اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هلی‌برن داعشی‌ها توسط آمریکا؛ افزایش تحرکات تروریست‌ها در سوریه همزمان با تهدیدهای واشنگتن

  • کد خبر : 14315
  • 23 فروردین 1397 - 14:42
هلی‌برن داعشی‌ها توسط آمریکا؛ افزایش تحرکات تروریست‌ها در سوریه همزمان با تهدیدهای واشنگتن

گزارش‌ها حاکی‌ است که هم‌زمان با تهدیدهای فزاینده آمریکا و کشورهای غربی برای حمله نظامی به ارتش سوریه، عناصر گروه تروریستی داعش دست به تحرکات غافلگیرکننده‌ای در سوریه می‌زنند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از روسیاالیوم، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، اعلام کرد گروه تروریستی داعش در […]

گزارش‌ها حاکی‌ است که هم‌زمان با تهدیدهای فزاینده آمریکا و کشورهای غربی برای حمله نظامی به ارتش سوریه، عناصر گروه تروریستی داعش دست به تحرکات غافلگیرکننده‌ای در سوریه می‌زنند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روسیاالیوم، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، اعلام کرد گروه تروریستی داعش در غرب رود فرات واقع در حومه شرقی دیرالزور، استحکامات و مواضع خود را تقویت و نیروهای خود را بازیابی کرده است.

این مرکزِ وابسته به معارضان سوری خاطرنشان کرد داعش دست به حملات جدیدی علیه نیروهای سوریه در بادیه (صحرا) المیادین، واقع در غرب رود فرات زده است.

منبع مذکور با اشاره به درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروه داعش در بادیه البوکمال، حومه دیرالزور و جنوب دمشق، خاطرنشان کرد «با وجود پایان حضور داعش در غرب رود فرات، در ۶ دسامبر ۲۰۱۷، ولی عناصر این گروه تروریستی با اجرای عملیات تروریستی و حملات غافلگیر کننده در بادیه دیرالزور و حومه منطقه حمیمه واقع در حومه شمال شرقی حمص، سعی در ضربه زدن به ارتش سوریه و همپیمانانش دارند. این تحرکات در حالی‌ است که ارتش سوریه حملاتی را در محورهایی در بادیه السخنه و دیگر مناطق نزدیک به مراکز تجمع تروریست‌های داعشی صورت می‌دهند».

این مرکز مدعی شد که این حملات «نشان می‌دهد داعش همچنان قدرت دارد و می‌تواند دست به حملاتی بزند و تلفات بیشتری را در صفوف ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن وارد کند».

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که واشنگتن و ائتلاف مدعی مبارزه با داعش «عناصر باقی‌مانده» در منطقه الشرقیه در سوریه را با هدف بازسازی شبه‌نظامیان مسلح تحت اسامی جدید وابسته به خود گرد می‌آورند تا آنها را برای اجرای برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های خود برای سرقت و غارت ثروت سوریه، به‌کار بگیرد.

سانا به‌نقل از اهالی حومه جنوبی الحسکه، از انجام هلی‌برن ارتش آمریکا در دوشنبه‌شب برای انتقال شماری از عناصر خارجی گروه تروریستی داعش از منطقه «تل الشایر» در جنوب شرقی شهر «الشدادی»، خبر داد.

به‌گفته این منابع، عملیات تخلیه این داعشی‌ها در ایستگاه «محروقات الشیخ» واقع در منطقه تل الشایر انجام شد و جنگنده‌های ائتلاف در اقدامی نمایشی و با هدف وانمود کردن انجام عملیات ضدتروریستی، پس از برخاستن و ترک منطقه دست به تیراندازی‌های صوری زدند در حالی که سه نفر از فرماندهان عراقی داعش را به‌همراه‌ خانواده‌های‌شان به منطقه‌ای نامعلوم منتقل کردند.

این نخستین بار نیست که ارتش آمریکا دست به هلی‌برن‌هایی برای انتقال و نجات داعشی‌ها می‌زند. در ۲۸ دسامبر گذشته، بالگردهای ارتش آمریکا طی عملیاتی شماری از سرکردگان ارشد داعش را از استان دیرالزور به استان الحسکه منتقل کردند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.