اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات ائتلاف سعودی برای نفوذ به پایتخت یمن ناکام ماند/ هلاکت ۱۴۳ نظامی سعودی در شمال شرق صنعاء + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14182
  • 09 فروردین 1397 - 0:15
عملیات ائتلاف سعودی برای نفوذ به پایتخت یمن ناکام ماند/ هلاکت ۱۴۳ نظامی سعودی در شمال شرق صنعاء + تصاویر و نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین اخبار از تحولات میدانی یمن حاکیست، شورشیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی و نظامیان سعودی پس از متحمل […]

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین اخبار از تحولات میدانی یمن حاکیست، شورشیان وابسته به رئیس جمهور مستعفی و نظامیان سعودی پس از متحمل شدن ضربات سنگین در استان های ساحلی، عملیات گسترده ای را در شمال شرق پایتخت آغاز کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان عملیات خود را از دو هفته قبل با پشتیبانی جنگنده ها در محور منطقه «نهم» در شمال شرق استان صنعاء آغاز کردند اما نیروهای ارتش یمن و رزمندگانانصارالله که از اهمیت راهبردی منطقه «نهم» اطلاع داشتند، در اوج آمادگی توانستند تمامی حملات را در این محور دفع کنند.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی در ضد حملات منحصر به فرد موفق شدند مناطقی که در اواخر سال ۲۰۱۷ به اشغال نیروهای ائتلاف سعودی درآمده بود را در شمال شرق استان صنعاء بازپس بگیرند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای یمنی در دو هفته گذشته موفق شدند حدود ۱۴۳ تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی را در جریان درگیری ها به هلاکت برسانند که نام چند فرمانده میدانی (فرمانده تیپ حفظ السلام) در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای یمنی برای بازپس گیری مناطقی که پیشتر در اواخر سال گذشته میلادی به اشغال درآمده بودند با همکاری نیروهای ویژه اطلاعات از سه محور با هدف فلج کردن تحرکات و انهدام اتاق های عملیات متجاوزان انجام شد.

در این عملیات غافلگیرانه، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله موفق شدند در کمترین زمان ممکن به مناطق تحت تصرف نفوذ کنند و علاوه بر برخی تجهیزات نظامی، تعدادی از مراکز فرماندهی شورشیان و ائتلاف سعودی را منهدم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده نیروهای ویژه در این عملیات توانستند شمار زیادی از متجاوزان را به هلاکت برسانند و با ورود به اتاق های عملیات، چند تن از فرماندهان ارشد را هم اسیر کنند.

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

عملیات نیروهای یمنی در شرایط نامساعد جوی صورت گرفت و همین مسئله باعث شد جنگنده های رژیم عربستان نتوانند از نیروهای ائتلاف سعودی و شورشیان به خوبی حمایت کنند و حتی در چند مورد هم مراکز تحت تصرف نیروهای خود را هدف قرار دادند.

نقشه میدانی استان صنعاء یمن

حملات اشتباهی جنگنده های سعودی به مراکز تحت اشغال نیروهای ائتلاف باعث شد دهها تن از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی کشته شوند؛ نام فرمانده معروف شورشی ها معروف به «الحاوری» در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به  گزارش اخبار جهادی، نیروهای ائتلاف سعودی و شورشی ها  در دو سال گذشته تلاش زیادی کردند تا از طریق منطقه «نهم» خود را به مرکز استان صنعاء برسانند و پایتخت یمن را به اشغال خود دربیاورند که با واکنش نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.