اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کارشناس جهان عرب: ملت فلسطین فهمیده که راهی جز مقاومت پیش رویش نیست

  • کد خبر : 14356
  • 26 فروردین 1397 - 10:48
کارشناس جهان عرب: ملت فلسطین فهمیده که راهی جز مقاومت پیش رویش نیست

به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، برگزاری راهپیمایی­‌های بازگشت نشان می­‌دهد که ملت فلسطین فهمیده است که راهی غیر از مقاومت پیش روی آن­ها وجود ندارد. روند مذاکرات در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است. «عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب، در خصوص تحرکات سعودی­ها برای اعمال فشار بر حماس و گروه­های دیگر مقاومت، […]

به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، برگزاری راهپیمایی­‌های بازگشت نشان می­‌دهد که ملت فلسطین فهمیده است که راهی غیر از مقاومت پیش روی آن­ها وجود ندارد. روند مذاکرات در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

«عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب، در خصوص تحرکات سعودی­ها برای اعمال فشار بر حماس و گروه­های دیگر مقاومت، با اشاره به اینکه راهپیمایی بازگشت نشان می­‌دهد که فلسطینی­‌ها راهی غیر از مقاومت پیش روی خود نمی­‌بینند، بیان داشت: ریاض به دنبال اخراج فلسطینی­‌ها از مناطق فلسطینی است.

وی با توجه به اشتراک مواضع واشنگتن و ریاض در قبال رژیم صهیونیستی گفت: چندین ماه از تظاهرات کشورهای مختلف در اعتراض به تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت ابدی اسرائیل گذشته است. حال محمد بن سلمان طی هفته­‌های اخیر در مصاحبه با یکی از رسانه‌های غربی در فرانسه اعلام کرد که یهودیان حق دارند دولت داشته باشند.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر راهپیمایی­‌های مردم فلسطین طی چند هفته اخیر اشاره داشت: مردم فلسطین چندین هفته متوالی در غزه تظاهراتی تحت عنوان بازگشت برای تأکید بر ضرورت بازگشت آوارگان به فلسطین انجام داده­‌اند. حدود ۲۰ شهید و ۱۵۰۰ زخمی در هفته اول و ۱۰ شهید و ۲۵ زخمی در هفته دوم به دنبال کشتار رژیم صهیونیستی قابل مشاهده بود.

وی با اشاره به اهدافی که راهپیمایی­‌های بازگشت دنبال می­‌کند، تأکید داشت: برگزاری این تظاهرات نشان می­‌دهد که ملت فلسطین فهمیده است که راهی غیر از مقاومت پیش روی آن­ها وجود ندارد. روند مذاکرات در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

ضیغمی با توجه به خیانت عربستان در حق مردم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی از یک طرف سیاست‌های یهودی‌سازی را ادامه می‌دهد. از طرف دیگر یک ترفندی با کمک عربستان و مصر تحت مدیریت آمریکا در حال انجام است تا فلسطینیان را در سرزمین دیگری با عنوان میهن جایگزین مسکن دهند. پیشنهاد شده است که شبه‌جزیره سینا برای این منظور انتخاب شود.

وی با تأکید بر توطئه­‌ای که برای غصب سرزمین فلسطینی­‌ها طی چندین دهه اخیر دنبال شده است، خاطرنشان کرد: سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ تصمیم به تقسیم فلسطین گرفت. آن‌ها بر این اساس تصمیم گرفتند که در این سرزمین یک دولت برای فلسطینی­ها و دولت دیگری برای یهودیان تشکیل شود.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به پیامدهای نادیده گرفته شدن حقوق فلسطینی­‌ها از سوی ولیعهد سعودی تأکید داشت: محمد بن سلمان اعلام کرده که یهودیان حق دارند دولت داشته باشند؛ اما این در حالی است که هیچ اشاره‌ای به حقوق مردم فلسطین که صاحبان اصلی این سرزمین هستند، نکرده است. این موضوع مایه خشم کل جهان عرب و جهان اسلام شد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.