اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضربه مهلک به داعش در صحرای دیرالزور/ ادامه زلزله مردمی علیه تروریست ها در جنوب استان حماه و شمال استان حمص +تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14283
  • 18 فروردین 1397 - 9:06
ضربه مهلک به داعش در صحرای دیرالزور/ ادامه زلزله مردمی علیه تروریست ها در جنوب استان حماه و شمال استان حمص +تصاویر و نقشه میدانی

به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین خبرها از شرق سوریه حاکیست، عناصر تروریستی محاصره شدهداعش در غرب و مرکز استان دیرالزور در روزهای گذشته  حملات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای سوری و مقاومت انجام دادند. یک منبع میدانی به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: غرب شهرهای المیادین و البوکمال محور اصلی حملات تروریست های داعش بود که با واکنش قاطع نیروهای مقاومت […]

به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین خبرها از شرق سوریه حاکیست، عناصر تروریستی محاصره شدهداعش در غرب و مرکز استان دیرالزور در روزهای گذشته  حملات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای سوری و مقاومت انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: غرب شهرهای المیادین و البوکمال محور اصلی حملات تروریست های داعش بود که با واکنش قاطع نیروهای مقاومت همراه شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه تروریستی داعش در جریان حملات ناکام خود حدود ۵۰ تن از نیروهایش را از دست داد و چند خودروی مجهز به دوشکا و حمل سلاح آنان هم توسط نیروهای مقاومت منهدم شد.

عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن ضربات سنگین مجبور شدند به سمت مناطق بیابانی مرکز و غرب استان دیرالزور متواری شوند؛ خبرها حاکیست در روزهای گذشته چند گروه از نیروهای کمکی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به منطقه اعزام شده اند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از دفع حملات، عملیاتی را از حومه غربی شهر المیادین علیه تروریست های محاصره شده در غرب و مرکز  دیرالزور آغاز کردند و موفق شدند بخش هایی از مناطق اشغالی را به کنترل خود در بیاورند.

در جریان عملیات نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت، روستای « الفیضه» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد؛ در این عملیات حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، حدود ۷ هزار کیلومتر مربع از مناطق بیابانی استان دیرالزور در غرب رود فرات در اشغال تروریست های داعش است؛ نزدیکی مناطق اشغالی به شهرهای تدمر، آراک، السخنه، شولا، المیادین، البوکمال، منطقه الحمیمه، ایستگاه پمپاژدوم اهمیت این بخش را چند برابر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان حماه و شمال استان حمص هم خبر می رسد، روند خروج عناصر تروریستی با فشار مردم همچنان ادامه دارد و روستاهای « حمیضه و المشیخ» به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: تظاهرات های متوالی مردم در مناطق اشغالی جنوب استان حماه و شمال استان حمص باعث شد، عناصر تروریستی برای خروج از منطقه وارد مذاکره شوند.

این منبع میدانی افزود: براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی در ادامه باید از روستاهای علاش، روز ابودرده، قبیحه، حنیفه، رمیله، عکشان و مشکاح» خارج شوند و کنترل مناطق را به نیروهای سوری واگذار کنند؛ پیشتر عناصر تروریستی با فشار مردم از  شهرک های « تقسیس، العماره و الجومقلیه » خارج شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در مرحله دوم توافق، وارد مناطق جنوبی رودخانه العاصی خواهند شد؛ مردم ساکن در روستاهای غرب و جنوب رودخانه العاصی در روزهای گذشته تظاهرات گسترده را علیه تروریست ها برگزار کردند و خواستار خروج آنان از مناطق خود شدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

خبرها حاکیست، عناصر تروریستی در برخی مناطق برای سرکوب معترصان از سلاح گرم استفاده کردند و شماری از مردم را هم دستگیر کردند؛ گفته شده مردم با پایین کشیدن پرچم تروریست ها، پرچم ملی سوریه را در مناطق مختلف برافراشتند و با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از بشار اسد اعلام کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق مهمی از جمله « الرستن، تلبسیه و دیر فول » در جنوب استان حماه و شمال استان حمص همچنان در اشغال تروریست ها هستند؛ با پاکسازی این مناطق، امنیت مسیر ارتباطی مرکز به شمال سوریه تامین می شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.