اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وقتی رسانه‌های غربی قاتلان واقعی مردم یمن را عمدا سانسور می‌کنند/ از « ۹ هزار» بار سوخت‌رسانی آمریکا تا ارسال بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی +عکس

  • کد خبر : 14142
  • 06 فروردین 1397 - 18:47
وقتی رسانه‌های غربی قاتلان واقعی مردم یمن را عمدا سانسور می‌کنند/ از « ۹ هزار» بار سوخت‌رسانی آمریکا تا ارسال بمب‌های خوشه‌ای انگلیسی +عکس

از زمان شروع تجاوز سعودی به یمن در بهار ۲۰۱۵ تا اواسط تابستان ۲۰۱۷، هواپیماهای آمریکایی حداقل ۹ هزار نوبت به هواپیماهای این ائتلاف ناقص و شکست خورده، سوخت‌رسانی مستقیم کرده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، با گذشت بیش از هزار روز از حمله ارتش سعودی و امارات به یمن، آنچه بیش از کشته شدن روزانه زنان و […]

از زمان شروع تجاوز سعودی به یمن در بهار ۲۰۱۵ تا اواسط تابستان ۲۰۱۷، هواپیماهای آمریکایی حداقل ۹ هزار نوبت به هواپیماهای این ائتلاف ناقص و شکست خورده، سوخت‌رسانی مستقیم کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، با گذشت بیش از هزار روز از حمله ارتش سعودی و امارات به یمن، آنچه بیش از کشته شدن روزانه زنان و کودکان این کشور، باعث توجه کارشناسان و نهادهای بین المللی شده، نحوه منابع تامین اسلحه و حمایت های نظامی و اطلاعاتی از ائتلاف عربستانی بر علیه یمن است. در این بیش از هزار روز شاید اگر نیروهای نظامی این ائتلاف شکست خورده خصوصا در بخش هوایی می خواستند به تنهایی و با توان صرف خود وارد عمل شوند، تاکنون با پایان مهمات یا کاهش شدید تعداد پروازهای مورد انجام در منطقه یمن رو به رو می شدند.

اما راز و رمز باقی ماندن این حملات در آسمان یمن چیست؟

 آمریکا از جمله اصلی ترین تامین کننده های سلاح های هواپرتاب برای ارتش سعودی و امارات در سالهای اخیر بوده و در دوره باراک اوباما قراردادهای سنگین تسلیحات در بحث مهمات هواپرتاب با عربستان و امارات متحده عربی به امضاء رسید. در دوره ۸ ساله اوباما چیزی نزدیک به ۱۱۵ میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی فقط توسط آمریکا فروخته شد. در یک مورد در سال ۲۰۱۳ و در بسته فروش تجهیزات نظامی آمریکا برای عربستان چیزی در حدود ۱۳۰۰ تیر بمب خوشه‌ای CBU-۱۰۵ و حدود ۴ هزار تیر بمب هدایت لیزری و ماهواره‌ای به این کشور فروخته شد. کیت های هدایت لیزری یا ماهواره ای بر روی بمب های غیر هدایت شونده سری مارک ۸۰ ساخت آمریکا نصب می شود.

باقی مانده مهمات بمب CBU-۱۰۵ در یمن

آمریکایی ها بمب های خوشه ای مثل سری CBU-۵۸ که هر یک از آنها حامل ۶۵۰ بمب کوچک – هر کدام به اندازه یک توپ بیس‌بال است – را هم در اختیار سعودی ها قرار دادند  که این تسلیحات با حجم کشتار وسیع و گسترده علیه مردم بی دفاع و غیرنظامی یمن به کار رفته و می رود بدون آنکه جوامع بین المللی و رسانه های غربی، دست به افشاگری یا محکومیت در خصوص آن بزنند

پوسته بمب CBU-۵۸ در یمن

تصاویر مستندی از پوسته و بخشی از مهمات عمل نکرده این بمب در نقاط مختلف یمن نیز منتشر شده که هیچ پیگیری و بازخوردی از سوی مجامع بین المللی که حتی از شکار یک سگ در آسیا هم به سادگی نمی گذرند، نداشته است. البته در قرارداد سال ۲۰۱۷ بین دولت ترامپ و حکومت سعودی که بزرگترین قرارداد نظامی تاریخ آمریکا به حساب می آید بخشی از قرارداد به ارزش ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار، مربوط به فروش ۱۰۴ هزار تیر بمب هدایت ماهواره‌ای و هدایت لیزری مثل مدل های GBU-۳۱، GBU-۳۸ و GBU-۱۲ است.

