اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قلب تپنده سوریه کجاست و چرا مقصد اصلی موشک‌های صهیونیست‌هاست؟ + عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14562
  • 13 اردیبهشت 1397 - 23:41
قلب تپنده سوریه کجاست و چرا مقصد اصلی موشک‌های صهیونیست‌هاست؟ + عکس و نقشه میدانی

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»…؟ به گزارش اخبار جهادی،رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند. حمله […]

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»…؟

به گزارش اخبار جهادی،رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

اگرچه حملات هوایی از شکست گروه های تروریستی در سوریه جلوگیری نکرده اما صهیونیست ها تلاش کردند با هدف قرار دادن زیرساخت های نظامی هزینه های قابل توجهی را به دولت سوریه تحمیل کنند.

صهیونیست ها خوب می دانند که پس از شکست کامل گروه های تروریستی نوبت به آنان خواهد رسید و همین مسئله باعث شده سوریه را به عنوان یک ضلع مهم جبهه مقاومت هدف قرار دهند اما دولت مستقل سوریه ثابت کرده در سخت ترین شرایط تسلیم جبهه سرمایه داری نمی شود.

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی مناطق علمی و پایگاه های مختلف نظامی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شده اند اما یک پایگاه بسیار مهم و راهبردی در شمال استان دمشق وجود دارد که صهیونیست ها عطش زیادی برای حمله به آن دارند.

اگر اخبار  و تحولات میدانی سوریه را دنبال می کنید یا جمله «رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی سوریه را هدف قرارداد» در اینترنت جست و جو کنید متوجه خواهید شد که منطقه «جمرایا» اهمیت زیادی در سوریه دارد.

نقشه میدانی منطقه جمرایا دمشق

«جمرایا» در شمال استان دمشق منطقه ای به شمار می آید که در سال های گذشته هدف نخست جنگنده ها و موشک های رژیم صهیونیستی بوده اما این سوال مطرح است چرا «جمرایا» برای طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

به گزارش مشرق، منطقه «جمرایا» در ژانویه سال ۲۰۱۳، می سال ۲۰۱۳، فوریه و دسامبر سال ۲۰۱۷ شاهد شدیدترین حملات بود و در حمله مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس هم هدف قرار گرفته شد.

منطقه «جمرایا» در ۸ کیلومتری مرکز شهر دمشق و حومه ارتفاعات قاسیون واقع شده و وجود مرکز مهم «تحقیقات علمی» اهمیت آن را چند برابر کرده و صهیونیست ها این مرکز را قلب تپنده سوریه توصیف می کنند.

مرکز تحقیقات علمی منطقه جمرایا در سال ۱۹۸۰ ساخته شده و شمار زیادی از دانشمندان بزرگ سوریه در این مرکز مشغول به کار هستند و اهمیت این بخش به حدی بالا است که برخی نخبگان علمی امکان خروج ندارند.

براساس اعلام منابع میدانی، بخش هایی از این مرکز تحقیقات بسیار سری است و با دنیای خارج ارتباط محدودی دارد و توسط نیروهای امنیتی به شدت محافظت می شود و همین مسئله صهیونیست ها را بسیار حساس کرده است.

نزدیکی مرکز علمی تحقیقاتی «جمرایا» به لبنان، اهمیت این بخش را چند برابر کرده و همین مسئله باعث شده دولت های غربی مخالف سوریه اتهامات واهی و دروغ را به دمشق نسبت دهند.

دولت های غربی مخالف دولت سوریه در بازه های زمانی مختلف مدعی شده اند منطقه راهبردی «جمرایا» به پایگاه مشترک دولت سوریه و حزب الله لبنان تبدیل شده و حتی اعلام کرده اند که نخبگان علمی حزب الله در مرکز تحقیقات علمی با دانشمندان سوری همکاری می کنند.

صهیونیست ها مدعی هستند تمامی آزمایش ها و تست تجهیزات نظامی ساخته شده در مرکز علمی منطقه «جمرایا» صورت می گیرد و این یک تهدید برای آنان است؛ صهیونیست ها اعلام کردند سلاح های جدید و پیشرفته که از روسیه خریداری شده در این منطقه نگهداری می شوند.

سران رژیم صهیونیستی که همواره ادعا کرده اند نیروهای علمی حزب الله لبنان در «جمرایا» حضور دارند، ریشه های شکست را در جنگ سال ۲۰۰۶ به این منطقه نسبت می دهند و می گویند موشک های ضد زره که منجر به نابودی دهها تانک «مرکاوای» اسرائیل شده در این مرکز مهم به روزرسانی شدند.

رسانه های غربی – عربی – صهیونیستی همچنین مدعی هستند دولت سوریه در این مرکز مهم اقدام به ساخت و تست سلاح های شیمیایی می کند که همواره تکذیب شده و نباید فراموش کرد که براساس گزارش سازمان ملل دیگر سلاح شیمیایی و مرکز تولید آن در سوریه وجود ندارد.

تیپ ۱۰۵ گارد ریاست جمهوری که مهم ترین پایگاه های نظامی دولت سوریه در پایتخت به شمار می آید در حومه منطقه «جمرایا» واقع شده که برای صهیونیست ها اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی در سال های گذشته تلاش فراوانی را برای نابودن کردن زیرساخت های نظامی سوریه کرده اما روند تحولات میدانی نشان می دهد دولت سوریه با تکمیل شکست تروریست ها در آینده ای نزدیک به این حملات واکنش نشان خواهد داد

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.