروهای شورشی و اشغالگر تا مناطق مرزی «تعز – لحج» و شرق تنگه «باب المندب» رصد می شود.

رشته کوه های «الوازعیه» از محور غربی به تنگه «باب المندب»، از محور جنوبی به شمال غرب استان لحج و از محور شمالی به سه راهی راهبردی «موزع» متصل می شود؛ جاده اصلی جنوب غرب استان لحج – الوازعیه – سه راهی موزع- شرق المخاء – الخوخه – شهر بندری الحدیده از غرب رشته کوه های الوازعیه» می گذرد و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.

از استان «عدن» در جنوب یمن خبر می رسد، اختلاف میان شورشی های طرفدار و مخالف حضور نیروهای تحت فرمان امارت تشدیده  است و درگیری های سنگینی در شهر «الشعب»   به وقوع پیوسته که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.