سوخت رسانی تانکر آمریکایی به جنگنده سعودی

اما یکی دیگر از کمک های مهم آمریکا به ائتلاف سعودی در جریان حمله به یمن که از نگاه بسیاری کارشناسان و رسانه ها نیز مغفول مانده است، بحث سوخت رسانی هوایی به جنگنده های شرکت کننده در این حملات وحشیانه و کور است. بر اساس اطلاعات موجود، حداقل از زمان شروع این حملات در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی تا اواسط تابستان ۲۰۱۷ میلادی، ۹ هزار بار توسط هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی به هواپیماهای ائتلاف ناقص و فروشکسته عربی در جریان حمله به یمن، سوخت رسانی مستقیم هوا به هوا صورت گرفته است. البته نکته جالب اینجاست که در این بخش مشتری اصلی و عمده، اماراتی ها بوده اند.

**انگلستان؛ مثل همیشه قاتل پشت پرده

از زمان شروع ماجرای حمله ارتش سعودی به یمن وقتی صحبت از حمایت های خارجی از این حمله می شود، بیشتر اوقات انگشت و اسناد افشا شده به طرف دولت آمریکا گرفته می شود اما با تنها کمی تحقیق و جستجو به نتایج جالبی درباره نقش انگلستان در این جنگ خونین خصوصا در حمایت از عربستان سعودی می رسیم که نشان می دهد آمریکا در این جنایت علیه بشریت، شریک بزرگی داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه ایندیپندنت، انگلیس از زمان شروع جنگ در یمن تا اواخر تابستان ۲۰۱۷ میلادی چیزی در حدود ۶ میلیارد پوند درآمد از فروش سلاح به عربستان سعودی بدست آورده است. حداقل در همین مدت زمان مهمات ساخت شده توسط انگلستان در ۸۱ مورد حمله غیر قانونی در یمن توسط عربستان سعودی مورد استفاده قرار گرفته است.

بقایایی بمب خوشه ای ساخت انگلیس در یمن

یکی از معروف‌ترین بمب‌های غربی که مدارک غیر قابل کتمانی از استفاده آن توسط جنگنده‌های تورنادوی سعودی در یمن به دست آمده، بمب‌های خوشه‌ای BL۷۵۵ است.

هر یک از این بمب‌های انگلیسی به صورت معمول ۱۴۷ بمب کوچک را حمل می کنند که در اصل برای نابودی حجم زیادی از نیروهای پیاده و یا نفوذ به خودروهای زرهی دشمن طراحی شده است اما علیه مردم بی دفاع یمن به کار می رود   .و رسانه های انگلیسی همچون بی بی سی که درباره هر اتفاق کوچکی در دنیا بارها افشاگری و پیگیری می کنند، در این خصوص سکوت کرده اند.

جنگنده تایفون متعلق به نیروی هوایی عربستان ساخت انگلیس

اخیرا و در جریان سفر ولیعهد سعودی به انگلستان نیز صحبت های بسیار مهمی درباره قرارداد تسلیحات جدید بین دو کشور صورت گرفته که مهم ترین بخش آن را می توان خرید ۴۸ فروند جنگنده تایفون دانست. ارزش کلی این قرارداد تسلیحاتی در حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند است که قطعا بخش زیادی از آن صرف باج دادن به حمایت ها و سکوت انگلیسی ها در قبال کشتار مردم در یمن بوده است.

نکته جالب و به نوعی تاسف بار ماجرا اینجاست که در چند مرحله در آمریکا و بعد از بمباران های منجر به مرگ غیرنظامیان در یمن، کنگره آمریکا موفق شد برای مدتی قراردادهای تسلیحاتی و تحویل جنگ افزار به عربستان سعودی را متوقف کند اما درباره انگلستان شاهد یک سکوت تقریبا کامل در این باره هستیم خصوصا در حال حاضر که انگلستان در حال خروج از اتحادیه اروپا بوده و به ایجاد اشتغال در کشور خود بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد، لذا  به راحتی چشم های خود، رسانه‌هایش و نهادهای به اصطلاح بی‌طرف را روی جنایت های ائتلاف سعودی می بندد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.