اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات غوطه شرقی پس از حملات سنگین خمپاره‌ای تروریست ها به دمشق / هلاکت ۷ فرمانده میدانی جیش الاسلام در حمله دقیق نیروهای سوری+ تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 13824
  • 18 بهمن 1396 - 14:09
تحولات غوطه شرقی پس از حملات سنگین خمپاره‌ای تروریست ها به دمشق / هلاکت ۷ فرمانده میدانی جیش الاسلام در حمله دقیق نیروهای سوری+ تصاویر و نقشه میدانی

جنگنده های سوری مواضع تروریست های جیش الاسلام را در مزارع دوما هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان در این محور وارد کردند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهرک «حرستا» و شمال شهرک «عربین»، حملات خمپاره ای سنگین تروریست ها به مناطق مرکزی […]

جنگنده های سوری مواضع تروریست های جیش الاسلام را در مزارع دوما هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان در این محور وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهرک «حرستا» و شمال شهرک «عربین»، حملات خمپاره ای سنگین تروریست ها به مناطق مرکزی شهر دمشق ادامه دارد.

در جریان حملات خمپاره ای گروه های تروریستی به مناطق مسکونی محله های «ضاحیه الاسد، القیمریه، باب شرقی، المزه، عش الورور و باب توما» حداقل ۳۷ تن مجروح شدند و یک نفر از شهروندان جان باخت.

در ۴۸ ساعت گذشته، خسارت های سنگین و قابل ملاحظه ای به مناطق مسکونی وارد شده که بیشترین این آسیب ها از محله «ضاحیه الاسد» گزارش شده است. این محله در نزدیکی شهرک حرستا (تحت اشغال تروریست ها) واقع شده و تراکم بالایی دارد.

در مقابل، توپخانه ارتش سوریه هم با رصد دقیق توانست مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف غوطه شرقی از جمله جنوب شهرک حرستا هدف قرار دهد و خسارت سنگینی را به آنان وارد کند. در این عملیات چند تونل گروه های تروریستی به طور کامل منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین با دریافت اطلاعات دقیق میدانی، مکان برگزاری نشست فرمانده هان میدانی گروه تروریستی جیش الاسلام را در منطقه «مسرابا» هدف قرار داد که منجر به هلاکت ۷ تن از سرکرده های ارشد این گروه تروریستی شد.

از سویی دیگر، جنگنده های سوری مواضع تروریست های جیش الاسلام را در مزارع دوما هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان در این محور وارد کردند؛ آماری در خصوص تعداد تلفات تروریست ها منتشر نشده است.

جنگنده های روسی هم به شدت مواضع تروریست های «جبهه النصره و احرارالشام» را در شهرک های «حرستا، عربین و حموریه» هدف قرار دادند؛ پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهرک «حرستا» از شرق اداره مرکبات به سمت «اراضی الخمس» با وجود درگیری های سنگین همچنان ادامه دارد؛

آخرین خبرها از حومه جنوبی شهرک «حرستا» حاکیست، نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی چند مجتمع مسکونی در جنوب منطقه «العجمی» خود را به میدان جنوبی شهرک نزدیک تر و چند تونل تروریست ها را در این محور منهدم کردند.

تحرکات گروه های تروریستی در منطقه «الشیفونیه» و مناطق حومه هم با حملات سنگین جنگنده های سوری فلج شده است. مواضع گروه های تروریستی در سه راهی «حجیره» (حومه بیمارستان نظامی حرستا) و محله «حاره البادیه» هم از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود. ۳۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها در این محور به هلاکت رسیدند.

از حومه مسجد عثمان در شمال شهرک عربین هم خبر می رسد، عناصر تروریستی ضربات سنگینی را متحمل شده اند. نیروهای ارتش با پشتیبانی جنگنده ها، چند کارگاه را هم در منطقه «الغبیرم» شهرک عربین از اشغال تروریست ها خارج کردند. این کارگاه های صنعتی در نزدیکی اداره ثبت احوال واقع شده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.