اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه/ خداحافظی نتانیاهو با داعش و سلام به ارتش آزاد در جنوب غرب استان درعا + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 13794
  • 13 بهمن 1396 - 11:31
آغاز سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه/ خداحافظی نتانیاهو با داعش و سلام به ارتش آزاد در جنوب غرب استان درعا + نقشه میدانی و عکس

جنوب غرب استان درعا پس از چند ماه آرامش نسبی روز گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تحولات میدانی در این محور وارد مرحله ای جدیدی شد و معادلات را در این منطقه پیچیده‌تر کرد. به گزارش اخبار جهادی،در تازه ترین  تحولات میدانی سوریه، عناصر تروریستی موسوم به ارتش آزاد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) عملیات گسترده ای را […]

جنوب غرب استان درعا پس از چند ماه آرامش نسبی روز گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تحولات میدانی در این محور وارد مرحله ای جدیدی شد و معادلات را در این منطقه پیچیده‌تر کرد.

به گزارش اخبار جهادی،در تازه ترین  تحولات میدانی سوریه، عناصر تروریستی موسوم به ارتش آزاد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) عملیات گسترده ای را با شعار «الفاتحین» علیه مواضع گروه تروریستی داعش در حومه منطقه «یرموک» در جنوب غرب استان درعا و مناطق هم مرز با جولان اشغالی انجام دادند.

همزمان با عملیات تروریست های موسوم به ارتش آزاد، رژیم صهیونیستی هم مواضع گروه تروریستی داعش را با حملات موشکی در منطقه «تل الجموع و تسیل» هدف قرار داد و خسارت های سنگینی به آنان وارد کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش رژیم صهیونیستی مواضع تروریست های داعش را در جنوب غرب درعا با ۴ موشک هدف قرار داد؛ این حملات از سمت منطقه «تل فرس» در جولان اشغالی صورت گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، گروهی دیگر از تروریست های موسوم به ارتش آزاد عملیاتی را از جنوب منطقه «نوی»، غرب منطقه «الشیخ سعید» و غرب منطقه «الاشعری» علیه مواضع گروه تروریستی داعش در مناطق «عدوان و تل عشتره» آغاز کردند و درگیری های شدید در این محور ها ادامه دارد.

نقشه میدانی جنوب سوریه و استان درعا

یک منبع میدانی به جزئیات اهداف پشتیبانی رژیم صهیونیستی از عملیات عناصر تروریستی موسوم به ارتش آزاد در جنوب غرب استان درعا اشاره کرد و افزود:  صهیونیست ها تلاش می کنند جنوب غرب استان درعا را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند تا بهانه ای برای جلوگیری از شروع عملیات نیروهای جبهه مقاومت در این محور داشته باشند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیسی از تروریست های موسوم به ارتش آزاد به نیروهای میانه رو مخالف دولت یاد می کند، تصریح کرد: اشغال جنوب غرب استان درعا توسط تروریست های موسوم به ارتش آزاد، شگردی برای جلوگیری از عملیات جبهه مقاومت در منطقه به شمار می آید.

این منبع میدانی افزود: تاریخ انقضای تروریست های داعش برای صهیونیست ها به اتمام رسیده و آنان در مقطع فعلی خود را به حمایت از تروریست های ارتش آزاد ملزم می دانند تا بتوانند امنیت شان را تامین و کمربند امنیتی در شرق جولان ایجاد کنند.

حضور عناصر تروریستی داعش در جبهه جنوبسوریه به معنای ناتوانی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در این محور است چرا که تروریستی بودن داعش مورد پذیرش افکار عمومی جهان است.

اما در صورتی که گروه تروریستی ارتش آزاد در این محور مستقر شود، صهیونیست ها می توانند به بهانه آنچه که خود میانه رو بودن تروریست ها معرفی می کنند از عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جبهه جنوب جلوگیری کنند.

صهیونیست ها در سال های گذشته به صورت گسترده از تروریست های داعش در جنوب غرب استان درعا حمایت کردند اما حالا به خوبی می دانند با پایان کار تروریست ها در شرق سوریه، بخش وسیعی از قدرت نیروهای جبهه مقاومت به پاکسازی جبهه جنوب متمرکز می شود.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۳ درصد از مساحت استان درعا در محور جنوب غرب و هم مرز با جولان اشغالی در اشغال گروه تروریستی داعش است؛ شهرک های مهمی از جمله «تسیل، مسیرتیه، جمله و نافعه» در این بخش تحت اشغال تروریست های داعش هستند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.