اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسرائیل در مورد حمله به پایگاه نظامی ایران در سوریه با آمریکا رایزنی کرد

  • کد خبر : 14427
  • 31 فروردین 1397 - 10:29
اسرائیل در مورد حمله به پایگاه نظامی ایران در سوریه با آمریکا رایزنی کرد

روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی نوشت: اسرائیل در مورد حمله به پایگاه نظامی ایران در سوریه با آمریکا رایزنی کرد. به گزارش اخبار جهادی، مقام های اطلاعاتی و آگاهان می گویند ارتش اسرائیل با حمایت تاکتیکی آمریکا یک سیستم دفاع هوایی پیشرفته ایران در پایگاهی در سوریه را هدف قرار داد. این تازه ترین نشانه […]

روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی نوشت: اسرائیل در مورد حمله به پایگاه نظامی ایران در سوریه با آمریکا رایزنی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، مقام های اطلاعاتی و آگاهان می گویند ارتش اسرائیل با حمایت تاکتیکی آمریکا یک سیستم دفاع هوایی پیشرفته ایران در پایگاهی در سوریه را هدف قرار داد. این تازه ترین نشانه از همکاری دولت ترامپ با اسرائیل برای کاستن از توسعه نفوذ تهران در خاورمیانه است.

به گفته منابع آگاه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس از مشورت با پرزیدنت دونالد ترامپ دستور داد به یک سیستم ضد هوایی تازه از راه رسیده به سوریه حمله شود تا نیروهای ایرانی نتوانند از آن علیه هواپیماهای اسرائیلی که به عملیات متعددی در سوریه دست می زنند، استفاده کنند.

مقام های اسرائیلی پیش از این حمله دولت ترامپ را در جریان گذاشته بودند تا آمریکا از قصد آنها برای هدف گرفتن مستقیم پایگاه ایران در سوریه اطلاع داشته باشد.

رهبران اسرائیل درباره این حمله سکوت کرده اند، اما روسیه، ایران و سوریه همه اسرائیل را برای آن محکوم کردند. اطلاعات ارائه شده از سوی مقام های اطلاعاتی و دیگر افراد مطلع جزئیات تازه ای را از هدف مشخص، اهداف اسرائیل و مباحثات با واشنگتنن در اختیار می گذارد.

حمایت آمریکا از حمله اسرائیل در شرایطی انجام می گیرد که دونالد ترامپ خسته از یک جنگ بی پایان در خاورمیانه از متحدان خصوصا اسرائیل و عربستان سعودی می خواهد نقش بزرگتری بر عهده بگیرند.

پایگاه «تی ۴» سوریه که هدف حمله هوایی اسرائیل بود به نگرانی فزاینده اسرائیل بدل شده است. این پایگاه میزبان نیروهای دولتی سوریه، جنگنده های روس و ناوگان رو به رشد پهبادهای ایران است که برای عملیات تجسسی و حملات احتمالی استفاده می شوند.

 انتهای پیام/
منبع:VOA
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.